Büszke vagyok arra, hogy az emberközpontú munkakörnyezeten túl szervezetünk elkötelezett híve munkatársaink szakmai és mentális fejlesztésének. Támogatjuk és biztosítjuk a legkorszerűbb tudás elsajátítását, az új ötletek megvalósítását, valamint a mentális egészség ápolását. A sokféleséget tiszteletben tartjuk, elismerjük és megbecsüljük, vállalatként pedig hiszünk benne, hogy a munkatársainkban rejlő lehetőségeket csak akkor tudjuk felszínre hozni és kiaknázni, ha szervezeti kultúránkban, mint fontos alapérték, hangsúlyt kap a felhatalmazás, az esélyegyenlőség, a befogadás és a sokszínűség.

Erdős Mihály, elnök-vezérigazgató

 

 

Cég neve:

Generali Biztosító Zrt.

Megvalósítás éve:

2019-2024

Célterületek:

Esélyegyenlőség, Munkavállalók jólléte, Oktatás és képzés, Emberi jogok, Érintett felek, helyi közösségek, Felelős vállalatirányítás, Vállalati stratégia

A program célja:

 

A fenntartható szervezeteknek hosszú távon egészséges, energikus, szenvedélyes munkatársakra és vezetőkre van szüksége.

A tudatos jelenlét, a saját magunkra való odafigyelés az elmúlt évekhez képest eddig nem látott fontossággal bír. Ahogy egyre inkább előtérbe kerül az innováció, a digitalizáció által felgyorsult információáramlás, egyre fontosabb figyelni az emberre, mint élő organikus szervezetre.

A mentális egészség megtartására egyre nagyobb fókusz helyeződik. A szervezetünknek kiemelten kell vigyázni a kollégákra, így a HR care aktivitásokban, de a vezetői és munkatársi képzéseinkben is a fizikai és mentális egészséget, mindfulness-t támogató programok kiemelt fókuszt kapnak.

 

A program intézkedései, vállalásai:

 

A Generali Group Next Normal programjának köszönhetően 2023-tól vállalatunk 100%-a a globális alapelvek által inspirált hibrid munkamodelleket alkalmazza. Ennek segítségével megőrizzük és erősítjük alkalmazkodási és fejlődési képességünket, további kompetenciafejlesztéssel fokozzuk az emberekben rejlő potenciálokat.

A kompetenciafejlesztés a fenntartható szervezetért több területen zajlik.

  • Globális és lokális Future Leader vezetőképző programunk fejleszti vezetőink stratégiai készségeit, bővíti digitalizációs, AI ismereteiket, legmodernebb trendek mellett egészségmegőrző gyakorlatokat ismertet.
  • 2022 óta Woman Leader Programunk segíti női vezetőinket többféle női szerepük egyensúlyának megteremtésében, családanya szerepük és karrierjük egymás melletti működtetésében.
  • Mobility és rotációs programunk célja a vezetők People menedzsment kompetenciáinak erősítése, üzleti területek hatékonyabb együttműködésének növelése, szervezeti egységek közötti silók lebontása.
  • Támogatjuk megváltozott munkaképességű munkavállalóinkat, hogy felvállalják, ha betegséggel küzdenek, és tájékoztatást, segítséget adunk az őket megillető extra juttatásokról, lehetőségekről. Megszólítunk leendő MMK kollégákat, elsősorban call centeres pozíciókkal.
  • GeNext tehetség program: friss diplomások egyéves rotációban megismerik vállalatunk működését, és a program végén készen állnak junior szakértői pozíció betöltésére.
  • Munkavállalóink mentális jólétét fejleszti HR Care kezdeményezésünk.
  • Önkéntes programokkal erősítjük a vállalati CSR programokhoz való kapcsolódást.

Programjaink tanulsága, hogy folytatni kell a jövőre felkészítő kompetenciáik fejlesztése mellett az emberi egészség hosszútávú fenntarthatóságára fókuszáló képzési programokat. A női vezetőképzések mellett érdemes női vezető klubot is működtetni. HR Care programunk iránti érdeklődés nagy, cél ezen események kapacitásának bővítése, a személyes jelenlétet igénylő egyéni és kiscsoportos alkalmak még szélesebb körben hozzáférhetővé tétele.

 

A program hatása és eredménye:

 

Vezetőképző programunk sikere évek óta töretlen: a generációk közti tapasztalatcsere, kezdeményező attitűd, kapcsolódási pontok tudatos kialakítása mindennapi kultúránk szerves részévé vált.

