„Büszkék vagyunk rá, hogy 2009-ben létrejött az IFUA Nonprofit Partner nonprofit menedzsment tanácsadó szervezet, amely az IFUA Horváth társadalmi felelősségvállalásának részeként működik. Célja a szervezetek fejlesztése, ezáltal hatékonyságuk, eredményességük és társadalmi hatásuk növelése, fenntartható működésük erősítése. A projekteken szorosan együttműködnek az IFUA Horváth tanácsadóival, akik jellemzően önkéntesként dolgoznak.”

Dr. Bodnár Viktória, ügyvezető

 

 

Cég neve:

IFUA Horváth&Partners Kft.

Megvalósítás éve:

2009 óta

Célterületek:

Oktatás és képzés

A program célja:

 

Az IFUA Horváth&Partners Kft. társadalmi felelősségvállalásának részeként létrehozta az IFUA Nonprofit Partnert, amely nonprofit szervezetek fejlesztésére szakosodott. Célja, hogy a szervezetek hatékonyságának növelésével erősítse társadalmi hatásukat és fenntartható működésüket. Szolgáltatásai három fő területre összpontosítanak: tanácsadás, szakmai önkéntes programok és képzések. Kiemelt figyelmet fordít azokra a szervezetekre, amelyek a társadalmi integráció, a munkaerőpiacra való visszailleszkedés, a lakhatási problémák kezelése és a képzési programok területén működnek.

 

A program intézkedései, vállalásai:

 

Az IFUA Nonprofit Partner az IFUA Horváth üzleti életben bevált menedzsment tanácsadási megoldásaira és módszertanaira épít. Személyre szabott tanácsadási szolgáltatásokat, szakmai önkéntes programokat és képzéseket nyújt a nonprofit szervezetek számára, amelyek működésének hatékonyságát és fenntarthatóságát kívánja erősíteni. Tanácsadási projektjei a nonprofit szervezeti működés különböző területeit ölelik fel, mint például a stratégiaalkotás és megvalósítás, szervezetfejlesztés, folyamatszervezés, hatékonyságjavítás, forrásszerzés, üzleti tervezés, társadalmi vállalkozások működtetése, önkéntes menedzsment és társadalmi hatásmérés, IT témák. A szakmai önkéntes programok keretében vállalati önkénteseket vonnak be, akik nonprofit szervezetekkel közösen dolgoznak az üzleti problémák megoldásán. Képzéseik során az üzleti és nonprofit szektor módszertanainak ötvözésével segítik elő a hosszú távú fenntarthatóságot. Az IFUA Horváth tanácsadói jellemzően önkéntesként vesznek részt ezekben a projektekben, munkaidejükben is támogatva a nonprofit szervezetek fejlődését.

 

A program hatása és eredménye:

 

Az IFUA Nonprofit Partner évente 10-15 tanácsadási projektet végez nonprofit szervezeteknek és társadalmi vállalkozásoknak, mintegy 40-50 önkéntes bevonásával, (2023-ban) közel 100 tanácsadói nappal. A sikeres projektek révén növelte a nonprofit szervezetek működésének hatékonyságát, ezzel jelentősen hozzájárulva társadalmi hatásuk erősítéséhez. Az általa nyújtott támogatás optimalizálta a belső folyamatokat, fenntarthatóbb működést eredményezett, különös tekintettel a társadalmi vállalkozások stabilitására. E projektek hozzájárultak a társadalmi integráció előmozdításához, erősítve a nonprofit szervezetek által elérhető hatást a közösségekben. Az IFUA Nonprofit Partner munkája tehát nemcsak a nonprofit szervezetek működésére, hanem szélesebb társadalmi célok elérésére is mérhetően pozitív hatással volt.

 

Kapcsolódó linkek:

 

IFUA Nonprofit Partner

Eredmények

LinkedIn oldal

 

Kapcsolódó kulcsszavak:

 

szakmai önkéntesség, nonprofit tanácsadás, nonprofit képzések

 

A Nestlé globális kezdeményezésének részeként hazánkban 2013-ben indult el az „Összefogás a Fiatalok Foglalkoztatásáért” partnerprogram, egy, az üzleti szektoron, kormányzaton és oktatáson átívelő összefogás, hogy a fiatalok a megfelelő tudással és készségekkel felvértezve vágjanak neki a munka világának. A Nestlé mellé számos vállalat, oktatási intézmény sorakozott fel, hiszen a közösen kitűzött célokat csak hatékony együttműködéssel érhetjük el.

Noszek Péter, ügyvezető igazgató

 

 

Cég neve:

Nestlé Hungária Kft.

Megvalósítás éve:

2013 óta

Célterületek:

Foglalkoztatás, Oktatás és képzés

A program célja:

 

A Nestlé Hungáriánál aktív szerepet kívánunk vállalni a fiatalok munkaerőpiaci integrációjában, képzési-, fejlődési- és attraktív karrierlehetőségeket kínálva a számukra. 2013-ban ezért hoztuk létre a Nestlé a Fiatalok Foglalkoztatásáért kezdeményezést. Új célkitűzésünk és egyben vállalásunk, hogy 2030-ra világszinten 10 millió fiatalnak segítünk munkalehetőséghez jutni. 2021 és 2025 között további 250 gyakornoknak szeretnénk valós tapasztalatszerzési lehetőséget biztosítani.

