A zöldremosás az új klímatagadás, azaz mi a tétje a hiteles zöldkommunikációnak? – beszámoló a kommunikációs munkacsoport üléséről

A zöldremosás aranykorát éljük és bizony nagy a tét. Mert a zöldre mosás az új klímatagadás, amely lehetővé teszi a vállalatoknak, hogy tovább folytassák a környzetre káros szokásos üzletmenetet, és bezár minket olyan rendszerekbe, amelyek a Föld erőforrásainak túlhasználatára épülnek. Mentséget, kibúvót adva konzerválja a rossz fogyasztói szokásokat, de a legnagyobb bűne, hogy eltereli a figyelmet a valódi problémákról és így elmaradnak a rendszerszintű változások. A vállalatokra nagy felelősség hárul.

A Unilever kötelezettségvállalásáról, a felelős zöldkommunikációért tett lépéseikről Korom Dorina, a cég Communication Secialist-je tartott prezentációt a március 23-i kommunikációs munkacsoport ülésen résztvevők számára.

Megismerhettük egy csatlakozó vállalat szemével a Green Pledge kezdeményezést, amelynek célja hogy a reklámkészítés folyamata során kiemelt figyelmet fordítsanak a vállalatok a környezetvédelemre, a környezet megfelelő ábrázolására, magatartási formákra és a green-washing (megtévesztő zöld állítások) elkerülésére, hogy hozzájárulnak a pozitív környezetvédelemmel, fenntarthatósággal kapcsolatos társadalmi szemléletváltozáshoz.