A magyar KKV-k 46%-át aktívan foglalkoztatja a fenntarthatóság: egyre népszerűbb a Generali EnterPRIZE programja

A kis- és középvállalkozások hazai és európai uniós szinten is a gazdaság egyik alappillérét jelentik, így kiemelten fontos, hogy a szektor minél hatékonyabban küzdjön meg a háború és a gazdasági válság okozta nehézségekkel. A fenntarthatóság is egyre inkább előtérbe kerül a kkv szektor működésében. Ezt alá is támasztja a Generali és a Bocconi Egyetem felmérése – mely szerint a magyar KKV-k 46%-a már készített saját fenntarthatósági cselekvési tervet vagy számol ezzel a jövőben –  illetve az, hogy a tavalyi évhez képest idén a másfélszeresére nőtt a Generali Csoport EnterPRIZE programjára jelentkezők száma.

 

Fenntarthatósággal a közös jövőért

A Generali Biztosító az elmúlt években több kezdeményezéssel igyekezett felhívni az európai kkv-szektor figyelmét a fenntarthatóság fontosságára, mely nem csupán az üzleti sikerek, de a kontinensen együttélő társadalmak közös jövője szempontjából is kulcstényező. A biztosító a zászlóshajó projectnek számító EnterPRIZE programot a fenntarthatósági átmenet jelentőségének, üzleti és társadalmi előnyeinek felismerése, valamint a KKV-szektor támogatásának fontossága érdekében indította útjára 2021-ben, felhívva a kkv szektor figyelmét arra, hogy a hosszú távú siker érdekében elengedhetetlenek a fenntarthatósági törekvések. A program keretében került kiírásra az EnterPRIZE pályázat munkavállalói jólét, környezetvédelem és a mikroközösségek iránti felelősségvállalás témakörökben. A győztes vállalkozások egyenként 3 millió forintot nyertek programjaik megvalósítására.

Az EnterPRIZE program idén ősszel elnyerte a BCSDH díját a Fenntarthatósági szemléletformálás kategóriában, a vezető női díjat pedig Pinczés Marianna, a Virgin Oil Press tulajdonosa érdemelte ki – 2021-ben ez a vállalkozás lett az EnterPRIZE program győztese a „mikrokörnyezet iránti felelősségvállalás” kategóriában.

Idén újabb fenntarthatósági célok valósultak meg

A Generali Biztosító november végén rendezett fenntarthatósági fórumán a társaság bemutatta a Bocconi Egyetemmel közös európai KKV-tulajdonosok körében végzett idei felmérésének eredményeit, melyek egyik legfontosabb sarokpontja, hogy a magyar KKV-k 46%-a már készített saját fenntarthatósági cselekvési tervet vagy számol ezzel a közeljövőben, ám az infláció, illetve a klíma- és energiaválság hatására 42%-uk egyáltalán nem tud foglalkozni ezzel a kérdéssel.

A kerekasztal beszélgetésen az EnterPRIZE program idei, illetve tavalyi „Fenntarthatósági hősei” is megosztották tapasztalataikat a fenntartható működéssel kapcsolatban: a magyar Karma Leather Gloves márkanévvel ismert Manual Divat Kft., illetve a 2021-ben díjazott, Grapoila zero waste termékeket gyártó Virgin Oil Press Kft. vezetői saját tapasztalataikból merítkező példákkal és benyomásokkal színesítették a magyar kkv szektor jövőjét is boncolgató beszélgetést.

Az eseményen bejelentették, hogy a biztosító az évek óta tartó együttműködését még szorosabbra fűzi Szilágyi Áron háromszoros olimpiai, kétszeres világ- és háromszoros Európa-bajnok kardvívóval, aki mostantól fenntarthatósági nagykövetként támogatja a Generali törekvéseit.

 

0 hozzászólás

Hagyjon egy választ!

Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?
Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!

Vélemény, hozzászólás?