Több, mint 10 tonna összegyűjtött műanyag flakon

A Henkel és a Rossman immár hatodik alkalommal rendezte meg „Játék egy zöldebb jövőért” fenntarthatósági promócióját, mellyel bölcsődéket, óvodákat és iskolákat támogatnak. Az aktivitásnak is köszönhetően a „Legjobb európai fenntarthatósági kollaboráció díj” büszke tulajdonosa lett tavaly a Henkel.

Világszerte percenként egymillió darab PET palackot használunk. Aggasztó, ugye? A Henkel célja, hogy 2030-ra klímapozitívvá váljon, így rengeteget tesz a körkörös gazdaság előremozdításáért, melynek a csomagolási törekvések – ezen belül pedig a műanyag újrahasznosítás – a fő pillére.

A Henkel évek óta kiemelt figyelmet fordít annak kommunikálására, hogy a vállalat által forgalmazott termékek műanyag flakonjai szelektíven gyűjthetőek és újrahasznosíthatóak. A promóció keretein belül a vásárlók 2016 óta országszerte leadhatják kiürült Henkel termékes flakonjaikat közel 220 Rossmann üzletben. Az üres flakonokért cserébe egy kódot kapnak, mellyel egy tetszőlegesen választott bölcsődére, óvodára vagy általános iskolára szavazhatnak, a legtöbb szavazatot kapott intézmény pedig értékes támogatásban részesül.

A tavalyi promóció 2022. május 2. – június 26. között tartott és 33 intézményre érkeztek a szavazatok. Az első hónap a gyűjtésre való felhívással zajlott, a második hónap pedig a szavazásra való ösztönzéssel. A minimum 200 szavazatot gyűjtő intézményeknek garantált nyereményt biztosított a Henkel és a Rossmann, mégpedig egy 20 000 Ft értékű Henkel – Rossmann higiéniás csomag formájában.

 

A nyertes intézmények, amelyek a legtöbb szavazatot kapták:

1. Egri Hunyadi Mátyás Általános Iskola

Nyeremény: 2 000 000 Ft értékű támogatás választható játszótérre vonatkozóan

2. Gyöngyös Város Óvodái Epreskert Úti Tagóvodája

Nyeremény: 200 000 Ft értékű sportszer utalvány

3. Újpesti Károlyi István Általános Iskola és Gimnázium

Nyeremény: 100 000 Ft értékű sportszer utalvány

 

Fődíj átadás

A fődíjat Egerben, ünnepélyes keretek között adták át. A rendezvényen Kozma-Solymos Dorottya, Group Key Account Manager és Somogyi Eszter, Key Account Manager képviselte a Henkelt. A Rossmanntól pedig Horváth Tamás senior beszerző és Mitykó Mariann beszerző voltak jelen. Rózsa Sándor, a nyertes intézmény vezetője kiemelte: nagyon örültek, hogy végre idén el tudták vinni a fődíjat, hiszen már több éve játszanak a promócióval – előző évben éppen, hogy csak lecsúsztak az első helyről.

Már szinte hagyománnyá vált az elmúlt években, hogy összeszervezik a gyűjtést a szülői közösséggel, aminek komoly logisztikai előkészületei is vannak. Az igazgató úr kiemelte azt is, hogy amellett, hogy jó célt támogat a gyűjtés és a gyerekekben megerősödik az újrahasznosítás fontossága, nagyon jó kezdeményezés, hogy játszótér építésre/fejlesztésre ajánl fel a Henkel támogatást, hiszen erre általában nincs költségkeretük az iskoláknak.

A vásárlók lelkesedése és a kampány népszerűsége töretlen, vannak olyan intézmények, ahol a szülők szervezetten gyűjtik az üres Henkel flakonokat, és közös erővel indulnak a főnyereményért. Így évről-évre egyre több emberhez jut el a fenntarthatósági törekvés. Az eredmény 2016 óta több, mint 10 tonna összegyűjtött műanyag flakon.

A fődíjat Egerben, ünnepélyes keretek között adták át

 

Exkluzív fenntarthatósági törekvés, amely díjat érdemelt

A 2022-es AS Watson – a Rossmann Magyarország 50%-os tulajdonrészét birtokló nemzetközi kereskedelmi lánc – Global Suppliers Conference világszintű szállítói eseményen a „Legjobb európai fenntarthatósági kollaboráció” díjat hozta el a Henkel, többek között ennek az aktivitásnak is köszönhetően. A Henkel büszke arra, hogy a „Játék egy zöldebb jövőért” kampány teljes mértékben egy helyi, magyar kezdeményezés, amit a magyar Rossmannal közösen dolgozott ki és szervez már több, mint 6 éve. Ezzel a két vállalat igazán egyedi és exkluzív szintre emelte a fenntarthatósági törekvéseit, és társadalmi felelősségvállalását.

A fentiekből is jól látható, mindamellett, hogy a Henkel egyre szélesebb körben köteleződik el a fenntarthatóság iránt, közösségformáló szerepe is egyre erősebb. A vállalat célja, hogy 2025-re 100%-ban újrahasználható és újrahasznosítható csomagolást érjen el, így a következő években is erőteljes fókuszban marad a műanyag újrahasznosítás témaköre.