Megváltozott munkaképességű új kollégák bevonására irányuló kezdeményezésünkkel egy hónap alatt 43 jelöltet értünk el.

Lokális tehetségprogramjainkon 2021-2023 között 30 fő átfogó képzését biztosítottuk (2-2,5 éves programok).

HR Care programunkban a legtöbb előadás, beszélgetés vállalati Facebook csoportunkban is megosztásra kerül, így kollégáink országszerte vissza tudják nézni.

 

Kapcsolódó linkek:

 

The power of community

Sportoltak, rekordot állítottak és jótékonykodtak munkatársaink

GeNext jövőépítő tehetségprogram

Képzési programjaink

Generali Wellbeing nap

Rólunk

Generali előrelátók

 

Kapcsolódó kulcsszavak:

 

fizikai jóllét, mentális jóllét

 

A Tescónál hisszük, hogy egy kis figyelmesség csodákra képes. Társadalmi felelősségvállalási programunk jól bizonyítja, hogy akár egy kisebb összegű anyagi támogatás is fenntartható pozitív változást hozhat egy-egy közösség számára. Az „Ön választ, mi segítünk” pályázati kezdeményezéssel hosszú távon tudunk visszaadni azoknak a közösségeknek, ahol vásárlóink és munkatársaink élnek, a felkarolt ügyek eredményességét pedig nyomon tudjuk követni. Büszke vagyok az évek alatt országszerte megvalósult több ezer projektre és arra az előrelépésre, amelyet ezek jelentenek a helyi közösségi életben.

Pálinkás Zsolt, vezérigazgató

 

 

Cég neve:

Tesco-Global Áruházak Zrt.

Megvalósítás éve:

2016 óta

Célterületek:

Érintett felek, helyi közösségek, Felelős vállalatirányítás

A program célja:

 

A Tescónál fontos számunkra, hogy pozitív változást hozzunk azokban a helyi közösségekben, melyek fontosak munkatársaink és vásárlóink számára.

2016-ban indítottuk „Ön választ, mi segítünk” programunkat az áruházaink környezetében élő közösségek támogatására, melynek 2024 nyaráig 15 fordulója valósult meg. Pályázati programunk célja, hogy országszerte minél több helyi közösségnek biztosítsunk anyagi hozzájárulást az ott élők számára fontos kezdeményezések megvalósításához.

A program különlegessége, hogy az aktuális fordulóban rendelkezésre álló pénzügyi keret elosztását a helyben élő vásárlókra bízzuk.

 

A program intézkedései, vállalásai:

 

2016-ban indult el „Ön választ, mi segítünk” pályázati programunk azzal a céllal, hogy a kicsi, helyi szinten fontos ügyeket, programokat és az ezeket megvalósító szervezeteket támogassuk. A pályázatra a lakókörnyezet szépítését és a helyi közösségi életet fellendítő, egészségmegőrzést, egészséges életmódot, valamint oktatást és képességfejlesztést támogató kezdeményezésekkel jelentkezhetnek az érdeklődők.

Az évente kétszer kiírt program minden fordulójában 150-200 pályázót támogatunk, a 7. forduló óta a legkreatívabb, leginnovatívabb pályázatot különdíjjal is jutalmazzuk.

Az áruházak elhelyezkedését, valamint a vásárlói mozgásokat is figyelembe véve körzetekre osztottuk az országot. Minden áruházban olyan pályázatokra tudnak voksolni a vásárlók, amelyeket saját közösségükben kiviteleznének a pályázók.

A jelentkezési adatlap kitöltésével a rendszer automatikusan besorolja a pályamunkát benyújtó szervezetet a megfelelő körzethez. A beérkező pályázatokat az Effekteam Egyesület független szakértői bírálják el, és ők választják ki körzetenként azt a max. 3 pályázatot, amelyek továbbjutnak az áruházi szavazási szakaszba. Szavazni a vásárlásnál kapott zsetonokkal lehet, amelyet az áruházakban kihelyezett gyűjtőkbe kell bedobni a számukra legszimpatikusabb projekt mellé.

A szavazási szakaszba jutott szervezetek a szavazatok számának függvényében nettó 400.000, 200.000, illetve 100.000 forintot nyerhetnek. A szavazatok aktuális állása, valamint a nyertes szervezetek listája a www.tesco.hu/kozosseg oldalon nyomon követhető.

