Unilever fenntarthatóan növekszik, és jó ügyek mellett kampányol

Az Unilever két nagyon fontos ügye miatt volt hangos a sajtó az utóbbi hónapokban. Elkészült a nyírbátori 17,5 milliárd forintos bővítés első üteme, amelynek új gyártósorát Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter indította el. Emellett pedig az Unilever egy népszerű márkája, a Dove a The Body Shoppal és számos szervezettek közösen összefogott az állatkísérlet-mentes kozmetikumok megmentéséért.

Szeptember elején fejeződött be az Unilever Magyarország Kft. nyírbátori háztartásvegyipari üzemének mintegy 17,5 milliárd forintos beruházást jelentő bővítésének első üteme, mely során két új gyártósor és egy csomagoló csarnok épült fel. Az első gyártósort Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter indította el, az itt elkészült első 5000 flakon Coccolino mosószert – több mint 7 millió forint értékben – jótékony célra, Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei iskolák és közintézmények számára ajánlották fel.

A kapacitásbővítő befektetésnek köszönhetően a gyáregységben a korábbi 300 millió helyett évente 370 millió – 70%-ban újrahasznosított műanyagból készülő – flakont tölthetnek meg.

A környezet mellett kiemelt figyelmet fordítanak a tehetséggondozásra is: az Unilever Mérnökök Ligája elnevezésű mérnökversenyhez az év során különböző kurzusok, gyárlátogatások is kapcsolódnak, amivel élő kapcsolatokat működtetnek a régió két, mérnöki képzést is nyújtó felsőoktatási intézménye, a Nyíregyházi Egyetem és a Debreceni Egyetem között.

 

 

További információ a haza Domestos-gyár bővítéséről ezen a linken érhető el.

 

A Dove és a The Body Shop arra kérik a fogyasztókat, hogy írják alá a PETA, a Humane Society International (HSI), a Eurogroup for Animals és a European Coalition to End Animal Experiments (ECEAE) által indított európai polgári kezdeményezést. A szépségipar meghatározó szereplői annak érdekében fogtak össze a fenti szervezetekkel, hogy az Európában régóta bevezetett állatkísérlet-mentességet érő fenyegetésekre adott válaszként sürgősen mozgósítsanak 1 millió európai állampolgárt az állatkísérlet-mentes kozmetikumok megmentésére.

Az európai polgári kezdeményezés keretében az EU polgárai az Európai Bizottság számára nyilváníthatják ki, hogy új jogszabályi környezetet szeretnének ezen a területen. A fogyasztók így segíthetik az EU szabályainak kialakítását.

Az ECHA (Európai Vegyianyag-ügynökség) olyan összetevők esetén javasol állatkísérleteket, amelyek biztonságossága már eddig is ismert volt.

Az ECHA új állatkísérleteket szorgalmaz olyan összetevők esetén, amiket már hosszú évek óta biztonságosan használnak a forgalmazók és a fogyasztók egyaránt. Ha ez megvalósul,további több millió állatot kell kegyetlen teszteknek alávetni annak ellenére, hogy más módon is képesek lennénk biztonságos adatokat gyűjteni.

 

A The Body Shop, a Dove és az állatvédő szervezetek együttes erővel küzdenek az állatkísérletek beszüntetéséért, és most arra kérik az embereket, hogy írják alá azt az európai polgári kezdeményezést: European Citizens’ Initiative (europa.eu)

 

A valaha volt leggyorsabb európai polgári kezdeményezés során 1 millió aláírás összegyűjtését tűzték ki célul a kezdeményezők – egyértelmű üzenetet küldve arról, hogy az ECHA kezdeményezése szembemegy az Európai Bizottság törekvéseivel és az európai állampolgárok akaratával is.

 

További információk elérhetők ezen a linken.

0 hozzászólás

Hagyjon egy választ!

Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?
Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!

Vélemény, hozzászólás?