Hiszünk abban, hogy az ember a természet része és ott érzi magát otthonosan, ahol közvetlen kapcsolatban áll vele. A Parkot ennek szellemében álmodtuk meg, és a mai napig ezen gondolat nyomán fejlesztjük. Korszerű irodákat, változatos természeti környezetet és összetartó közösséget építünk. Hiszünk abban, hogy a fenntarthatóság a zöld technológiákon túlmutat, és egy olyan világ megteremtéséről szól, amelyben mindannyian boldogulhatunk és amely elismeri minden emberi lény méltóságát és értékét.”

Kocsány János, az Igazgatóság tagja, korábbi vezérigazgató

 

Cég neve:

Graphisoft Park SE

Megvalósítás éve:

1998-2023

Célterületek:

Klímavédelem, klímaadaptáció, Alternatív energiafelhasználás és energiahatékonyság, Biodiverzitás, Munkavállalók jólléte

A program célja:

A Graphisoft Park fejlesztése egy barnamezős beruházás: 1996-ban kezdődött az Óbudai Gázgyár felhagyott területein. Célul tűztük ki, hogy terület revitalizációja után az épülő irodaházak valódi zöld környezetben álljanak és a területet vissza tudjuk integrálni a városi szövetbe. A legelső fejlesztések részeként kezdtük el a biodiverzitás kialakítását, és az épületekkel együtt a természeti közeg is folyamatosan gazdagodott.
A terület beépítése 25%, a zöld terület aránya több, mint 60%, illetve mintegy 2.500 m2 zöld tetőt alakítottunk ki. A Graphisoft Park mint zöld és biodiverz irodapark Budapesten egyedülálló minőséget képvisel.

A program intézkedései, vállalásai:

Mi nem csupán irodát adunk bérbe, hanem vonzó zöld környezetet és magas színvonalú mentális közeget is kínálunk. Az új üzleti modell annak felismerésében és megfogalmazásában állt, hogy az irodapark természeti környezete legalább olyan fontos, mint a korszerű irodák. A Park Campus területén három iskola működik. A kreatív munkához szükséges, hogy a munkavállalók és diákok ki tudjanak menni az irodából, sétáljanak, legyenek olyan közösségi terek, ahol gondolatokat cserélnek. Az alapítók az ingatlanberuházás megtérülése helyett a magas színvonalú munkavégzésben látták a befektetés megtérülését. A Park megálmodói különös figyelmet fordítottak a zöld területek létesítésére. Az épületeket tágas liget veszi körül, a fák pedig magasabbra nyúlnak, mint a házak. A sokszintes földalatti parkolók is azért épültek, hogy a felszíni látványt ne a parkoló autók sokasága, hanem a zöld határozza meg. A Park közepén létesített tó és természetesen a páratlanul csendes Duna-parti sétány biztosítja a hely páratlan nyugalmát.
Az elérni kívánt eredmény az volt, hogy a természeti adottságok különlegessége miatt bérlőink hosszú távra otthonra leljenek.

Az irodafejlesztés előkészítése során részletes tájrendezési tervek készültek. Mindezek nyomán a Graphisoft Park 14 hektárnyi területe került beépítésre és 8.400 m2 területet takar zöld növényzet. Tudomásul vettük, hogy bérlőink számára a parkolóhelyek biztosítása is fontos szempont az iroda kiválasztásánál. Éppen ezért, a 2006-os bővítés óta már több mint kétezer parkolót létesítettünk a földfelszín alatt. Így tudjuk a parkban a több, mint 60 százalékos zöldfelületarányt kialakítani.

A beépítés mértéke csupán 25 százalék, ami Budapesten, de még Európában is eléggé rendkívüli.

A beruházás során mintegy 300 fát ültettünk. A Park közepén mesterséges tavat alakítottunk ki, amelybe halakat telepítettünk. Visszacsábítottuk a 70 éve elköltözött madarakat is.

A fenntarthatóság túlmutat a környezetvédelmen – az emberi tényezőről is szól. Az emberi kapcsolatok, a közösségi élet, és az emberek egymásra való odafigyelése legalább annyira fontos része a fenntartható fejlődésnek, mint az erőforrások megóvása.  Figyelünk az épületeinkben dolgozók egészségére és jólétére, biztosítjuk számukra a megfelelő körülményeket, erre alkalmas közösségi teret alakítunk ki.