A támogatást elnyerő szervezetek meghatározott időintervallumon belül kötelesek megvalósítani programjukat és beszámolni.

A program szakmai partnere az Effekteam Egyesület, a Tesco munkatársai is segítenek a lebonyolításban.

 

A program hatása és eredménye:

 

A program 9. éve fut sikeresen, és folyamatosan fejlesztjük, finomhangoljuk.

A Tesco az eddigi 15 forduló során több mint 2200 helyi közösségi projekt kivitelezését támogatta összesen közel 570 millió forinttal. A beérkezett pályázatok több mint 40%-át díjaztuk is. Több egyedi, kreatív pályázat érkezik be hozzánk, melyek közül 27-et különdíjjal is jutalmaztunk. Ugyanígy számos visszatérő pályázó is van, akiknek az egyik fő finanszírozási formát a Tesco által biztosított támogatás nyújtja. Az első 14 forduló során a vásárlók több mint 31,6 millió szavazatot adtak le

 

Kapcsolódó linkek:

 

Akár éves bevételüknek megfelelő támogatást is nyerhetnek a helyi szervezetek a Tesco 15. alkalommal kiírt pályázatán

Milliók dönthetnek milliókról akár egy mozdulattal

Több mint fél milliárd forint tescós támogatás országszerte a közösségi élet fejlesztésére

 

Kapcsolódó kulcsszavak:

 

bevonás, helyi közösségek

 

„Úgy gondoljuk, hogy a fenntartható fejlődésben nem hagyhatjuk magukra a vállalatokat. A kisebb cégeknek szükségük van egy gyors és egyszerű megoldásra, hogy ne újabb teherként lássák a piaci változásokat, hanem lehetőségként éljék meg azt. A doyourcarbon.hu segítségével a KKV cégek nem csak helytállhatnak a beszállítói láncokon belül folyó versenyben, hanem komoly versenyelőnyt is szerezhetnek. Noha a konkrét adatok kiszámítása a cégek elemi érdeke, a szolgáltatás egésze nemzetgazdasági szempontból is fontos lehet, a beszállítói láncok Uniós szintű várható átrendeződése miatt.”

Dr. Csorbai Hajnalka, stratégiai vezető

 

Cég neve:

OPTEN Kft.

Megvalósítás éve:

2024

Célterületek:

Klímavédelem, klímaadaptáció, Átláthatóság, Felelős vállalatirányítás

A program célja:

2025-től KKV-k tízezreit érinti majd a karbonlábnyom számítás feladata, ugyanis a nagyvállalati vevőiknek összetett jelentéstételi kötelezettségük lesz az ellátási lánc átvilágításával együtt, ami hatalmas adminisztrációs kihívást jelent a KKV-nak.

Erre megoldásul fejlesztette az OPTEN és a Mastercard a Do Your Carbon szolgáltatásokat, amelynek célja, hogy innovatív digitális megoldást nyújtson azon cégek számára, akiknek jelenleg a karbonlábnyomuk megbecslése egy idő- és erőforrás intenzív, de annál fontosabb feladat.

A szolgáltatások lényege a költés alapú karbonlábnyom számítás, amely eredményeként a cég CO2e kibocsátása több hónapos munka helyett már pár perc alatt előállítható, ezzel a KKV szektor nem csak időt, hanem jelentős költséget is megtakaríthat.

A program intézkedései, vállalásai:

A kkv szektornak érdemes felismernie, hogy a fenntarthatósági kezdeményezések bevezetése nem csak a jogszabályi megfelelést segíti, hanem új üzleti lehetőségeket is teremthet.

A CSRD hatálya alatti nagyvállalatok 2024-től a teljes ellátási láncukra kiterjedő vizsgálatot és mérést kötelesek elvégezni.

Vagyis nem csupán a saját kibocsátásukat kell mérniük, hanem a beszállítójukét is, illetve felügyelniük kell a termék utóéletét:

  • ez az ún. Scope 3 vizsgálat jelentős hatással lesz a hazai KKV-kra is,
  • a szolgáltatás által a KKV szektor nem csak időt, hanem költséget is megtakaríthat,
  • a folyamat végén a felhasználó Karbonlábnyom Oklevél vagy Badge formájában kapja kézhez az éves CO2e kibocsátását.

