A METRO 2015-ös fenntarthatósági tevékenysége

A METRO 2016-ban is folytatja a fenntarthatóság iránt tett törekvéseit, melynek több, új területet is bevonó állomása valósult meg 2015-ben.

A folyamatos és évek óta sikeres együttműködések tovább folytatódtak, így ezek egyike, az egész évet átfogó, a METRO munkatársainak is mindennapi rutinjába illeszkedő programunk az Élelmiszermentés, melynek keretében az áruházakból a lejárat közeli és esztétikai hibás termékeket – a Magyar Élelmiszerbank közreműködésével – a rászorulók kapják meg, így az élelmiszerek nem kerülnek megsemmisítésre. A METRO az eltelt 4 évben közel 1.000.000 kg, közel 900 millió forint értékű élelmiszert adott át az Élelmiszerbanknak, ezzel országszerte 150 000 rászorulónak jutatott friss élelmiszert. A program elindítása és a folyamatos, napi szintű működtetése Európában és Magyarországon is elsőként a METRO Kereskedelmi Kft.-nek sikerült.

 A program eredetisége, egyedisége, hogy az általános gyakorlattal szemben a támogatásra adott termékek szinte kizárólag ultra friss élelmiszerekből állnak, amelyekhez általában alig jutnak hozzá a rászorulók. Az áruház minőségi és egészséges táplálékokat, mint például halakat, tejtermékeket, húsokat, közöttük nagy számban megtalálható bio-, laktóz és gluténmentes élelmiszereket juttat el a hátrányos helyzetben lévőknek, ami azért különösen fontos, hiszen ezen élelmiszerek táp- és vitaminértéke jóval magasabb, mint a tartós élelmiszereké.

Az adományozáson túl a 2015-ös évben számos egyéb tevékenységünk kapott kiemelt figyelmet működésünk során, így a Heim Pál alapítvánnyal közös AlkoholSTOP programunk rendezvénysorozatát indítottuk országjáró körútra; a hat állomásos rendezvénysorozat keretében számos érdekes programmal vártuk a nagyközönséget a résztvevő METRO Áruházakban (Nyíregyházán, Kecskeméten, Szegeden, Pécsett, Győrben és Budaörsön). A rendezvénysorozat célja, hogy a témáról valós társadalmi párbeszédet indítson, amiben panaszok helyett tervek születnek, hogy a program keretében olyan ötletek, kezdeményezések jussanak el a nagyközönséghez, melyek a mértékletes alkoholfogyasztást, az egészséges örömöket, az alkoholmentes szórakozást helyezik előtérbe. A METRO természetesen nem csupán a helyszínt biztosította, de népszerűsítette a programot saját online, áruházi és egyéb reklámfelületein is.

A rendezvénysorozat záróeseményére 2015. augusztus 29-én a METRO budaörsi áruházába érkező látogatók a Pest Megyei Rendőrkapitányság közlekedésbiztonsági programjain, a Magyar Vérellátó Szolgálat véradásában, a Magyar Ifjúsági Vöröskereszt elsősegélynyújtási oktatásán, és a Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom családegészségügyi tanácsadásban, valamint a Tudatos Közlekedők Egyesülete aktivitásain vehettek részt.

2015 nyarán indult útjára a METRO Adnijó Program, mely a METRO különleges társadalmi felelősségvállalás témájú pályázata volt, ennek során a vendéglátóiparban tevékenykedő vállalkozások a helyi, regionális közösségekért tett erőfeszítéseit ismerte el, bemutatta jó példájukat a nagyközönség, a szakma és a média számára.

A nyílt pályázaton minden vendéglátóipari vállalkozásként nyilvántartott egyéni vagy társas vállalkozás részt vehetett, amely rendelkezik Magyarországon székhellyel vagy telephellyel, és az alaptevékenységén túl, szociális, a közösségért tett erőfeszítései is vannak. Vagyis olyan tevékenységgel segíti a közösséget, mely a vállalkozás számára nem hoz bevételt. A zsűri az értékeléskor figyelembe vette a tevékenység eredetiségét, a tevékenységnek a társadalmi, gazdasági és a természeti környezet fenntartható fejlődésében játszott szerepét és a bevont erőforrások fenntartható felhasználását. A pályázat nyertese a székesfehérvári Hatpöttyös étterem lett, akik megváltozott munkaképességű munkavállalókkal szolgálják ki, igen magas színvonalon vendégeiket.

A 2015 év vége pedig a METRO dolgozóinak bevonásáról szólt, hiszen a METRO Fenntarthatósági Napon, a 2600 munkavállalónkat vontuk be interaktív és játékos módon a fenntarthatóság, víz-, energia- és anyagtakarékossági törekvéseinkbe, melyen teljes működésünket áttekintve tártuk fel a javítható területeket, legyen szó akár élelmiszerpazarlásról vagy a fenntartható termékek polcra kerüléséről, az egyes eszközök és anyagok újrafelhasználásától a saját ökolábnyom kiszámolásáig.

A karácsonyi időszak emellett mindig a jótékonyságról is szól, ezért is csatlakozott a METRO a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat, Jónak lenni jó kampányához, ahol közel hétmillió forint értékű stratégiai támogatást nyújtunk és az Alapítvány decemberi rendezvényein a METRO biztosította a közel 3000 gyermeknek a gyümölcsöket és szaloncukrot tartalmazó ajándékcsomagot, illetve 1.500 kg gyümölcsöt. Az együttműködés pedig 2016-ban is folytatódni fog.

0 hozzászólás

Hagyjon egy választ!

Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?
Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!

Vélemény, hozzászólás?