 

A program intézkedései, vállalásai:

 

A Nestlé globális kezdeményezésének részeként hazánkban 2014-ben indult el az „Összefogás a Fiatalok Foglalkoztatásáért” partnerprogram, egy, az üzleti szektoron, kormányzaton és oktatáson átívelő összefogás, hogy a fiatalok a megfelelő tudással és készségekkel felvértezve vágjanak neki a munka világának. A Nestlé mellé további 16 vállalat sorakozott fel, hiszen a közösen kitűzött célokat csak hatékony együttműködéssel érhetjük el. A program elemei Magyarországon

  • Az Alliance 4 YOUth partnerprogram keretei között mentorprogramot szervezünk egyetemisták számára.
  • 2016-ban indult a Nestlé Hungária és a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (korábban: Szent István Egyetem) közötti együttműködés, amely a stratégiai megállapodás megújításával 2020-ban is folytatódott. A Nestlé és az egyetem közös kurzusán az első három évben közel 90 hallgató vett részt, a program kibővítésével pedig több projektfeladat megoldásába vontuk be a diákokat, illetve gyakorlati helyeket biztosítottunk számukra. A járványhelyzet miatt 2020-ban virtuális oktatással és online előadásokkal támogattuk a szakma iránt érdeklődők munkáját, azt követően pedig jelenléti oktatásban zajlik a Nestlé Kurzus. A kurzussal elért hallgatók száma meghaladja a 200 főt.
  • Magyarországon három Nestlé gyár működik, Szerencsen, Diósgyőrben és Bükön. Mind a három gyárban nyitott lehetőség van a diákok számára a nyári vagy egyetemi szakmai gyakorlatuk elvégzésére, így nem csak releváns tapasztalattal gazdagodhatnak, de betekintést nyerhetnek egy üzem működésébe is. Büki gyárunkban 2021 szeptemberétől, Szerencsen 2023-tól elindult a duális képzés is, amely keretei között középiskolások aktív tanulmányaik mellett tudnak gyári tapasztalatokat
  • 2017-ben a fiatalok vállalkozási kedvének ösztönzésére startup együttműködéseket támogattunk és mentoráltunk a Nestlé NOAH kezdeményezés keretében. 2018-ban elindult a Team Up! kezdeményezés, melyben a K&H Csoporttal és további 3 hazai nagyvállalattal fogtunk össze és működünk együtt annak érdekében, hogy 2018 és 2020 között együttes szakmai erővel támogassuk a hazai startup ökoszisztémát, és 100 startup sikeressé válását nemzetközi szinten is.
  • 2021-ben új kezdeményezéssel folytatta a munkát az összefogás. Az Alliance 4YOUth mentorprogram részeként 9 vállalat vezetője vállalta, hogy öt hónapon keresztül mentorálja a kiválasztott résztvevőket, továbbfejlesztve a fiatalok soft skilljeit és kapcsolatépítési, networking képességeit, kapcsolati tőkéjüket. Az összefogásban a Nestlé Hungária mellett az Adecco, a Dentons, a Flow, a Humánia HRS Group Zrt., a METRO Cash & Carry, a Molson Coors Beverage Company, a NielsenIQ és a Wolt vezetői vettek részt. A programba az ország minden pontjáról érkeztek hallgatók, többek között a győri Széchenyi István Egyetemről, a Debreceni Egyetemről, a Szegedi Tudományegyetemről, az Eötvös Loránd Tudományegyetemről és a Budapesti Corvinus Egyetemről is. A program 3 évfolyamában összesen 91 fiatal vett részt.

 

A program hatása és eredménye:

 

Eddig összesen 16 pályaorientációs, gyakorlati készségfejlesztő, munkaerőpiaci elhelyezkedést segítő workshopot és 12 kerekasztal-beszélgetést tartottunk 9 érintetti szervezet részvételével, több mint 15 ezer fiatalt elérve tevékenységünk során.

2017 és 2020 között a Nestlé Hungária 192 főt foglalkoztatott gyakornokként valós munkatapasztalatszerzési lehetőséget biztosítva a számukra. Ezen felül további 994 30 év alatti fiatalnak nyújtott elhelyezkedési lehetőséget. A duális képzésben az első három évben közel 90 hallgató vett részt.

2021 és 2024 júniusa között a Nestlé Hungária összesen 2107 fő 30 év alatti fiatal új munkavállalót alkalmazott, akik közül 240 főnek gyakornokként biztosított lehetőséget.

 

Kapcsolódó linkek:

 

Nestlé a Fiatalok Foglalkoztatásáért | Nestlé (nestle.hu)

 

Kapcsolódó kulcsszavak:

 

fiatalok foglalkoztatása

 

Büszke vagyok arra, hogy az emberközpontú munkakörnyezeten túl szervezetünk elkötelezett híve munkatársaink szakmai és mentális fejlesztésének. Támogatjuk és biztosítjuk a legkorszerűbb tudás elsajátítását, az új ötletek megvalósítását, valamint a mentális egészség ápolását. A sokféleséget tiszteletben tartjuk, elismerjük és megbecsüljük, vállalatként pedig hiszünk benne, hogy a munkatársainkban rejlő lehetőségeket csak akkor tudjuk felszínre hozni és kiaknázni, ha szervezeti kultúránkban, mint fontos alapérték, hangsúlyt kap a felhatalmazás, az esélyegyenlőség, a befogadás és a sokszínűség.

Erdős Mihály, elnök-vezérigazgató

 

 

Cég neve:

Generali Biztosító Zrt.