A platform az innovatív open banking technológiát használja, a Nyíltbankolás Zrt.-vel együttműködve. A karbonlábnyom kalkuláció költés alapon működik, melynek előfeltétele az elmúlt 3 havi bankszámlatörténet megosztása, az egyes szolgáltatók, beszállító partnerek felé intézett kifizetések figyelembevételéhez. A fentiek biztosítják, hogy a folyamat automatizáltan, percek alatt lezajlik, külső szakértőre pedig nincs szükség. Percek alatt elkészülnek a karbonlábnyom termékeink:

  1. Karbon oklevél:

online vagy offline is használható oklevél

  1. Karbon badge:

online, weboldalon, social felületeken használható badge/ikon a cég adott havi és kumulált karbonlábnyomáról – folyamatosan frissül

  1. ESG riport:

a cég karbonlábnyomán felül tartalmazza a törekvéseiket, együttműködéseiket, környezeti, társadalmi és vállalatirányítási aspektusból.

Az automatizált adatfeldolgozás biztosítja:

  • a gyors és pontos eredményeket,
  • az adminisztratív terhek és a költségek csökkentését,
  • hibalehetőségek kiküszöbölését.

A jövőben tervezett lépések között a szolgáltatás kibővítése és a folyamat további egyszerűsítése is szerepel.

A program hatása és eredménye:

A célkitűzéseink egyik legfontosabb eleme – a digitális megoldás nyújtásán túl – a KKV szektor edukálása és szemléletformálása a téma erősítése érdekében, ennek része a fenntarthatóság és az open banking technológia közelebb hozása a kisebb cégek körében is.

Ez egy hosszadalmas, sok odafigyelést igénylő folyamat, melynek jelenleg az elején járunk. Az eredmények azonban kétségkívül pozitívak, a közelmúltban ugyanis számos KKV képviselőjével folytattunk beszélgetést arról, hogy:

  • miért hasznos nekik, ha tisztában vannak ezekkel az adatokkal,
  • milyen típusú adatszolgáltatást várhat el tőlük az üzleti partnerük, valamint
  • milyen szervezeten belüli, hosszabb távon akár költségcsökkentő hatású fejlesztéseket segíthet elő, ha figyelemmel kísérik a kibocsátásaikat.

Úgy gondoljuk, hogy ezek a lépések kiemelt jelentőséggel bírnak a fenntarthatóbb működésre és gazdaságra való transzformáció során.

Kapcsolódó linkek:

Do your carbon oldal és további információ

Trend FM interjú Dr. Csorbai Hajnalkával (stratégiai vezető, Opten)

Piac és Profit – Villámgyorsan kiszámolható egy vállalkozás karbonlábnyoma

Kapcsolódó kulcsszavak:

karbonlábnyom, beszállítói lánc, scope3, open banking technológia, ESG, gazdasági transzformáció

 

A fenntarthatóság mindig a Grundfos szívügye volt, és egyben alapértékünk. Ezért törekszünk arra, hogy úttörő módon megoldásokat találjunk a világ vízügyi és éghajlati kihívásaira, és javítsuk az emberek életminőségét és ez a vállalati cél mindennapi működésünk része legyen. A székesfehérvári telephelyünkön megvalósított erdőtelepítési projekt is ezeket a célokat szolgálja, és a „gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan” irányelvet követve helyben, az itteni lehetőségekre és igényekre építve szeretnénk minél többet tenni a fenntarthatóságért.

Szundy Olivér, country director / Udvar Csaba, a székesfehérvári gyáregység ügyvezetője

Cég neve:

Grundfos Magyarország Gyártó Kft.

Megvalósítás éve:

2022-2024

Célterületek:

Klímavédelem, klímaadaptáció, Légszennyezés csökkentése, Biodiverzitás, Munkavállalók jólléte, Érintett felek, helyi közösségek, Felelős vállalatirányítás, Vállalati stratégia

A program célja:

A 4000 m2-en megvalósított erdősítési projekt elsődleges célja a kibocsátott CO2 csökkentése helyben, a kibocsátás közvetlen környezetében. Szakértői becslések szerint 20 év után kb. 25t CO2 megtakarítást tudunk elérni. Emellett az ipari parki környezet levegőjének minőségi javítása, valamint a biodiverzitás növelése is célként szerepel.

További célkitűzések:

  • a közúti közlekedés zaj- és szennyezéscsökkentése,
  • az észak-északnyugati irányú szelek mérséklése,
  • egy kis szeletet visszaadni a természetnek abból, amit a gyár területe elfoglal.

