Nagyon reziliens vagyok, de már nagyon unom – Technológiai és adatvezérelt megoldások a mindennapi jóllétért a Társadalmi Tőke Munkacsoport találkozóján
Mi az a biohacking és mi köze a well-beinghez? Hogyan optimalizálhatjuk külső és belső környezetünket és ebben hogyan támogathatja egy vállalat a munkavállalóit? Mennyire fontosak a fenntarthatóság szempontjai az intim higiéniai termékek vásárlásakor és mekkora terhet róhat a menstruációs szegénység a munkavállalókra? – A Generali székházában gyűltek össze a Társadalmi Tőke Munkacsoport tagjai egy inspiráló és tartalmas délutánra.
A találkozót Gerendás Éva, a Generali Talent Management & Transformation vezetője nyitotta meg üdvözlő szavaival, majd Kelemen Attila, a ProSelf elnök-vezérigazgatója és a munkacsoport elnöke megnyitójában kiemelte az ember jóllétének, mentális egészségének fontosságát, a szakadékot, amit a technológia jelenthet bizonyos csoportok számára és az alapvető szükségletek kielégítésének komoly akadályait más csoportok számára.
Az esemény egyik kiemelt témája a biohacking volt, amelyet szintén Gerendás Éva mutatott be. Előadásában a technológia és az adatvezérelt megoldások lehetőségeit ismertette az egészségmegőrzés és a mindennapi jóllét támogatása érdekében. Rámutatott a szemléletbeli különbségre aközött, hogy azért megyek el orvoshoz, mert beteg vagyok és szeretnék jobban lenni vagy azért megyek el orvoshoz, mert jól vagyok, de még jobban szeretnék lenni vagy hosszú távon szeretnék jól lenni. A cél a külső és belső környezet optimalizálása, ehhez minden eszköz használatba vételével, legyen az technológia, adat, pszichológia, sport, étkezés vagy meditáció.
A társadalmi felelősségvállalás területén Hevesi Nóra, a Tesco kommunikációs és kampányvezetője beszélt a menstruációs szegénység elleni küzdelem fontosságáról és bemutatta kezdeményezésüket, ami elnyerte a BCSDH Fenntartható jövőért díját az Emberi érték kategóriában. Kapcsolódó kutatásukból kiderült többek között, hogy az intim higiéniai termékek fenntarthatósági szempontjai csupán 8%-ot tesznek ki a vásárlási döntésekben továbbá, hogy egy nő átlagosan 4200 Ft-ot költ havonta menstruációs termékekre, ami komoly anyagi terhet jelenthet, különösen az alacsony jövedelmű családok esetében.
“A jövő vezetői” program eredményeit röviden összegezte Szederkényi Zita, a program vezetője. Az eseményt a MAN-Co projektcsapat (Boronkay Fanny, DSM, Halmai-Serfőző Petra, Fe Group, Varga-Kisteleki Kata, Nestlé, Kovács Ildikó, Mazak, Dr. Molnár Beáta, Progress Étteremhálózat) előadása zárta, amely a vállalatok mentális egészségre és a kiégés megelőzésére irányuló megoldását ismertette. A sikeres projekt bemutatása hagyományteremtő céllal történt, hogy a jövőben is példát állítson az innovatív vállalati programok előtt.
A találkozón pezsgő eszmecsere alakult ki az elkötelezett résztvevők között, így kiváló lehetőséget teremtett a tudásmegosztásra és az együttműködés erősítésére. A program során bemutatott előadások és projektek inspirációként szolgáltak a fenntarthatósági törekvések és a vállalati jóllét további fejlesztésére.