A program hatása és eredménye:

  • Fejlesztett átesett terület 1998-2023: 14 hektár, 82.000 m2 iroda, labor, oktatási intézmény
  • beépítés mértéke: 25%
  • zöld terület aránya: több, mint 60%
  • fák száma: mintegy 300 db
  • madárfajok száma: 22 (Magyar Madártani Intézet felmérése, 2021)
  • bérlők száma 1998-2023-ig: 180
  • kumulált lojalitási mutató (a jelenlegi bérlők első bérleti jogviszonyuk kezdetétől számított átlagos bérleti időtartama): 15,1 év
  • itt dolgozók/tanulók száma: 5000/1000 fő
  • kihasználtsági mutató: 97% (a pandémia és a home-office miatti csökkenés: 2%)

Kapcsolódó linkek:

www.graphisoftpark.com
https://www.facebook.com/profile.php?id=100063577717214

iOS

https://apps.apple.com/hu/app/graphisoft-park/id6463235039

Android

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mptrdev.graphisoftpark

Kapcsolódó kulcsszavak:

biodiverzitás megóvása, barnamezős beruházás, ingatlanberuházás, közösségi tér, közösségépítés

 

A fenntarthatóság mindig a Grundfos szívügye volt, és egyben alapértékünk. Ezért törekszünk arra, hogy úttörő módon megoldásokat találjunk a világ vízügyi és éghajlati kihívásaira, és javítsuk az emberek életminőségét és ez a vállalati cél mindennapi működésünk része legyen. A székesfehérvári telephelyünkön megvalósított erdőtelepítési projekt is ezeket a célokat szolgálja, és a „gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan” irányelvet követve helyben, az itteni lehetőségekre és igényekre építve szeretnénk minél többet tenni a fenntarthatóságért.

Szundy Olivér, country director / Udvar Csaba, a székesfehérvári gyáregység ügyvezetője

Cég neve:

Grundfos Magyarország Gyártó Kft.

Megvalósítás éve:

2022-2024

Célterületek:

Klímavédelem, klímaadaptáció, Légszennyezés csökkentése, Biodiverzitás, Munkavállalók jólléte, Érintett felek, helyi közösségek, Felelős vállalatirányítás, Vállalati stratégia

A program célja:

A 4000 m2-en megvalósított erdősítési projekt elsődleges célja a kibocsátott CO2 csökkentése helyben, a kibocsátás közvetlen környezetében. Szakértői becslések szerint 20 év után kb. 25t CO2 megtakarítást tudunk elérni. Emellett az ipari parki környezet levegőjének minőségi javítása, valamint a biodiverzitás növelése is célként szerepel.

További célkitűzések:

  • a közúti közlekedés zaj- és szennyezéscsökkentése,
  • az észak-északnyugati irányú szelek mérséklése,
  • egy kis szeletet visszaadni a természetnek abból, amit a gyár területe elfoglal.

A program intézkedései, vállalásai:

A Grundfos 2022-ben indította el a székesfehérvári üzem területén a biodiverzitás programot, amely majd 2024-ben zárul. Fontos célként fogalmazódott meg, hogy visszaadjunk a természetnek egy szeletet abból, amit a gyár területe elfoglal. A biodiverzitás megőrzése és növelése mellett kiemelt fenntarthatósági cél a CO2 kibocsátás csökkentése, amelyhez az erdősítés jelentős mértékben hozzájárul, amely 4000 m2 területen valósul meg. Érdemes hangsúlyozni, hogy nem pusztán faültetés történt, hanem komplex módon egy új ökoszisztéma megalapozása, amely hosszú távon önfenntartóvá válik, nem igényel külön gondozást, beavatkozást, ezt a funkciót visszaadjuk a természetnek.

Lépések és mérföldkövek:

  1. Első lépés a terület kiválasztása volt, a gyár zöld felületeiből meghatározott vagy kivett rész, ezt tudtuk a projekthez felhasználni.
  2. A projekt létrehozását egy diverz szakértői csapat támogatta, a létesítményüzemeltetéstől (Facility), az Environment, Health and Safety kollégákon át a HR bevonásáig, hogy minden szükséges szempont beépüljön és érvényesüljön a program kialakítása és működtetése során.
  3. A kollégák mellett fontos volt a külső szakértők bevonása is, így a székesfehérvári Városgondoksággal, a Vadex Mezőföldi Erdő- és Vadgazdálkodási Zrt.-vel, továbbá a Nyugati Magyarországi Egyetemmel közös partnerségben történt az együttműködés.
  4. A projektkoncepció kialakítása, majd az árajánlatok bekérése után a projekt engedélyeztetése következett helyi és globális szinten egyaránt.
  5. A beszerzést követően megtörténtek a talajvizsgálatok és a löszös talaj előkészítése. Kulcsfontosságú volt az erdészek szakértelme, hogy milyen fajtákat javasolnak az adott területre, ilyen klimatikus viszonyok között. Végül mintegy 3000 tő növény lett elültetve; köztük mezei juhar, turkesztáni szil, vadkörte, kocsányos tölgy, csertölgy és az erdőszegélyre a hazai cserjék közül a galagonya került a talajba.

