A Grundfos elkötelezett a jövő és a duális képzés mellett

Egy nagyvállalat nem egy különálló sziget. Ezt gondolja a Grundfos Magyarország Gyártó Kft., mely szándéka szerint szeretne minél inkább szerepet vállalni abban, hogy a vállalatnak otthont adó környezet és társadalom mindennapjait jobbá tegye. A kulcs ehhez a fiatalok, a feltörekvő új generáció. A Grundfos évek óta támogatja az oktatás szemléletformáló szerepének fejlesztését (többek közt óvodásoknak szóló környezettudatosság-fejlesztő programjaival), emellett példaértékű lépéseket tesz az irányban, hogy minél korszerűbbé és gyakorlatorientáltabbá tegye a vállalat számára kiemelt fontosságú szakképzéseket.

 

A Grundfos 2015-ben kapcsolódott be a duális képzésbe, amelynek eredményeként ma 15 oktatási intézménnyel (11 középfokú – 6 komárom-esztergom megyei, 5 fejér megyei középiskolával – és 4 felsőfokú oktatási intézménnyel) és a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarával szoros együttműködésben fogad tanulókat, akik valós ipari környezetben tölthetik összefüggő nyári és évközi szakmai gyakorlatukat.

A duális képzés remek lehetőség arra, hogy a cég reagáljon a mára drasztikusan megváltozott munkaerőpiaci helyzetre. Azzal, hogy a fiatalok a gyakorlati idő alatt vállalatspecifikus tudást sajátítanak el, illetve, hogy a gyárakban szocializálódnak, a munkaerőpiacra kilépve nagyobb eséllyel helyezkedhetnek el vállalatoknál. Gyakori, hogy munkavállalóként is a gyakorlati helyüket választják. A Grundfos, ami ez utóbbit illeti, kiemelkedően teljesít: a végzés után viszont-foglalkoztatottak aránya közel 70%.

Az Innovációs és Technológiai Minisztériumnak benyújtott, majd elnyert nagy összegű pályázatnak köszönhetően (ez egy közel 170 milliós beruházás, melynek 73%-a tisztán állami támogatás, a fennmaradó rész pedig önerőből finanszírozott) 2018-ban egy olyan innovatív, korszerű gépekkel felszerelt tanműhelyt alakítottak ki, mely elengedhetetlen a középfokú duális képzésben résztvevő diákok gyakorlati képzéséhez. Ez hatalmas változás, hiszen a gyakorlati alapképzés eddig kizárólag üzemközi keretek között, azaz a gyárban, termelés közben zajlott oktatók és dolgozók közreműködésével.

Egy elkülönített tanműhely – mely lehetőséget biztosít az itt oktatott szakmák körének bővítésére – azért is kiemelt fontosságú, mert annak segítségével a gyár hosszú távon is fenntarthatja gyakorlati képzőhely státuszát. A Grundfos így képes lehet kiszolgálni a folyamatos tanulói létszámnövekedésből fakadó kihívásokat, valamint a tanműhely lehetőséget nyújt az oktatás színvonalának folyamatos emelésére. A tanműhely kialakításakor kiemelt fontosságú szempont volt az is, hogy a diákok korszerű eszközök alkalmazását, technológiák működését sajátíthassák el – s, hogy ezzel naprakész, piacképes tudást szerezzenek.

A nyári összefüggő szakmai gyakorlatozók száma a 2015-ös évi közel 40 főről 100 körüli létszámra növekedett az évek folyamán. A tanulószerződéses diákok pedig 2018-ban már 49-en voltak, úgy, hogy az első évben még csak 9 fő töltötte a Grundfosnál az évközi gyakorlatát.

 

Ami az innovációt, az innovatív gondolkodást illeti: az nem csak a termékfejlesztések területén, hanem a szervezeti működés többi színterén, így a képzésben is kiemelt fontosságú a világ vezető szivattyúgyártójánál. Ennek köszönhető, hogy egy saját vállalati kezdeményezés eredményeként VR (Virtual Reality, vagyis virtuális valóság) cellákat is kialakítottak a cég mindkét telephelyén, a tanműhely közvetlen szomszédságában.

0 hozzászólás

Hagyjon egy választ!

Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?
Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!

Vélemény, hozzászólás?