Megvalósítás éve:

2019-2024

Célterületek:

Esélyegyenlőség, Munkavállalók jólléte, Oktatás és képzés, Emberi jogok, Érintett felek, helyi közösségek, Felelős vállalatirányítás, Vállalati stratégia

A program célja:

 

A fenntartható szervezeteknek hosszú távon egészséges, energikus, szenvedélyes munkatársakra és vezetőkre van szüksége.

A tudatos jelenlét, a saját magunkra való odafigyelés az elmúlt évekhez képest eddig nem látott fontossággal bír. Ahogy egyre inkább előtérbe kerül az innováció, a digitalizáció által felgyorsult információáramlás, egyre fontosabb figyelni az emberre, mint élő organikus szervezetre.

A mentális egészség megtartására egyre nagyobb fókusz helyeződik. A szervezetünknek kiemelten kell vigyázni a kollégákra, így a HR care aktivitásokban, de a vezetői és munkatársi képzéseinkben is a fizikai és mentális egészséget, mindfulness-t támogató programok kiemelt fókuszt kapnak.

 

A program intézkedései, vállalásai:

 

A Generali Group Next Normal programjának köszönhetően 2023-tól vállalatunk 100%-a a globális alapelvek által inspirált hibrid munkamodelleket alkalmazza. Ennek segítségével megőrizzük és erősítjük alkalmazkodási és fejlődési képességünket, további kompetenciafejlesztéssel fokozzuk az emberekben rejlő potenciálokat.

A kompetenciafejlesztés a fenntartható szervezetért több területen zajlik.

  • Globális és lokális Future Leader vezetőképző programunk fejleszti vezetőink stratégiai készségeit, bővíti digitalizációs, AI ismereteiket, legmodernebb trendek mellett egészségmegőrző gyakorlatokat ismertet.
  • 2022 óta Woman Leader Programunk segíti női vezetőinket többféle női szerepük egyensúlyának megteremtésében, családanya szerepük és karrierjük egymás melletti működtetésében.
  • Mobility és rotációs programunk célja a vezetők People menedzsment kompetenciáinak erősítése, üzleti területek hatékonyabb együttműködésének növelése, szervezeti egységek közötti silók lebontása.
  • Támogatjuk megváltozott munkaképességű munkavállalóinkat, hogy felvállalják, ha betegséggel küzdenek, és tájékoztatást, segítséget adunk az őket megillető extra juttatásokról, lehetőségekről. Megszólítunk leendő MMK kollégákat, elsősorban call centeres pozíciókkal.
  • GeNext tehetség program: friss diplomások egyéves rotációban megismerik vállalatunk működését, és a program végén készen állnak junior szakértői pozíció betöltésére.
  • Munkavállalóink mentális jólétét fejleszti HR Care kezdeményezésünk.
  • Önkéntes programokkal erősítjük a vállalati CSR programokhoz való kapcsolódást.

Programjaink tanulsága, hogy folytatni kell a jövőre felkészítő kompetenciáik fejlesztése mellett az emberi egészség hosszútávú fenntarthatóságára fókuszáló képzési programokat. A női vezetőképzések mellett érdemes női vezető klubot is működtetni. HR Care programunk iránti érdeklődés nagy, cél ezen események kapacitásának bővítése, a személyes jelenlétet igénylő egyéni és kiscsoportos alkalmak még szélesebb körben hozzáférhetővé tétele.

 

A program hatása és eredménye:

 

Vezetőképző programunk sikere évek óta töretlen: a generációk közti tapasztalatcsere, kezdeményező attitűd, kapcsolódási pontok tudatos kialakítása mindennapi kultúránk szerves részévé vált.

Megváltozott munkaképességű új kollégák bevonására irányuló kezdeményezésünkkel egy hónap alatt 43 jelöltet értünk el.

Lokális tehetségprogramjainkon 2021-2023 között 30 fő átfogó képzését biztosítottuk (2-2,5 éves programok).

HR Care programunkban a legtöbb előadás, beszélgetés vállalati Facebook csoportunkban is megosztásra kerül, így kollégáink országszerte vissza tudják nézni.

 

Kapcsolódó linkek:

 

The power of community

Sportoltak, rekordot állítottak és jótékonykodtak munkatársaink

GeNext jövőépítő tehetségprogram

Képzési programjaink

Generali Wellbeing nap

Rólunk

Generali előrelátók

 

Kapcsolódó kulcsszavak:

 

fizikai jóllét, mentális jóllét

 

A munkavállalók tudásának folyamatos frissítése és fejlesztése kulcsfontosságú a vállalat sikeréhez, hiszen a képzett és motivált dolgozók magasabb teljesítményt nyújtanak. Több éve dolgozunk együtt kulcs beszállító partnereinkkel azon, hogy az általuk kínált új eszközök vagy szolgáltatott rendszerek használatát kollégáink elsőkézből tőlük ismerhessék meg és a használati tapasztalatokról visszajelzéseket adjanak. Ez a kooperatív megközelítés a fenntarthatóság környezeti, társadalmi és gazdasági területén is kölcsönös eredményeket hoz.

Mészáros János, stratégiai és gazdasági vezérigazgató-helyettes

 

 

Cég neve:

BKM Nonprofit Zrt.