Az utógondozás is kulcsfontosságú, 3 éves keretszerződéssel ezt a helyi erdészet szakértői végzik.

A későbbiekben tervezünk egy rekreációs park, közösségi tér kialakítását is a területen a gyárban dolgozók és a cég partnerei számára, ezzel is segítve a természethez való kapcsolódás lehetőségét.

A program hatása és eredménye:

Főbb eredmények:

  • a kibocsátott CO2 helyi szinten történő megkötése egy 4000 m2 nagyságú területen
  • biodiverzitás megőrzése és növelése 5 féle különböző fafaj elültetésével és telepítésével
  • fűnyírási tevékenység és műtrágya használatának elkerülése a talaj megóvása miatt
  • klímaadaptáció – alkalmazkodás az éghajlatváltozáshoz (levegőtisztító és hűsítő hatása az erdőnek)

Kapcsolódó linkek:

https://www.grundfos.com/media/reports/sustainability-report-2022

 IDC Manufacturing Forum 2022 (szinopszis)

https://www.idc.com/eu/events/69425-idc-manufacturing-forum?g_clang=HUN#category_10

Smart factory 2023 (videók)

https://vimeo.com/845944205/b8f1152c2a?share=copy

https://drive.google.com/file/d/10UCV83fVGBGo5N2Ryl6VDvyIKEAmHUS4/view?usp=sharing

Kapcsolódó kulcsszavak:

biodiverzitás, CO2, net zero, erdő, Grundfos, climate change, éghajlatváltozás

 

A Mielemed MPM Kft, NUXON krédója: „Járuljon hozzá aktívan és tudatosan az éghajlatvédelemhez és környezetünk megóvásához. Csökkentsük együtt élete, tevékenysége karbonlábnyomát, tisztítsuk meg együtt otthona, környezete, irodája, műhelye, telephelye levegőjét.”

Teljesen tudatosan választottuk a képviselt technológiákat, mert mindegyik jelentős mértékben támogatja a fenntarthatóságot és hozzásegíti partnereinket ahhoz, hogy egyrészt csökkentsék ökológiai lábnyomukat, másrészt egészségesebbé tegyék épített környezetüket. Mindezt ráadásul rövid- közép- és hosszútávú gazdasági előnyök mellett.

Huber Anikó, CEO, CFO

Cég neve:

Mielemed MPM Kft.

Megvalósítás éve:

2024

Célterületek:

Klímavédelem, klímaadaptáció, Hulladékgazdálkodás, Alternatív energiafelhasználás és energiahatékonyság, Légszennyezés csökkentése, Biodiverzitás, Munkavállalók jólléte, Munkaegészség és -biztonság (Health and Safety), Fenntartható ellátási lánc, Felelős vállalatirányítás, Vállalati stratégia

A program célja:

Cégünk megalapításakor célul tűztük ki, hogy saját működésünk és a forgalmazott termékek is kis ökológiai lábnyomot hagyjanak, sőt pozitív hatást fejtsenek ki.

Szemléletünk a vállalat fejlődése során fokozatosan a fenntarthatóság holisztikusabb fogalmi- és gyakorlati keretei közé kerül. Üzleti tevékenységünk során olyan technológiákat kívánunk forgalmazni, üzemeltetni, fejleszteni, amik segítségével partnereink számára elérhetővé válnak az alábbiak:
-tiszta levegő a beltérben, valamint az épület szennyezés-kibocsátásának csökkentése,
energiahatékonyság,
-hulladék-elkerülés, amit a hagyományos eldobható szűrők teljes kiváltásával érünk el,
-fentiek mérhetőek és auditálhatóak legyenek.
Irodaházak gépi szellőztető rendszerének, illetve konyhai elszívó gépeinek modernizálása során a fenti célkitűzések mellett a zöld épületminősítések WELL, LEED, BREEAM, DGNB, és az ESG területén jól tervezhető és mérhető eredmények érhetőek el, ezzel is elősegítve a fenntarthatósági törekvéseket.

