IKEA Lakberendezési Kft., Bútorok második élete

„Az IKEA-nál célunk, hogy 2030-ra körforgásos vállalattá váljunk. Ennek eléréséhez újra kell gondolnunk, hogyan végezzük üzleti tevékenységünket, és hogyan őrizzük meg meglévő értékeinket. A használt bútorok piacára való belépés nagyszerű lehetőség számunkra, hogy fenntartható üzleti növekedést érjünk el, miközben csökkentjük a korlátozott erőforrásoktól való függőségünket. A Bútorok második élete szolgáltatásunk lehetővé teszi az IKEA vásárlói számára, hogy kényelmesen és gazdaságilag is ösztönző módon továbbadjanak használt bútoraikon, miközben egy második esélyt adnak az új otthonra találó termékeknek.”
Barbora Kotoun, Country Sustainability Manager, IKEA

A pályázat vezetői összefoglalója – eredeti, változatlan szöveggel

Az üzleti megoldás vezetői összefoglalója:

Az IKEA 2022 júniusában hívta életre a Bútorok második élete szolgáltatást, amely úgy nyújt fenntartható lehetőséget vásárlóinknak, hogy a már használt, azonban az otthonokban feleslegessé vált IKEA bútorokat visszavásárolja tulajdonosaiktól, hogy azok második esélyt kaphassanak egy új otthonban. A visszavásárlást követően és gondos ellenőrzés után az új tulajdonost kereső termékek a Bútormentő pontra kerülnek, ahonnan bárki megvásárolhatja őket azon az áron, amelyen az IKEA visszavásárolta azokat. A Bútormentő ponton található kínálatban szereplő termékeket egy év garanciával kínáljuk vásárlóink számára. Továbbá az IKEA Family tagoknak garantált gyermekbútorok visszavásárlási megoldást kínálunk, ezzel hozzásegítve azon bútorok a körforgásban tartását, amelyeket jellemzően csak rövid ideig, egy-egy életszakaszban használnak a családok.

A szolgáltatás segíti az IKEA 2030-ra kitűzött célját, hogy teljesen körforgásossá váljunk, továbbá megoldási opciót kínál vásárlóink számára abban, hogy környezeti szempontból fenntarthatóbb, tudatosabb döntést hozhassanak vásárlásaik, bútor cseréik során. A szolgáltatásnak köszönhetően, Magyarországon csupán 2022-ben 2993 IKEA termék kapott esélyt a második életre, célunk, hogy ennek mértéke évről évre növekedjen.