Megvalósítás éve:

2020 óta

Célterületek:

Oktatás és képzés

A program célja:

 

A Budapesti Közművek Nonprofit Zrt. elkötelezett amellett, hogy munkavállalói számára folyamatos fejlődési lehetőségeket biztosítson, hiszen a képzett és motivált dolgozók jelentősen hozzájárulnak a cég sikeréhez és a közszolgáltatások minőségi és hatékony ellátásához.

Az elmúlt években a BKM szorosan együttműködött számos beszállító partnerével annak érdekében, hogy az általuk szállított új eszközök, technológiák és rendszerek üzembe helyezése és bevezetése zökkenőmentesen történjen, és munkatársai azonnal megismerhessék és szakértelemmel használhassák ezeket az eszközöket és megoldásokat.

A BKM célja, hogy munkavállalói naprakész, versenyképes tudással rendelkezzenek, amely lehetővé teszi számukra, hogy hatékonyan és eredményesen végezzék munkájukat.

 

A program intézkedései, vállalásai:

 

Szoros együttműködést alakítottunk ki számos beszállító partnerünkkel, akik első kézből osztják meg velünk tapasztalataikat és tudásukat az új eszközök és rendszerek használatáról. Ez lehetővé teszi, hogy munkatársaink gyorsan és hatékonyan sajátíthassák el az új technológiákat.

A kölcsönös együttműködés másik eleme, hogy partnereink számára visszajelzéseket adunk, melyeket a gyártók felhasználhatnak a termékek és szolgáltatások továbbfejlesztésében, beleértve az ügyfélkapcsolatokat is.

Ezek a tudásátadások interaktívak, gyakorlatközpontúak, a megszerzett ismeretek visszamérése is része a folyamatnak. Így a résztvevők az új eszközök és rendszerek használata során alkalmazni tudják a megszerzett ismereteket a mindennapi munkájuk során, melyet rendszeresen, visszatérő módon folyamatosan frissítünk.

 

A program hatása és eredménye:

 

A program bevezetésének célja az volt, hogy az új eszközök, rendszerek ismerete segítse az eszközök élettartamának növelését, a nem megfelelő használatból eredő meghibásodások, a nem megfelelő rendszerhasználatból eredő folyamathibák száma csökkenjen. Munkavállalóink számára hasznosak voltak a képzések, amely hozzájárult a hatékonyság növekedéséhez és a minőségi munka biztosításához. Ezáltal kimutathatóan nőtt a munkaerő-kihasználtság, csökkentek az egyes gazdasági-vállalatirányítási folyamatokhoz kapcsolódó fajlagos költségek.

 

Kapcsolódó linkek:

 

A BKM Nonprofit Zrt. 2022. évi fenntarthatósági tevékenysége

 

Kapcsolódó kulcsszavak:

 

együttműködés

 

„Az UniCredit hisz a fiatalokban. A Re-Power Your Future! programmal azt kívánjuk elősegíteni, hogy Európa következő generációja kiaknázhassa a benne rejlő lehetőségeket. A méltányosabb és igazságosabb társadalom iránti elkötelezettségünk jegyében olyan oktatási lehetőségekben való részvételt kínálunk a fiataloknak, melyek hozzásegíthetik őket a sikeres iskolai tanulmányokhoz, a megfelelő szakmaválasztáshoz, és ezáltal ahhoz, hogy kontinensünk következő nemzedékeként prosperáló jövőt építhessenek.”

Tóth Balázs, elnök-vezérigazgató

 

 

Cég neve:

UniCredit Bank Hungary Zrt.

Megvalósítás éve:

2023-2026

Célterületek:

Esélyegyenlőség, Oktatás és képzés

A program célja:

 

A társadalmi egyenlőtlenségek csökkentésének kulcsa a minőségi oktatás, ami képessé teszi az egyént a boldogulásra, és előkészíti az utat egy igazságosabb és méltányosabb társadalom felé. Hiszünk a fiatalokban rejlő lehetőségekben, ezért a Re-Power Your Future! oktatási programmal elősegítjük az Európa következő generációjában rejlő lehetőségek kiaknázását.

Programunk 2023-2026 között, három, egymásra épülő fázisban kínál lehetőségeket a 11-18 éves diákok bevonódásának növelésére azokban az iskolákban, ahol a legnagyobb a lemorzsolódás kockázata. Erősítjük a motivációjukat, a tanulás iránti elkötelezettségüket és segítjük őket abban, hogy a számukra legmegfelelőbb pályát válasszák.

 

A program intézkedései, vállalásai:

 

Programunk 2023-2026-ig 300 magyar iskola 31.000 diákját kívánja bevonni, növelni a fiatalok motivációját, tanulás iránti elkötelezettségét és segíteni őket abban, hogy a számukra legmegfelelőbb pályát megtalálhassák. Figyelmet szentelünk a hátrányos helyzetű régióknak, ahol a társadalmi egyenlőtlenségek csökkentésében az oktatásnak kiemelt a szerepe. Programunkat nagy tapasztalatú partnerrel, a Junior Achievement Magyarországgal valósítjuk meg.