A program intézkedései, vállalásai:

Az energiahatékonyságot és hulladék-elkerülést eredményező technológiáinkat az alábbi területeken vezettük be sikeresen a 2024-es év folyamán.

Budapesti irodaház, teljes légkezelés modernizálása
Összesen mintegy 15,5 ezer m2 irodaterület gépi szellőztetését ellátó gépészetet modernizáltunk elektrosztatikus szűrőkkel. A korábbi technológiával éves szinten mintegy 160 db eldobható szűrőt használt fel az üzemeltető, aminek a legyártása, a szállítása és az elkoszolódást követően a veszélyes hulladékként történő kezelése is nemcsak költségben, hanem ökológiai lábnyomával is jelentős terhet jelentett.

Budapesti irodaház, részleges felújítás, pilot projekt
Ügyfelünk több tízezer négyzetméter hasznos területű létesítményében pilot projektként valósítottuk meg egyik központi légkezelő gépük felszerelését elektrofilterekkel. A projekt önmagában is az üzemeltetési költségek és a hulladékképződés csökkenését vonja maga után, emellett a pilot projekt sikeres lezárultát követően a kedvező tapasztalatok alapján a technológia teljes épületre történő kiterjesztése kerül napirendre. A pilot sikerességét növelte, hogy ügyfelünk egyik munkavállalója külön jelezte, hogy a projekt megvalósulása óta pollen-allergiája jelentősen csillapodott. Ennek oka, hogy szűrőink a polleneket is szűrik és elpusztítják.

Budapesti irodaház, teljes légkezelés modernizálása
A projekt során 9500 m2 területű irodaház teljes légkezelésére valósítottunk meg retrofit projektet.
Itt a több, mint 20 éves légkezelő gép kitűnő példája a retrofit létjogosultságának, ugyanis maga a légkezelő gép a szerkezetében teljesen alkalmas a további üzemeltetésre, egyes elemeinek – esetünkben a szűrő – a felújítását követően. A telepítési helye nem alkalmas rá, hogy oda új gép kerüljön, mert egyrészt az újabb és nagyobb méretű gépek nem férnének el a gépházban, másrészt a gépházat olyan födémmel látták el, ami már nem teszi lehetővé új gép beemelését. Ez a művelet ráadásul toronydaru létesítését is megkövetelné.

Vidéki irodaház teljes felújítás
Ügyfelünk irodaházát nem nyitható ablakokkal építették, ezért a megfelelő minőségű beltéri levegő a gépi szellőztetés feladata. Az elektrosztatikus szűrők segítségével magasabb szűrési fokozatot értünk el, ezzel javítva a beltéri levegő minőségét.

Tervünk és szándékunk ezeket a projekteket további kereskedelmi ingatlanok, irodaházak körére kiterjeszteni Magyarországon és a környező európai országok területén egyaránt.

A program hatása és eredménye:

Partnereinknél jelentős gazdasági és fenntarthatóságot támogató eredményeket érünk el, és a létesítmény-üzemeltetők körében fokozatosan sikerül egy szemléletváltásra nyitottságot és hajlandóságot elindítani. Nagyon fontosnak tartjuk ezt, hiszen az építőipar és tágabb értelemben véve az épített környezet, illetve ezek használata és üzemeltetése jelentős terhet ró környezetünkre és társadalmunkra.

Szakmai előadásokat és szakmai műhelynapokat tartottunk és tartunk a jövőben, és ezeket elvisszük olyan hiteles szakmai közösségekbe, mint például a BCSDH, HuGBC, MÉGSZ, KLENEN, KÖVET. Egyetemekkel lépünk együttműködésre azért, hogy közös kutatási programokat fejlesszünk ki és bonyolítsunk le. A munkánk mérőszámait folyamatosan regisztráljuk, és rendszert dolgozunk ki ezek feldolgozására, értékelésére és felhasználására. Elősegítjük, hogy a projektek az eddiginél is nagyobb pontossággal legyenek tervezhetőek és mérhetőek, és jó példák publikálásával is inspirálni akarjuk az iparág szereplőt.

