Új tagvállalatunk: a FoxPost Zrt.

A több, mint kétszáz főt foglalkoztató FoxPost Zrt. kiscsomag-logisztikai szolgáltatásaival szolgálja ki ügyfeleit 2014-es alapítása óta.

A fenntarthatóság olyan szemléletet jelent a társaság számára, amely a stratégiájuk és természetes működésük része. Kiemelten fontos számukra, hogy amellett, hogy felhasználóiknak kényelmet és rugalmasságot nyújtó szolgáltatást biztosítanak, korszerű és környezettudatos logisztikát építsenek. Vállalati felelősségük kiterjed mindazokra, akiket lehetőséghez segítenek logisztikai megoldásaikkal, vállalati működésüket pedig úgy alakították és alakítják ki, hogy a társadalmi-, gazdasági- és környezeti felelősség beépül a mindennapjaikba.

2020 óta készítenek GRI szabvány szerinti fenntarthatósági jelentést magyarul és angolul.

Fenntarthatósági tevékenységük legfontosabb célja a kibocsátások mérése és csökkentése. Évek óta a Greenhouse Gas Protocol Corporate Standard útmutatásait követik, de 2022-ben jelentősen változtattak kibocsátásmérési rendszerükön: egy jóval részletesebb, szélesebb körű mérési rendszert alkalmaznak, mint korábban, így már scope 1, 2 és 3 szerinti adatokat is közzétesznek. Céljuk, hogy az alaptevékenységük kibocsátásának mérésén túl a tevékenységükhöz kapcsolódó folyamatok és létesítmények kibocsátását is mérjék, valamint, hogy kibocsátásukat évente átlagosan 5%-kal csökkentsék.

Bár az áruszállítás során keletkező károsanyag kibocsátásuk adja a környezetet terhelő hatásuk legnagyobb részét, fontosnak tartják a körkörös gazdaság elvét is. Sokat tesznek a keletkező hulladék mennyiségének minimalizálásáért; így például a csomagok szállítására speciális ládákat használnak, amelyeknek élettartamát javítással növelik; illetve fóliafelhasználásukat EcoFoil fóliával oldják meg, amelyből 60%-kal kevesebb felhasználása szükséges, mint a hagyományos fóliából.

Munkahelyi energiafogyasztásuk racionalizálása érdekében is több eredményes lépést tettek az elmúlt években, így például raktárukban világítási zónákat vezettek be és lamellákat helyeztek fel a kapuikra.

Felelős működésük számos ponton megmutatkozik: ügyfeleiket a megvalósult tranzakciók után kérdőíves formában rendszeres visszacsatolásra ösztönözik, amely visszajelzéseket folyamataik fejlesztésénél alapul vesznek.  Munkavállalóikkal kapcsolatban nagy hangsúlyt fektetnek a hátrányos megkülönböztetés-mentes toborzásra, a képzésre, valamint a céggel kapcsolatos elégedettség folyamatos mérésére. Mindenki számára anonim módon biztosítják a visszajelzés lehetőségét, valamint bejelentővédelmi rendszert is működtetnek.

Fontosnak tartják, hogy magyar cégként és felelős vállalatként időről-időre kiálljanak társadalmi ügyek mellett, főként ott, ahol szakmailag a leginkább tudnak: korszerű és egyszerű logisztikai megoldást nyújtanak civil kezdeményezésekhez pl. oktatáshoz kapcsolódóan, betegséggel érintettet családok megsegítése kapcsán, vagy akár helyi közösségek támogatására.

A FoxPost megalakulásától kezdve küldetésének tekinti a fenntartható működést. A kiscsomag-logisztikai szegmens fenntarthatóságában jelentős eredményeket értek el, amely munkát továbbra is folytatni kívánják a magyarországi fenntarthatósági ökoszisztémához a BCSDH-n keresztül is csatlakozva.