A program fókuszterületei:

  • Iskola: korai iskolaelhagyás elleni küzdelem
  • Munkaerőpiac: foglalkoztathatóság javítása
  • Felsőoktatás: Egyetemi végzettség megszerzésének ösztönzése

A program 3 egymásra épülő fázisból áll:

Az 1. (Inspire) szakaszban együttműködést alakítunk ki a megcélzott iskolákkal, a speciális nevelési igényű gyermekekkel foglalkozókkal külön is, bevonjuk a pedagógusokat. A hátrányos helyzetű gyermekeknek iskola utáni foglakozásokat kínálunk. Interaktív foglakozások, alapkészségeket fejlesztő workshopok, roadshow-k keltik fel a diákok figyelmét. A megcélzott iskolákban gazdasági, pénzügyi és vállalkozói készségeket fejlesztünk, pályaorientációs napokat tartunk, saját fejlesztésű e-learning anyagok alapján interaktív tanórákon veszünk részt, inspiráló beszélgetéseket tartunk önkéntesekkel, köztük banki kollégákkal is.

A második (Prepare) szakaszban fókuszba kerül a szakmaválasztás, a munkavállalói és a vállalkozási területbe egyaránt betekinthetnek a diákok. Az előbbi irányt karrierfelkészítő programok, interjúelőkészítések és szimulációk, állás „árnyéknapok”, vállalati szakmai látogatások színesítik. A vállalkozói irányt a vállalkozási készségek fejlesztését szolgáló innovációs táborok és vállalati innovációs események, diákvállalkozási versenyek gazdagítják.

A harmadik (Succeed) fázisban mentori programban, állás „árnyékhétben” vehetnek részt a diákok,  vállalati gyakorlattal és (felügyelet mellett) céges projektekbe való bevonással bővül a program.

 

A program hatása és eredménye:

 

A 2023/2024-es tanévben az 1. fázisban résztvevő iskolák és diákok bevonása történt meg. A motivációs események, versenyek, nyári táborok, pénzügyi-vállalkozási rendezvények az 1. év végére 50 iskolát és 5.000 fiatal érnek el. Az 1. szakaszba a következő tanévben újabb 50 iskola és 5.000 diák lép, míg a 2. szakaszba 20 iskola és 1500 diák lép be.

A program társadalmi hatásai:

  • egyenlő oktatási lehetőségek javulása háttértől és helyzettől függetlenül,
  • a veszélyeztetett fiatalok körében a lemorzsolódás csökkenése, az iskolai jelenlét és az iskolai hovatartozás érzésének javítása.

 

Kapcsolódó linkek:

 

UniCredit Foundation Annual Report 2023

2023 Integrated Report (unicreditgroup.eu)

 

Kapcsolódó kulcsszavak:

 

Re-Power Your Future!, oktatás, esélyegyenlőség, lemorzsolódás, pályaválasztás

 

„Az idén 75 éves OTP Bank a következő évtizedekben is piacvezető pénzügyi szolgáltató lesz Magyarországon, sőt, a Kelet-Közép-európai régióban. Annak érdekében, hogy ügyfeleinkkel együtt tudjunk sikeresek lenni, jelentős erőfeszítéseket teszünk a hazai pénzügyi kultúra fejlesztéséért. Programjaink érdemi hatással vannak a jövő generációira, évente több tízezer fiatal szemléletét és érdeklődését tudjuk úgy alakítani, ami tudatosságot, tájékozottságot és igényességet eredményez a saját pénzügyeikben. Nemzeti érdek, hogy a mai diákok az anyagi öngondoskodásra hajlandó és arra képes állampolgárokká váljanak, és az OTP Bank vezető szerepet vállal ebben a küldetésben is.”

Csányi Sándor, vezérigazgató

 

 

Cég neve:

OTP Bank Nyrt.

Megvalósítás éve:

2012 óta

Célterületek:

Oktatás és képzés, Fogyasztói szemléletformálás

A program célja:

 

Az OTP Bank évek óta prioritásként kezeli, hogy támogassa és előrelendítse a lakosság pénzügyi ismereteinek bővítését, hozzájáruljon a pénzügyi kultúra fejlesztéséhez. Kiemelt céljaink között szerepel az edukáció és a pénzügyi tudatosság növelése. A minél szélesebb és hatékonyabb elérés érdekében saját alapítványunkkal önállóan és más szervezetekkel közös együttműködések révén is teszünk a pénzügyi tudatosságért.

 

A program intézkedései, vállalásai:

 

Szerteágazó edukációs tevékenységünk alapvető, banki termékekhez kapcsolódó edukatív tartalmak készítése mellett kiemelkedő szerepet játszik a pénzügyi ismeretek bővítésében az OTP Fáy Alapítvány is, amely évente közel harmincezer fiatal gazdasági és pénzügyi tudását gazdagítja ingyenes és gyakorlatorientált tréningjein és digitális képzésein.

Az Alapítvány célja a fiatalok jövőtudatos gondolkodásának, ezen belül kiemelten a pénzügyi kompetenciáiknak a fejlesztése. A pénzügyi tudatosság erősítése, a gazdasági ismeretek bővítése mellett karriertervezés és pályaorientáció, fenntarthatóság, valamint a sikeres élethez fontos szociális kompetenciák területén is nyújt képzéseket általános- és középiskolások, illetve fiatal felnőttek számára.

Edukációs programunk részeként a finn Kokoa, a Finn Nemzeti Oktatási Ügynökséggel szorosan együttműködő intézet kiváló minősítését is elnyerő OK Oktatási és Innovációs Központ élményszerűen, a legmodernebb módszerekkel és eszközökkel biztosítja a tanulást a pénzről, gazdaságról, gazdálkodásról. A térségben egyedülálló intézményként 2012-ben indult a magyar köznevelés szempontjából is mérföldkőnek számító program, melyet a több mint 25 éves szakmai tapasztalattal rendelkező OTP Fáy Alapítvány irányít. Azóta a budapesti oktatóközpont mellett a jövőtudatosságra nevelő programok Nyíregyházán, illetve Moldovában leánybankunkkal együttműködésben is elérhetőek.