Kapcsolódó linkek:

Megoldásaink és néhány nemzetközi referenciánk

A beltéri levegőminőség kezelése

Energiamegtakarítás szemléltetése

Elektrosztatikus leválasztás ismertetése

Kapcsolódó kulcsszavak:

épületgépészet, légtechnika, szellőztetés, levegőszűrő, létesítmény-üzemeltetés, energiahatékonyság, levegőszennyezés, levegőtisztaság, légkomfort, ipar, üzem, termelés, kibocsátás, hulladékelkerülés, veszélyes hulladék, munkabiztonság, munkaegészségügy, dolgozói jóllét, irodaház, bevásárlóközpont, kórház, konyha, étterem, energiahatékonysági kötelezettség, EKR, WELL, LEED, BREEAM, DGNB, ESG, ESRS, CSRD, CSDDD, CS3D

 

Tipikus női vállalatként erős küldetéstudattal rendelkezünk a kollégáink és vásárlóink nagy részét érintő menstruációs szegénység ügyének felkarolásában. Büszke vagyok rá, hogy az ország egyik legnagyobb munkaadójaként és kiskereskedőjeként úttörőként támogathatjuk a nőket abban, hogy megfizethetőbb áron jussanak hozzá az intim higiéniai termékekhez, melyek beszerzése hosszú távon rendszeres plusz kiadást jelent számukra. Partnerünkön keresztül egyúttal a rászoruló családok nőtagjait is segítjük termékadományokkal. Bízunk benne, hogy példánkat a jövőben minél több felelős vállalat követi majd.

Pálinkás Zsolt, vezérigazgató, Tesco Magyarország

 

Cég neve:

Tesco

Megvalósítás éve:

2024

Célterületek:

Esélyegyenlőség, Munkavállalók jólléte, Érintett felek, helyi közösségek, Fogyasztói szemléletformálás

A program célja:

Tipikus női vállalatként külön felelősséget érzünk a nők támogatása iránt. Munkavállalóink közel 70%-a nő, visszatérő vásárlóink több mint felét is a nők képviselik. Meglévő, nőket segítő programjaink, így például a menopauza program vagy a családbarát intézkedések természetes folytatása, hogy keressük a lehetőségeket, hogy minél több nő felé nyissunk.
Az utóbbi időszak megélhetési válsága sokak anyagi körülményeit megnehezítette, és tovább növelte a támogatásra szorulók számát. Az érintettek közül a nők egy jelentős része még nehezebben tudja fedezni rendszeres kiadásait, havonta ugyanis mintegy kétezer forint költséget jelent számára az intim higiéniai termékek beszerzése. A Tesco számításai is megerősítik azokat a kalkulációkat, melyek szerint összesen 500 ciklussal számolva egy nő átlagosan mintegy 1 millió forintot költ élete során menstruációs termékekre. Sokoldalú kedvezményrendszerünkkel évek óta segítünk a spórolásban és a családi költségvetés minél praktikusabb beosztásában

A Tescónál régóta fókuszálunk a nők támogatására, ezért sokszínűségi és befogadási stratégiánk részeként kiemelten foglalkozunk többek között a nemek közötti összkereset-különbség kiegyenlítésével, a női kollégák karriertámogatásával vagy a különféle juttatások, köztük például a rugalmas foglalkoztatási formák vagy a gyermeket nevelőknek és azt tervezőknek járó extra szabadságok biztosításával. Fontosnak tartjuk, hogy olyan kényes témákat is napirendre tűzzünk, mint a menstruációs szegénység, amelynek komoly pszichológiai, fizikai, társadalmi és anyagi hatásai lehetnek a nők életére. 2023 októbere óta ingyenes menstruációs termékek érhetők el a mosdókban az áruházainkban, központi irodánkban és disztribúciós központjainkban dolgozó nők számára. A pozitív fogadtatást látva úgy döntöttünk, hogy tartósan csökkentjük sajátmárkás menstruációs termékeink árát azáltal, hogy elengedjük az áfatartalmukat. Ezzel más piaci szereplőket is szeretnénk hasonló kezdeményezésre ösztönözni.

