„A klímaadaptáció nemcsak technológiai, hanem tudásbeli kihívás is. Minél több érintett érti meg a változások hatásait és a lehetséges megoldásokat, annál gyorsabban tudunk alkalmazkodni. Az oktatásba fektetett energia a jövő biztonságát és fenntarthatóságát alapozza meg. Ezért indítottunk a WWF-fel szakmai együttműködésében egy hiánypótló klímaadaptációs képzést a cégek munkavállalói számára.”

Hodik Tibor, ügyvezető igazgató, Progressive Reklámügynökség

 

Cég neve:

Progressive BEX Kft (partnerek: WWF Magyarország, Universum 8 Zrt.)

Megvalósítás éve:

2025

Célterületek:

Klímavédelem, klímaadaptáció, Hulladékgazdálkodás, Alternatív energiafelhasználás és energiahatékonyság, Légszennyezés csökkentése, Vízhasználat, Biodiverzitás, Körforgásos gazdaság, Munkavállalók jólléte, Oktatás és képzés, Fogyasztói szemléletformálás

A program célja:

A Green Academy, egy élményalapú, interaktív edukációs program, amely a fenntarthatóságot a vállalati kultúra részévé teszi. A program célja, hogy a munkavállalók számára kézzelfoghatóvá és személyesen is relevánssá tegye a felelős működés elveit. Könnyen integrálható meglévő vállalati fenntarthatósági programokba vagy belső kommunikációs kampányokba, ugyanakkor önállóan is alkalmazható.

A program hatására:

  • nő a dolgozók környezeti tudatossága és elköteleződése,
  • miközben gyakorlati, a mindennapokban is alkalmazható tudást kapnak.

A vállalat számára lehetőséget teremt arra, hogy saját fenntarthatósági tevékenységét érthetően és hitelesen mutassa be, így erősítve munkavállalói elköteleződését, a munkáltatói márkáját és ESG-kommunikációját.

A program intézkedései, vállalásai:

„Green Academy – A legcoolabb vállalati fenntarthatósági e-learning program”

A Green Academy egy interaktív, szórakoztató és gyakorlatorientált e-learning program, amely a fenntarthatósági tudatosság fejlesztését célozza meg a munkavállalók körében.

A tartalom szakmai hitelességét a WWF szakértői garantálják, míg a tananyag közérthetőségét és élményszerűségét olyan ismert házigazdák biztosítják, mint Nyúl Zsuzsa és McMenemy Márk.

Animációk, infografikák és magyarázó videók segítik a könnyű megértést a programban feldolgozott négy kulcsterületen:

  1. klímaváltozás,
  2. vízgazdálkodás,
  3. biodiverzitás és
  4. élelmiszertermelés

A hangvétel pozitív és inspiráló, a cél, hogy a résztvevők olyan gyakorlati tudást kapjanak, amit a saját életükben is alkalmazni tudnak.

A figyelem fenntartását és a tanulás élményét egy gamifikációs rendszer támogatja. Kvízek, feladatok és kihívások segítik az ismeretek elmélyítését, a résztvevők pontokat és jelvényeket gyűjthetnek, a kurzus végén pedig digitális oklevelet kapnak, amit akár meg is oszthatnak.

A heti modulokat hétköznapi kihívások kísérik, így a tanultak azonnal gyakorlatba ültethetők.
A program teljes mértékben önállóan lebonyolítható, 4 hetes időkeretben, az általunk biztosított kommunikációs toolkittel. Ugyanakkor könnyen integrálható meglévő fenntarthatósági vagy belső kommunikációs programokba is. A komplexitás és az erőforrásigény rugalmasan skálázható.

A megszerzett pontokat WWF-es vagy vállalati ajándékokra lehet beváltani, így az egyéni motivációt további ösztönzők erősítik. A program nemcsak egyéneket, hanem csapatokat és szervezeti egységeket is díjazhat, erősítve ezzel a közösségi élményt. Igény esetén szektorspecifikus modul is fejleszthető, ha a vállalat saját működése is szorosan kapcsolódik a fenntarthatósághoz.

A program hatása és eredménye:

Havi 2-3 projekt indítását tervezzük, melyekkel éves szinten 7-8000 munkavállalót érünk el. Az edukációs program a munkavállalókra mint egyénekre irányul, így ennyi bevont, a környezeti fenntarthatóság iránt elkötelezett családdal számolunk.

Kapcsolódó linkek:

https://www.mygreenacademy.hu/

Kapcsolódó kulcsszavak:

klímaadaptáció, biodiverzitás, ökoszisztéma, klímaváltozás, vízgazdálkodás, e-leaning, munkavállalói képzés