A program intézkedései, vállalásai:

A Grundfos 2022-ben indította el a székesfehérvári üzem területén a biodiverzitás programot, amely majd 2024-ben zárul. Fontos célként fogalmazódott meg, hogy visszaadjunk a természetnek egy szeletet abból, amit a gyár területe elfoglal. A biodiverzitás megőrzése és növelése mellett kiemelt fenntarthatósági cél a CO2 kibocsátás csökkentése, amelyhez az erdősítés jelentős mértékben hozzájárul, amely 4000 m2 területen valósul meg. Érdemes hangsúlyozni, hogy nem pusztán faültetés történt, hanem komplex módon egy új ökoszisztéma megalapozása, amely hosszú távon önfenntartóvá válik, nem igényel külön gondozást, beavatkozást, ezt a funkciót visszaadjuk a természetnek.

Lépések és mérföldkövek:

  1. Első lépés a terület kiválasztása volt, a gyár zöld felületeiből meghatározott vagy kivett rész, ezt tudtuk a projekthez felhasználni.
  2. A projekt létrehozását egy diverz szakértői csapat támogatta, a létesítményüzemeltetéstől (Facility), az Environment, Health and Safety kollégákon át a HR bevonásáig, hogy minden szükséges szempont beépüljön és érvényesüljön a program kialakítása és működtetése során.
  3. A kollégák mellett fontos volt a külső szakértők bevonása is, így a székesfehérvári Városgondoksággal, a Vadex Mezőföldi Erdő- és Vadgazdálkodási Zrt.-vel, továbbá a Nyugati Magyarországi Egyetemmel közös partnerségben történt az együttműködés.
  4. A projektkoncepció kialakítása, majd az árajánlatok bekérése után a projekt engedélyeztetése következett helyi és globális szinten egyaránt.
  5. A beszerzést követően megtörténtek a talajvizsgálatok és a löszös talaj előkészítése. Kulcsfontosságú volt az erdészek szakértelme, hogy milyen fajtákat javasolnak az adott területre, ilyen klimatikus viszonyok között. Végül mintegy 3000 tő növény lett elültetve; köztük mezei juhar, turkesztáni szil, vadkörte, kocsányos tölgy, csertölgy és az erdőszegélyre a hazai cserjék közül a galagonya került a talajba.

Az utógondozás is kulcsfontosságú, 3 éves keretszerződéssel ezt a helyi erdészet szakértői végzik.

A későbbiekben tervezünk egy rekreációs park, közösségi tér kialakítását is a területen a gyárban dolgozók és a cég partnerei számára, ezzel is segítve a természethez való kapcsolódás lehetőségét.

A program hatása és eredménye:

Főbb eredmények:

  • a kibocsátott CO2 helyi szinten történő megkötése egy 4000 m2 nagyságú területen
  • biodiverzitás megőrzése és növelése 5 féle különböző fafaj elültetésével és telepítésével
  • fűnyírási tevékenység és műtrágya használatának elkerülése a talaj megóvása miatt
  • klímaadaptáció – alkalmazkodás az éghajlatváltozáshoz (levegőtisztító és hűsítő hatása az erdőnek)

Kapcsolódó linkek:

https://www.grundfos.com/media/reports/sustainability-report-2022

 IDC Manufacturing Forum 2022 (szinopszis)

https://www.idc.com/eu/events/69425-idc-manufacturing-forum?g_clang=HUN#category_10

Smart factory 2023 (videók)

https://vimeo.com/845944205/b8f1152c2a?share=copy

https://drive.google.com/file/d/10UCV83fVGBGo5N2Ryl6VDvyIKEAmHUS4/view?usp=sharing

Kapcsolódó kulcsszavak:

biodiverzitás, CO2, net zero, erdő, Grundfos, climate change, éghajlatváltozás

 

„A Grundfosnál a fenntarthatósági adatok teljes és pontos biztosítása, valamint beépítése a vállalat működési és teljesítmény mérési rendjébe kiemelten fontos számunkra. 2022-ben vezettük be a Sphera Cloud-ot, az új, vállalati fenntarthatósági szoftvert. Ezáltal egyetlen platform keretein belül tovább növeljük az ESG adatok teljességét és pontosságát.”