Mitől egyedülálló az intézmény?

  • Évről évre egyre több diákhoz, 2023-ban harminchétezer tanulóhoz jut el Magyarországon az OTP Bank által támogatott, ingyenes pénzügyi és gazdasági képzés. A képzések célja a szemléletformálás és a tudatosság növelése a pénzügyek vagy épp a karriertervezés terén.
  • Tréningszerű, a diákok saját élményeire épülő inspiratív oktatási modulokat használunk.
  • Az ország különböző pontjairól érkező csoportok oktatása mellett általános és középiskolákba utazó oktatói hálózat segíti, hogy a képzések minél szélesebb körhöz eljussanak.
  • Több mint 100 tematikában online tréning érhető el.

A tudatosságnövelés érdekében több, mint 10 éve évente publikáljuk az OTP Öngondoskodási Indexet. Ez a felmérés megmutatja, hogy a takarékosság (öngondoskodás) milyen szerepet tölt be az emberek hétköznapjaiban.

A kutatás eredményei ráirányítják a figyelmet a pénzügyi edukációban előttünk álló feladatokra. Az öngondoskodás fontosságának népszerűsítése érdekében kommunikációs kampányt is indítottunk, és többek között az előtakarékosság és a túlfogyasztás problémáira is felhívtuk az emberek figyelmét.

 

Az OTP Bank az adományozást a pénzügyi kultúra részének tekinti és új szintre kívánja emelni a digitális adományozás innovatív megoldásával, ami ügyfeleink számára lehetőséget teremt a mikroadományozásokra, és összeköti az adományozót az adományozottal. Ügyfeleink számára az adományozás a hétköznapok része lehet, mert mindennapi banki ügyeik intézése közben, pár gombnyomással támogathatnak különböző civil kezdeményezéseket és alapítványokat – akár közvetlenül itt a honlapon, akár az internet- és mobilbankban vagy ATM-einken bankolva, vagy a Simple alkalmazással történő fizetéskor. Egyedülálló digitális adományozóplatformunk azok számára is lehetőséget teremt a segítségnyújtásra, akik egyszerre csak egy kisebb összeget tudnak adni a rászorulóknak.

Bankunk a pénzügyi kultúra fejlesztését a jövőbe való befektetésként kezeli, ennek érdekében alkottuk megy az OTP Csoport pénzügyi tudatosság startégiáját, amellyel célunk, hogy a pénzügyeikben kiigazodó, magabiztos és tudatos ügyfeleink megfelelő pénzügyi döntéseiket önállóan tudják meghozni, és olyan pénzügyi termékekkel rendelkeznek, amik a céljaikat legjobban támogatják. Ennek érdekében új szolgáltatásaink fejlesztéseinél, kommunikációnkban a társadalom valós élethelyzeteire reagálva nyújtunk támogatás és törekszünk ezeken keresztül a témára irányítani a figyelmet és attitűdváltozását elérni.

 

A program hatása és eredménye:

 

2023-ban több mint 37.000 fő vett részt képzésen, ami 27 százalékos növekedést jelent egy év alatt. Az eredmény a közoktatási és egyetemi partneri kör bővítésének, az együttműködések kiterjesztésének, továbbá az e-learning képzések fejlesztésének és a jelenléti tréningek népszerűségének köszönhető. A felnőttképzésben résztvevők száma közel megháromszorozódott, míg az ifjúsági képzést végzettek száma 14 százalékkal emelkedett. Az ifjúsági e-learning tananyagokat elvégzők száma közel egynegyedével emelkedett. Az ifjúsági képzésekre továbbra is leginkább középiskolások jelentkeznek.

 

Kapcsolódó linkek:

 

OTP Bank | Pénzügyi kultúra

 

Kapcsolódó kulcsszavak:

 

pénzügyi kultúra

 

„Az MVM Csoport számára kiemelkedő jelentőséggel bír a fenntarthatósági szempontoknak való megfelelés. Az energiaellátásban betöltött meghatározó szerephez és gazdasági súlyhoz ugyanis kiemelkedő felelősség is társul, ezért elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy a tulajdonossal, ügyfeleinkkel és partnereinkkel együttműködve olyan megoldásokat találjunk, amelyek hazai és nemzetközi üzleti érdekeinket, valamint a szélesebb társadalmi és nemzeti érdekek érvényesítését is szolgálják. Ez a cél csak képzett és elkötelezett munkatársak bevonásával érhető el, ezért képzési programjainkban kiemelt hangsúlyt fektetünk az ESG és a fenntarthatósági ismeretekre.”

Mátrai Károly, vezérigazgató

 

 

Cég neve:

MVM Csoport

Megvalósítás éve:

2024 óta

Célterületek:

Oktatás és képzés

A program célja:

 

Az MVM Csoport fontosnak tartja munkavállalóinak környezettudatos, fentarthatósági témákkal kapcsolatos edukációját, illetve az ESG témakörökben az érzékenyítését.

Téma iránti elkötelezettség jegyében játékosított digitális képzést indítottunk a munkatársak tudatos és felelősségteljes fenntarthatósággal kapcsolatos viselkedési kultúrájának fejlesztése érdekében.