A program intézkedései, vállalásai:

2017-ben a brit Tesco volt az első kiskereskedelmi vállalat a szigetországban, amely átvállalta a menstruációs termékekre kiszabott ÁFA fizetési kötelezettségét a vásárlóktól, majd 2023-ban a menstruációs bugyik kapcsán vágott bele hasonló kezdeményezésbe. Ugyanebben az évben indította el kampányát, melynek keretében szerte az országban női mosdókban hívta fel a figyelmet arra, hogy a Tesco ügyfélszolgálati pultjánál a „fehér boríték” jelszó bemondásával kérhetők ingyenes intim higiéniai termékek anélkül, hogy bármilyen magyarázatra szükség lenne.
A május 28-i Menstruációs higiénia világnapjához kapcsolódva jelentettük be, hogy 2024. június 27-től minden sajátmárkás női intim higiéniai termékünk árából elengedjük az ÁFA-t, így segítve a nőket havi több ezer forint értékű, rendszeres extra költségeik visszaszorításában. Büszkék vagyunk rá, hogy Magyarországi kiskereskedőként is úttörők vagyunk a területen, és bízunk benne, hogy a példánkat minél többen követik majd, ezáltal pedig még több figyelmet tudunk irányítani a menstruációs szegénység problémájára, annak megoldására és a felelős marketingtevékenységre.

Május 21-én sajtóbeszélgetést tartottunk a menstruációs szegénységről és annak társadalmi hatásairól, ahol beszámoltunk a kezdeményezésről, melyről két sajtóközleményt is kiadtunk. A Tesco vállalati weboldalán pedig külön aloldalt szenteltünk a témának. Közösségimédia-felületeinken, hírlevelekben, eladáshelyi eszközökön és Clubcard alkalmazásunkban is tájékoztattuk követőinket, illetve vásárlóinkat az egyedülálló akcióról.

A téma iránti figyelmet a jövőben is szeretnénk fenntartani, így szakmai rendezvényeken is rendszeresen megszólalunk az ügyben és bemutatjuk jó gyakorlatainkat. Ezenkívül pedig átfogó vásárlói kutatást indítottunk, hogy felmérjük a menstruációs szegénységgel kapcsolatos attitűdöket, tapasztalatokat.

Közel 15 éve tart partnerkapcsolatunk a Magyar Ökumenikus Segélyszervezettel, melynek során vásárlóink és munkatársaink rendszeresen támogatják munkájukat adománykuponok értékesítésével, illetve vásárlásával, valamint jótékony célra felajánlott termékekkel. A menstruációs szegénység elleni küzdelemhez is hozzájárulva a tartós árcsökkentéssel egyidejűleg termékadományokat juttattunk el stratégiai partnerünk számára. A felajánlás olyan nehéz sorsú nőknek és lányaiknak szólt, akik a Segélyszervezet valamelyik otthonában élnek, és bevételeik nem fedezik a megélhetési költségeiket, így az intim higiéniai termékek ára sokszor meghaladja a lehetőségeiket. Számukra ajánlottunk fel egy évre elegendő menstruációs terméket, termékkategóriánként 2400 darab Tesco sajátmárkás nappali és éjszakai betétet, tisztasági betétet, tampont, illetve intim törlőkendőt.

Elkötelezettek vagyunk a menstruációs szegénység elleni küzdelem és a nők támogatása terén, ezért a tartós árcsökkentés mellett a fogyasztói és társadalmi edukáció részeként hosszabb távon is porondon tartjuk a témát. Jelenleg zajlik egy 1000 fős, reprezentatív fókuszcsoportos vizsgálat, illetve kérdőíves felmérés a menstruációs termékekkel, menstruációs szegénységgel kapcsolatban, melynek eredménye és kommunikációja őszre várható. Továbbá TikTok videókban az „utca emberét” is szeretnénk megszólaltatni, hogy rávilágítsunk az egyéni történetekre és vélekedésekre. Szakmai rendezvényeken és csoportokban pedig a kiskereskedelmi szereplők összefogására és a Tescóéhoz hasonló gyakorlatok bevezetésére ösztönözzük az intim higiéniai termékeket forgalmazó vállalatokat.

A program hatása és eredménye:

A bejelentés óta eltelt időszakban közel 30%-kal nőtt meg a sajátmárkás női higiénés termékek forgalma.
A bejelentő sajtóközleményből több mint 60 megjelenés született közel 25 millió forint hirdetési értékben. A témával olyan fontos orgánumok is foglalkoztak, mint az Index, a Képmás, a Szeretlek Magyarország, a Szoljon hírportál vagy az Éva Magazin. A Tesco Magyarország LinkedIn-oldalán a témában megosztott tartalmak mintegy 30.000 megjelenést és több mint 18.500 egyedi megtekintést generáltak. A kezdeményezésről beszámoltak olyan véleményvezérek, mint Orosz Barbara televíziós műsorvezető, Rácz Zsuzsa író vagy Mirelle, életmódblogger. A TV2 Mokka és a Manna FM Valódi Nők műsorában élőben is nyilatkoztunk az akcióról. A Tesco Facebook és Instagram oldalán közzétett posztok 167 ezer megjelenítést,160 ezer egyedi megtekintést és közel 2500 felhasználói interakciót hoztak. Az árcsökkentést kommunikáló bannert tartalmazó két vásárlói hírlevelet összesen 316 ezer alkalommal nyitották meg.
A kommunikációs kampány hatására a Szabad a Hang kampányt indított arra kérve más áruházláncok vezetőit, hogy kövessék a Tesco példáját és vezessenek be hasonló tartós árcsökkentés.

