Az ENSZ is elismeri a Tesco példamutató tevékenységét az élelmiszer-hulladék 50 százalékos csökkentésében
A Tesco elkötelezett az ENSZ fenntartható fejlődés céljai mellett, és mindent megtesz annak érdekében, hogy 2030-ra az egy főre jutó globális élelmiszer-pazarlást a felére csökkentse. Ezt a közelmúltban publikált Élelmiszer-hulladék jelentés eredményei is bizonyítják, amelyet szeptember 24-én Dave Lewis, a Tesco Csoport vezérigazgatója New Yorkban, az ENSZ közgyűlésén is bemutatott. Az áruházlánc csupán két év alatt 47 százalékkal csökkentette a közép-európai működésében keletkező élelmiszer-hulladékot.
A vállalat 2017-ben Közép-Európában elsőként kezdte el publikálni élelmiszer-hulladék jelentését a célzás-mérés-cselekvés módszer jegyében. A Tesco szerint ugyanis a probléma azonosítása és a cél kitűzése mellett fel kell mérni, hogy hol és mekkora mennyiségű élelmiszer-hulladék keletkezik egy vállalat működése során, és ha ez az azonosítás megtörtént, célzott lépésekkel már lehet kezelni a problémát. Azt pedig, hogy ami mérhető, az kezelhető, az is bizonyítja, hogy a Tesco Magyarország 43 százalékkal csökkentette az élelmiszer-hulladék mennyiségét az elmúlt két év alatt.
A Tesco az élelmiszer-hulladék mennyiségének visszaszorítása érdekében tökéletesítette az előrejelzési és készletezési folyamatait, valamint csak az elmúlt évben 7821 tonna élelmiszert adományozott jótékony célra Magyarországon. Emellett elkezdte az állati fogyasztásra alkalmas élelmiszer-felesleg jótékony célra való felajánlását is. A szállítókkal együttműködve az élelmiszer-hulladék mennyiségét az ellátási láncban is minimalizálják, valamint támogatják a termelőket előre nem várt túltermelés esetén, vagy a „csúnya” zöldségek és gyümölcsök számára létrehozott Perfectly Imperfect termékcsaláddal.
Az áruházlánc nem kisebb célt tűzött ki, mint hogy 2030-ra segítsen megfelezni az élelmiszer-hulladék mennyiségét a termelők és a fogyasztók tányérjai közötti teljes úton, hozzájárulva ezáltal az ENSZ 12.3-as fenntartható fejlődési céljának eléréshez. Az áruházlánc jó úton halad, hogy még 2030 előtt elérje ezt a célt, az elkötelezettségre építve pedig azóta öt legnagyobb sajátmárkás szállítója is beleegyezett az erre vonatkozó adatainak publikálásába.
Hagyjon egy választ!
Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!