Tudatos fogyasztói döntések zöld címke segítségével

, ,

„Számtalan lehetőséget kínálunk, hogy vásárlóink tudatos döntéseket hozhassanak: munkatársaink szakértő tanácsadással segítik az eligazodást az egyre bővülő kínálat terén, miközben minden területen kínálunk fenntartható alternatívákat, iránymutatást és inspirációt adva vásárlóinknak a hétköznapok fenntarthatóbbá tételéhez. Ennek egyik fontos kezdeményezése a zöld címkék bevezetése, amely érdemben tudja segíteni a fogyasztók döntését a környezetvédelmi szempontokat is mérlegelve.”

Csoknyainé Horváth Gertrud és Görgey András, ügyvezetők

 

Cég neve:

dm Kft.

Megvalósítás éve:

2020 óta

Célterületek:

Klímavédelem, klímaadaptáció, Fogyasztói szemléletformálás, Átláthatóság

A program célja:

A dm üzleteiben a vásárlók számára leginkább a választékon keresztül érzékelhető a fenntarthatóság: bio és natúr termékek széles választékát kínáljuk, folyamatosan bővül a környezetbarát termékek köre.  A széles kínálat mellett fontosnak tartjuk, hogy segítsük a termékek közötti eligazodást, így 2020 óta zöld színű ár címkéket alkalmazunk, hogy a vásárlóknak első látásra egyértelmű legyen, hogy az adott termék rendelkezik-e valamilyen környezetbarát tulajdonsággal. Ezzel a szolgáltatással elsősorban azt tesszük láthatóvá, hogy mely termékek előállítása során vettek figyelembe környezetvédelmi szempontokat.

A program intézkedései, vállalásai:

Üzleteinkben azok a termékek kapják meg a zöld színű árcímkét, amelyek rendelkeznek legalább egy független fenntarthatósági logóval. A zöld ár címkék önmagukban nem minősítenek, a termékek már meglevő minősítéseit veszik figyelembe, hogy segítsék a vásárlókat a tájékozódásban.

A figyelembe vett fenntarthatósági logók a termékek életciklusának különböző szakaszaira jellemző hatásokat vizsgálják a fenntarthatóság szempontjai alapján.

Egyes független logók:

  • a gyártást,
  • mások az alapanyagokat vagy a csomagolást minősítik,
  • bizonyos logók kettő vagy akár három szempontból is értékelnek.

A „legerősebb” logók a termék teljes életciklusára vonatkozóan vizsgálják a termék hatásait.

A figyelembe vett logók listája első körben a Denkstatt Hungary Kft. fenntarthatósági szakértőinek ajánlásával készült 2020-ban, amelyet bizonyos időszakonként ellenőriztetünk a céggel. 2023 tavaszán a figyelembe vett logók listája a nemzetközi dm ajánlása alapján szűkült, a csak a csomagolást minősítő logók kikerültek a figyelembe vett emblémák listájáról.

A vegyi öko modul termékei csak zöld etikettesek lehetnek, így a felülvizsgálat során kikerültek a szortimentből azok a termékek, amelyek ennek nem feleltek meg, így a zöld címkés cikkelemszám nőtt.

A program hatása és eredménye:

2024 tavaszán kb. 11% a zöld címkés termékek aránya, nagyjából a 16300 termékből több mint 1700 termék rendelkezik ezzel.

Termékkategóriák szerint nézve:

  1. a natúrkozmetika területén találjuk a legtöbb zöld címkés terméket (447),
  2. majd a bio élelmiszerek következnek (444),
  3. illetve a bébiételek (208).

Kapcsolódó linkek:

https://www.dm.hu/fenntarthatoan-elni/fenntarthato-bevasarlas-a-dm-nel

Kapcsolódó kulcsszavak:

fogyasztói tájékoztatás, zöld címke, környezetvédelem, szemléletformálás, ökocímke