 

A program intézkedései, vállalásai:

 

A képzési tartalomban kiemelten kezeljük az MVM működésének megítélését befolyásoló témakörök hangsúlyozását és munkatársi felelősség bemutatását. Egyes kiemelten fontos résztémák vonatkozásában – antikorrupció, etika, környezetvédelem – különálló, részletes képzések állnak a munkavállalók rendelkezésére. A tudás rögzítése érdekében a munkavállalók éves rendszerességgel frissítő képzéseken vesznek részt.

A tartalom folyamatosan elérhető, és a munkavállalókat időszakos kampányok, nyeremény játékok ösztönzik az elvégzésére. A magyar nyelven induló programot a későbbiekben angol, illetve cseh nyelven is elérhetővé fogjuk tenni. A képzés oklevél szerzéssel zárul, illetve célunk, hogy a játékban résztvevők tudjanak csatlakozni faültetéssel foglalkozó szervezethez, aminek eredményeként minden játékot végző nevében egy valós fa ültetése valósul meg.

A tananyag a vezetői felelősségvállalás jelentőségét a vezetők számára elérhetővé tett differenciált tartalommal hangsúlyozza. A képzésben résztvevők 9 pályán haladva az elméleti edukáció mellett tevékenység fókuszú viselkedésre ható feladatokkal dolgozzák fel a témát.

Az alábbi kötelezően elvégzendő témakörökben történik érzékenyítés:

  1. Az ESG koncepcionális háttere
  2. Az Európai Zöld Megállapodás
  3. Felelős vállalatirányítás
    • MVM Csoport Etikai kódexe
    • Környezetvédelmi előírások és belső szabályzatok
    • MVM Csoport Antikorrupciós politikája
    • Mindezek kiterjesztése a teljes értékláncra
    • Helyi közösségek bevonása, támogatása
  4. Jelentéstételi kötelezettségek (EU Taxonómia, NFRD, CSRD, CSDD)
  5. Felelős finanszírozás, zöld finanszírozási konstrukciók, MVM zöld kötvénye
  6. MVM ESG stratégiája

A szabadon bejárható játékban az alábbi témák edukálása történik:

  • Üvegházhatás
  • Klímaváltozás
  • Biodiverzitás
  • CSRD – vezetőknek választható
  • ESG a vállalatban- vezetőknek választható
  • ESG-ahogy a bőrünkön érezzük – munkavállalók szemszögéből

 

A program hatása és eredménye:

 

Az ESG témát átfogóan feldolgozó, gemifikált anyag elérhető minden Success Factors képzési modullal rendelkező szellemi munkakörben foglalkoztatott munkatársnak. Ennek megfelelően közel 10 000 kolléga (a munkavállalók több mint 50%-a) vehet részt a magas interaktivitású játékban.

 

Kapcsolódó linkek:

 

ESG oktatás az MVM Csoportban

MVM Csoport Integrált ESG Jelentés 2023

 

Kapcsolódó kulcsszavak:

 

ESG oktatás

 

„Mi elsődlegesen a lehetőséget látjuk a mesterséges intelligenciában. Alkalmazásával olyan feladatokat tudunk automatizálni, amelyek korábban jelentős emberi erőforrást igényeltek. Az így felszabaduló munkaerő kapacitását tudjuk más, magasabb hozzáadott értéket és megbecsülést jelentő feladatokra átcsoportosítani. Ezzel nőhet a lojalitás, amely jelentős a munkavállalók megtartásában.”

Guy Libot, vezérigazgató

 

 

Cég neve:

K&H Csoport

Megvalósítás éve:

2022 óta

Célterületek:

Oktatás és képzés

A program célja:

 

A K&H Csoport legfontosabb erőforrásának munkatársait tartja. Hiszünk abban, hogy az ő magas szintű tudásuk sikerünk fontos része. Éppen ezért a humán erőforrás menedzsment minden területén igyekszünk a munkavállalók elvárásainak és a vállalat igényeinek összehangolását támogató környezetet teremteni.

Elkötelezettek vagyunk abban, hogy jövőálló képességek fejlesztésével őrizzük meg munkatársaink szakmai és piaci értékét. A mesterséges intelligencia térnyerése ebben teremt számunkra is új lehetőségeket.

 

A program intézkedései, vállalásai:

 

A K&H a hazai bankszektor meghatározó innovátora, ahol számtalan élenjáró informatikai fejlesztési feladattal lehet találkozni.

2018 óta a K&H Bank egyre több fiókja vált például pénztár nélkülivé. Emellett a K&H 2022 őszén indította útjára mobilbankjában Kate-t, a mesterséges intelligencia alapú digitális pénzügyi asszisztenst, amely nem egészen egy év alatt olyan szintre fejlődött, hogy 2023 végétől már szóbeli utasítás alapján is képes tranzakciókat végrehajtani. Kate-et az ügyfelek 10 százaléka már havi rendszerességgel használja.

Ugyanakkor ezen folyamatok hatására több területen is az ott dolgozó munkatársaink feladatköre jelentősen átalakult.

A K&H Csoport elkötelezett a személyes fejlődés lehetőségének megteremtésére munkatársaink számára, ezért az ezeken a területeken dolgozó kollégáink továbbképzése, magasabb hozzáadott értékkel rendelkező munkafolyamatokra való átképzése (upskilling) kiemelt célunk.