Nyári Károly, Group Vice President FP&A

 

Cég neve:

Grundfos

Megvalósítás éve:

2022 –

Célterületek:

Átláthatóság, Felelős vállalatirányítás, Vállalati stratégia

A program célja:

A környezetvédelmi, szociális és vállalatirányítási teljesítmény hiteles mérése több szempontból is kiemelten fontos a Grundfos számára.

A külső-belső érintettek, a szabályozások, a stratégiánk nyomonkövetése és önkéntesen vállalt kötelezettségeink egyre több teljesítmény-mutató gyűjtését, nyilvántartását és hiteles jelentését igénylik.

Olyan megoldásra volt szükségünk, amely megkönnyíti az adatok gyűjtését, tárolását, valamint auditálhatóságát egy szerteágazó szervezeti felépítés, valamint különböző érettségi szintek mellett is. Célunk, hogy a fenntarthatósági teljesítménnyel kapcsolatos adataink minősége megegyezzen a pénzügyi adatok minőségével.

A program intézkedései, vállalásai:

Az ESG szempontok már a vállalat alapítása óta a működés szerves részét képezik, kezdve a megváltozott munkaképességűek arányát meghatározó belső előírástól, addig, hogy a 2020-ban meghatározott stratégiában már a fenntarthatósági index, majd 2023-tól a teljes CO2e kibocsátás a TOP6 KPI egyike.

Egyre nyilvánvalóbb, hogy az ESG adatokkal kapcsolatos minőségi elvárások utolérik a pénzügyi adatok irányába támasztott követelményeket.

Ennek mentén gondolkodva a legtöbb tudás és tapasztalat a pénzügyi szervezeten belül található, itt van a leghosszabb történelme az auditori folyamatoknak is. Tekintetbe véve továbbá az EU szabályozás fejlődését és az integrált jelentéstétel térnyerését, az ESG jelentéstételhez kapcsolódó folyamatokat érdemes integrálni ill. párhuzamba állítani a már meglévő pénzügyi jelentéstétellel.

A legnagyobb kihívást az adatminőség javítása jelenti, ebben a tekintetben is sok tapasztalatot, benchmarkot találhatunk a pénzügyi szervezeten belül.

A Pénzügyi igazgatóság FP&A (Financial Planning & Analysis) szervezetén belül magyarországi központtal létrejött a Sustainability Finance osztály. A csapat tagjai különböző szaktudással és szervezeti háttérrel érkeztek, ami jelentős előnyt jelent az összetett folyamatok kialakításakor.

A meglévő és várható előírásokat, valamint a belső ambíciókat figyelembe véve több fronton kezdtük meg a fejlesztési munkát. Az adatgyűjtés követelményeinek megfelelő technikai megoldás bevezetése mellett megkezdtük a kapcsolódó folyamatok kiépítését, különös tekintettel a kontroll-folyamatokra és azok megfelelő dokumentációjára.

Az új folyamatokba a szervezet egyre nagyobb része vonódik be, így kiemelt figyelmet kell fordítsunk a résztvevők képzésére és fejlesztésére, hogy minél jobban megértsék és átlássák az adatokat, amivel dolgoznak.

Az adathalmaz mérete és összetettsége megköveteli, hogy egyszerű műszaki megoldásokkal a teljesítményt megjeleníthessük és a nyomonkövetést a döntéshozók számára minél könnyebbé tegyük.

A program hatása és eredménye:

Bevezettük a SPHERA rendszert, mely egységes adatgyűjtést tesz lehetővé minden telephelyről, kialakítottuk a mutatószámok és adathierarchia rendszerét. Kialakítottuk a fenntarthatósági kulcsmutatók nyomonkövetésére a Sustainability Scorecard Power BI riportot és a kapcsolódó jelentésfolyamatot a felsővezetés és a Sustainability Council felé.

A 2022-re vonatkozó fenntarthatósági jelentésünkben „reasonable” hitelesítési szintet értünk el az energiafelhasználás, vízkivétel, Scope1 és Scope2 CO2e adatokra, „limited” hitelesítési szintet értünk el a teljes jelentésre és a fennmaradó mutatószámokra.