Kapcsolódó linkek:

Tesco Fenntarthatóság: Küzdelem a menstruációs szegénység ellen

Menstruációs termékek áfáelengedésével és adományozásával támogatja a Tesco a nők extra kiadásainak csökkentését

Valódi Nők-Manna FM: Beszélgetés a menstruáció szegénységről

Kapcsolódó kulcsszavak:

nők támogatása, menstruációs szegénység, partnerség

 

Cégünk számára fontos a munkavállalók mentális és fizikai jólléte, programunknak 3 pillére van: test, lélek, tudatosság.  A Testőr program keretében az év folyamán előadásokat, egészségügyi szűréseket szervezünk, igy kollégáink több különböző lehetőségből választhatnak.  Számíthatsz Ránk programunk által pedig ingyenesen hívható jogi, pénzügyi, mentális, egészségügyi tanácsadást biztosítunk, több alkalmas, személyes találkozással kibővítve.

Schwarczenberger Tamás, ügyvezető

 

 

Cég neve:

Güntner-Tata Hűtőtechnika Kft.

Megvalósítás éve:

2022 óta

Célterületek:

Munkavállalók jólléte

A program célja:

 

A környezeti, a társadalmi és az irányítási szempontok harmóniája a fenntartható fejlődés garanciája. Napjainkban ez slágertéma, ugyanakkor az a fontos, hogy a szavak/fogalmak mögött milyen tettek, eredmények, konkrét célok vannak.

A Güntner-Tata Tata város meghatározó munkáltatója 1300 fős állományával. Az anyagi juttatások folyamatos bérpiaci monitorozása mellett fontosnak tartjuk az egyéb, nem anyagi juttatások spektrumának a bővítését. Kiemelten foglalkozunk ezért munkavállalóink mentális és fizikai jóllétével.

 

A program intézkedései, vállalásai:

 

Cégünk számára fontos a munkavállalók mentális és fizikai jólléte, programunknak 3 pillére van: test, lélek, tudatosság.  A Testőr program keretében az év folyamán előadásokat, egészségügyi szűréseket szervezünk, igy kollégáink több különböző lehetőségből választhatnak. Számíthatsz Ránk programunk által pedig ingyenesen hívható jogi, pénzügyi, mentális, egészségügyi tanácsadást biztosítunk, több alkalmas, személyes találkozással kibővítve.

 

A program hatása és eredménye:

 

A program hatását a résztvevők számában mérjük. Azt tapasztaljuk, hogy a fizikai egészségen túl a mentális jóllét is egyre fontosabbá válik kollégáink számára. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján bátran kijelenthetjük, hogy a TestŐr program, az egyik legnépszerűbb kezdeményezés munkatársaink körében. Több programunk nemcsak a kollégáinkra, hanem család tagjaira is kiterjed. Családi napunkon a közeli hozzátartozóknak is biztosítunk egészségügyi szűréseket.

 

Kapcsolódó linkek:

 

 

Kapcsolódó kulcsszavak:

 

jóllét, egészség, test, lélek, tudatosság

 

Hálás vagyok munkatársaimnak, akik lehetővé teszik, hogy minden hónapban olykor reménytelennek tűnő sorsok forduljanak jobbra önzetlenség és közösségi összefogás révén. Sajnos bárki kerülhet váratlan helyzetbe, amikor szüksége van a segítségre. A Tesco Angyal öt éve bizonyítja, hogy a Tesco jóval több, mint munkahely. Egy erős és összetartó közösség ölt testet általa, amely nem hagyja cserben nehéz helyzetbe került tagjait. Büszkék vagyunk arra, hogy a Tesco Angyal minden apró szárnyrebbenésében, valamennyi megmozdulásában igazolást nyer hitvallása: A legkisebb figyelmesség is csodákra képes.

Pálinkás Zsolt, vezérigazgató

 

 

Cég neve:

Tesco-Global Áruházak Zrt.