Több projektünkben is kiemelt szerepe van az üzleti terület és az IT együttműködésének. Ezekben a folyamatokban korábban adminisztrációs kollégáink ún. process menedzserré léphetnek elő, akik ismerik az üzleti folyamatot, és segítenek ezt lefordítani az informatika nyelvére.

A folyamat végén ők végzik az ellenőrzését is annak érdekében, hogy a programozás megfelelően működjön.

 

A program hatása és eredménye:

 

Habár még a folyamat elején tartunk, elmondhatjuk, hogy munkatársaink továbbképzése révén nagyobb lehetőségünk nyílik a magasabb hozzáadott értékkel rendelkező üzleti folyamatokra fókuszálni.

 

Kapcsolódó linkek:

 

K&H Csoport fenntarthatósági jelentés 2023

 

Kapcsolódó kulcsszavak:

 

upskilling, AI

 

„A budapesti Continental Ipar 4.0-ás mintagyárban kiemelten figyelünk, hogy a legfejlettebb technológiai megoldásokat alkalmazzuk a jövő biztonságos mobilitásának megteremtéséért. De felelős munkáltatóként az is küldetésünk, hogy kollégáinknak megfelelő munkahelyi légkört, esélyegyenlőséget teremtsünk, versenyképes juttatások mellett. Continental Health Index dolgozói felmérésünk ebben nyújt számunkra nagy segítséget, hiszen ezzel kapunk egy pillanatképet munkavállalóink állapotáról, eredményeire alapozva pedig olyan intézkedéseket hozhatunk, melyek segítik a dolgozói elköteleződés növelését.”

Dapsy Zoltán, ügyvezető igazgató

 

 

Cég neve:

Continental Automotive Hungary Kft.

Megvalósítás éve:

2023-2025

Célterületek:

Foglalkoztatás, Munkavállalók jólléte, Oktatás és képzés, Munkaegészség és -biztonság (Health and Safety)

A program célja:

 

Napjainkban az autóiparban is kiemelt figyelmet kell fordítani a munkavállalók egészségére és jóllétére. A Continental számára különösen fontos egy olyan üzleti megoldás kidolgozása, amely növeli a dolgozók elégedettségét és termelékenységét, miközben csökkenti a hiányzások és a fluktuáció arányát.

A társadalmi változások, mint például a munka-magánélet egyensúly fontossága, tovább erősítik a program létjogosultságát és sikerességét. Ebben a társadalmi és piaci környezetben a CHI egy olyan innovatív kezdeményezésként jelent meg, amely javítja a munkavállalók egészségi állapotát és egyben növeli a vállalat versenyképességét és fenntarthatóságát, és hozzájárul a hosszú távú üzleti sikerhez.

 

A program intézkedései, vállalásai:

 

A CHI egy olyan pilot projektként indult 2023-ban, ahol többet nyújtunk a dolgozóinknak a törvény által előírtaknál. A fejlődési lehetőségeket feltérképezve egy olyan programtervet állítottunk össze, mellyel dolgozóink jóllétét nagymértékben támogatni tudjuk. A kérdőív kiértékelése során fény derült arra, hogy milyen programokban lennének érdekeltek, ezáltal is elősegítve munkánkat és az akció fókuszának meghatározását.

 

Intézkedéseink:

  • Relaxációval kapcsolatos programok: Belső coach csapat*, Csocsó*, Well-being Nap, Céges juttatások (AYCM, Medicover, Lyra well-being), Masszázs.
  • Mentális egészséggel kapcsolatos programok: Kiégés elleni előadás, Stresszmenedzsment tréning*, Pszichoszociális kockázatértékelés.
  • Egészséges táplálkozással kapcsolatos programok: Őstermelői piac, Egészséges menü.
  • Mozgással kapcsolatos programok: Sportkampány*, 5 perc torna, Edzések a gyárban.
  • Ergonómiával kapcsolatos programok: Tanácsok a helyes szék-asztal pozícionáláshoz, Ergonómiai kiselőadás, Ergonómiai elemzések és fejlesztések a gyártósorokon.

 

Az eredmények értékelése során azonosítottuk az erősségeket és a fejlődési potenciálokat. A fejlődési lehetőségeket figyelembe véve készítettünk egy átfogó akciólistát. Az intézkedések implementálásának ütemezését is elkezdtük, melyből néhányat meg is valósítottunk (pl. Sportkampány). Az akciók hatékonyságának mérése érdekében 2025-ben tervezzük a kérdőív alkalmazásának ismétlését.

A CHI több szempontból is közvetlenül illeszkedik a fenntarthatósági és CSR stratégiánkhoz, melyek egyben az elérni kívánt célokat is magukba foglalják:

  • Munkaerő egészségének megőrzése,
  • Munkavállalói elégedettség növelése,
  • Pozitív vállalati kultúra erősítése,
  • Fenntarthatóság és felelősségvállalás,
  • Költséghatékonyság.

 

A program hatása és eredménye:

 

A program eredményeit egy támogató szoftverrel részletesen elemeztük, mely rendkívül széleskörű kiértékelést tesz lehetővé, és aminek segítségével célzott intézkedéseket határozhattunk meg. Ezen akciók bevezetése jelenleg is folyamatban van.

A program a budapesti Continental teljes telephelyét, kb. 2500 főt érint.

 

Kapcsolódó linkek:

 

 

Kapcsolódó kulcsszavak:

 

munkahelyi egészség, jóllét