A K&H újabb lépést tett az alacsony karbonkibocsátású gazdaság felé

A pénzintézeteknek jelentős szerepe van a fenntarthatóságra való átállásban, hiszen saját működésükön kívül a lakosság és a vállalatok számára nyújtott hitelekkel és befektetési lehetőségekkel is előre mozdíthatják az alacsony karbonkibocsátású gazdaságot. A K&H 2022-es fenntarthatósági jelentéséből kiderül, hogy a pénzintézet tavaly fenntarthatósági hónappal is felhívta a figyelmet a környezetvédelem fontosságára, az innovatív jövőhöz pedig digitális pénzügyi megoldásokkal járul hozzá.

A K&H stratégiájának szerves részét képezik a fenntarthatósági és különösen az éghajlati célkitűzések. A bankcsoport saját működésében is jelentős eredményeket ért el karbonlábnyoma csökkentésében, innovatív pénzügyi termékeivel pedig az ügyfelek számára is lehetővé teszik a klímacélok szerinti működést és életstílust. A piacon elsőként vezetett be az MNB zöld tőkekövetelmény kedvezmény programjával összhangban olyan zöld lakossági jelzáloghitelt, amit nemcsak új, hanem használt lakások esetén is igénybe lehet venni, az elektromos autók elterjedését pedig a K&H zöld autólízing segíti, amelyekre – a hibrid autókkal egyetemben – kedvező kötelező járműbiztosítás is köthető. Emellett a felelős befektetések is egyre népszerűbbek: a pénzintézetnél befektetett összes tőke 11,2 százaléka már a fenntarthatóbb jövőhöz járul hozzá.

 

Fenntarthatóság hónapja

Tavaly a K&H egy külön hónapot is szentelt a fenntarthatóságnak: szeptemberben 200 épületében lekapcsolta a külső homlokzati világítást, energiatakarékossági intézkedéseket vezetett be, valamint útjára indította a K&H hűsítő ligetek programot, amely keretében 100 oktatási intézményben összesen 555 fát és 1110 cserjét ültet el országszerte 2023 május végéig.

Digitálisan aktív ügyfelek

A környezetkímélő online bankolás egyre népszerűbb a K&H ügyfelei között: 88 százalékuk digitálisan aktív és havonta 3 millió alkalommal fizetnek érintésmentesen. Tavaly a bankszámlanyitások fele, a személyi kölcsönök igénylésének 100 százaléka online történt. A legújabb innovatív megoldás, a Kate névre keresztelt személyes digitális asszisztens pedig több mint 154 ezer alkalommal adott tájékoztatást tavaly az érdeklődőknek.

A K&H Csoport 2022-es fenntarthatósági jelentése itt tekinthető meg.