Kapcsolódó linkek:

https://www.grundfos.com/hu/about-us

https://www.grundfos.com/media/reports/sustainability-report-2022

Kapcsolódó kulcsszavak:

adatgyűjtés, fenntarthatósági teljesítmény mérése

 

„Az ESG-megfelelés egyre inkább versenyképességi tényező, immár a kis- és középvállalati szektor tagjai számára is. A Budapesti Értéktőzsde a hazai tőkepiac központi szereplőjeként egyik kiemelt fenntarthatósági törekvéseként tartja számon a hazai kkv-szektor támogatását. A programjainkban résztvevő vállalatok megismerkedhetnek a fenntarthatósági célokhoz igazodó vállalati megoldásokkal és az ESG-kihívások hátterével, emellett egyedi, testreszabott ESG-tanácsadásban is részesülnek.”

Végh Richárd, vezérigazgató

 

Cég neve:

Budapesti Értéktőzsde

Megvalósítás éve:

2021-

Célterületek:

Felelős vállalatirányítás, Vállalati stratégia

A program célja:

Mindinkább tapasztalható, hogy a befektetők a befektetéseik során igyekeznek a környezettudatosságot és a szociális értékeket szem előtt tartani. Az ESG-szemlélet egyre nagyobb fokú térnyerése hazánkban is tapasztalható.

A magyarországi kkv-knak a versenyképességük fokozása, megtartása érdekében olyan megoldásokra van szükségük, amelyek elősegítik a fenntartható fejlődési célokhoz való fokozottabb hozzájárulásukat és az ESG-érettségük növelését.

Támogatott ESG szolgáltatásainkkal segíteni kívánjuk a kkv-k versenyképességének növelését, az érintett kis- és közepes méretű vállalatok felkészülését.

A program intézkedései, vállalásai:

Széles körű piaci konzultációt követően 2021-ben adtuk ki az ESG Útmutatónkat, amely elsősorban a tőzsdei kibocsátók számára készült, de bármely magyar vállalat vagy tanácsadó számára elérhető és alkalmazható kiadvány.

Célja, hogy alapvető ismereteket adjon át az ESG fogalmáról és koncepciójáról, a fenntarthatósági jelentések elkészítésének lépéseiről, a szabályozási aspektusokról, a jelentéstételi szabványokról és a minősítési rendszerről.

2022-től a BÉT kormányzatilag támogatott ESG-képzéseket is indított: a tőzsde egy kkv-k fenntartható fejlődési célokhoz való fokozottabb hozzájárulását és ESG-érettségét támogató képzési program végrehajtójaként került kijelölésre.

  • Az „ESG-képzési program” keretében előzetesen akkreditált ESG-képzők által nyújtott ESG-képzések segítségével támogattuk a kkv-k ESG-felkészülését.
  • A pilot ESG-tanácsadás a vállalkozások fenntarthatósági és ESG szemléletmódra való felkészítése és a szükséges adaptációs lépések azonosítása révén mutatja meg, hogy a BÉT ESG módszertanának szempontjai miként ültethetők át konkrét cégek jelentéstételi eljárásaiba és az azokat alátámasztó folyamatokba.

2022 decemberében elkészült a kkv-k számára kidolgozott ESG módszertan is. Összegyűjtöttük azt a 30 környezeti-, társadalmi- és vállalatirányítási teljesítménymutatót, amelyet a legnagyobb valószínűséggel tud minden szervezet biztosítani az értékeléshez, és várhatóan a legjobban illeszkedik a piaci elvárásokhoz. Ennek köszönhetően lehet meghatározni, hogy belépő-, közép- vagy haladó szintű a szervezet ESG érettsége.

Az ESG szabályozás hazai megértése, interpretációja, alkalmazása érdekében folyamatosan szakmai fórumokat, workshopokat, konferenciákat rendezünk, önállóan vagy kooperációban más szervezetekkel.

A program hatása és eredménye:

ESG képzési programunkban 181 kis- és középvállalat vett részt.

ESG pilot tanácsadási programunkra az előzetes várakozásokat felülmúlva összesen 39  kkv pályázott sikeresen, akik ezzel a részvétel lehetősége mellett a tanácsadási költségek fedezésére fordítható, európai uniós GINOP, illetve KMR támogatást is elnyerték, összesen közel 475 millió forint értékben.

Kapcsolódó linkek:

https://www.bet.hu/Kibocsatok/Ajanlasok-kibocsatoknak/bet-esg

https://www.bet.hu/Kibocsatok/Ajanlasok-kibocsatoknak/fenntarthatosagi-jelentes

https://www.bet.hu/Kibocsatok/Ajanlasok-kibocsatoknak/bet-esg-/esg-guide

Kapcsolódó kulcsszavak:

ESG, képzés, tanácsadás, jelentéstétel, útmutató