Megvalósítás éve:

2019 óta

Célterületek:

Munkavállalók jólléte, Érintett felek, helyi közösségek

A program célja:

 

A Tesco csoporton belül Szlovákiában indult el a program 2013-ban, amikor a kollégák elkezdtek adományokat gyűjteni egy komoly műtétre szoruló társuknak.

Hazánkban is több kérelem érkezik a HR/PR osztályra egy-egy krízishelyzet anyagi támogatása kapcsán. A szlovákiai jó tapasztalatok és a kollégák igényei alapján döntöttünk úgy 5 évvel ezelőtt, hogy hazánkban is elindítjuk a Tesco Angyal Alapítványt.

Célunk, hogy a közösség erejével évről évre több kollégát tudjunk bevonni az állandó támogatói körbe és évről évre több kollégát segítsünk.

 

A program intézkedései, vállalásai:

 

A Tesco Angyal Alapítvány 2019 tavaszán, a Tesco munkavállalóinak és hozzátartozóinak megsegítésére jött létre.

Célunk, hogy a rászoruló, nehéz helyzetbe került, vagy hátrányos helyzetű kollégák részére szociális segítséget nyújtsunk, és más módokon is támogassuk őket és gyermekeiket is. Emellett feladatunknak tekintjük az egészségügyi krízishelyzetbe került dolgozók támogatását, illetve a munkavállalóinkat ért vagy környezetükben történt súlyos családi események, tartós betegség vagy haláleset, természeti katasztrófák alkalmával keletkező anyagi terhek mérséklését, és kollégáink rehabilitációjának elősegítését.

Bevételeink munkatársaink rendszeres vagy eseti adományaiból, illetve sütivásárokon, egyéb karitatív gyűjtésekből származó felajánlásokból állnak össze. Továbbá az adó 1%-át is felajánlhatják kollégáink az Alapítványnak. Az így befolyt összeget pedig a Tesco minden hónapban megduplázza.

A Tesco Angyal nemcsak rendkívüli nehézség esetén segít. Akár egy egész éven át támogatjuk kollégáink kimagasló tehetségű gyermekeit, emellett jelentős összegeket fordítunk tescós gyerekek nyári táboroztatására, a rászoruló kollégák húsvéti és karácsonyi nagybevásárlására és további 200 munkatársunk extra támogatására.

Kihívásunk, hogy hogyan tudjuk kollégáinkat rendszeres, akár magasabb összegű adományozásra ösztönözni, kialakítani azt a pszichológiai biztonságot, ahol a munkatársak meg merik osztani történetüket, és mernek segítséget kérni.

 

A program hatása és eredménye:

 

  • Az elmúlt 5 évben összesen 116,2 millió Ft adomány gyűlt össze.
  • A rendszeres adományozók száma évről évre növekszik, 1037 főről 2097 főre emelkedett 2019 óta.
  • Minden évben egyre több kollégát tudunk támogatni: eddig 1306 fő kapott támogatást, ami az igénylők 97%-a.
  • 2023-ban 11,2 millió Ft extra karácsonyi ajándékot tudtunk kollégáinknak adni.
  • 484 gyerek táborozását támogattuk az elmúlt években.
  • Az adó 1%-ából 2022-ben először közel 3,5 millió Ft folyt be, mely 2023-ra 3 675 268 Ft-ra emelkedett.
  • Évente növekszik azon aktivitások száma, melyeken adományoznak kollégáink.

 

Kapcsolódó linkek:

 

Tesco Angyal (videó a Fenntartható jövőért díj pályázati anyagához)

Tesco Angyal

 

Kapcsolódó kulcsszavak:

 

támogatás, jóllét

 

Büszke vagyok arra, hogy az emberközpontú munkakörnyezeten túl szervezetünk elkötelezett híve munkatársaink szakmai és mentális fejlesztésének. Támogatjuk és biztosítjuk a legkorszerűbb tudás elsajátítását, az új ötletek megvalósítását, valamint a mentális egészség ápolását. A sokféleséget tiszteletben tartjuk, elismerjük és megbecsüljük, vállalatként pedig hiszünk benne, hogy a munkatársainkban rejlő lehetőségeket csak akkor tudjuk felszínre hozni és kiaknázni, ha szervezeti kultúránkban, mint fontos alapérték, hangsúlyt kap a felhatalmazás, az esélyegyenlőség, a befogadás és a sokszínűség.

Erdős Mihály, elnök-vezérigazgató

 

 

Cég neve:

Generali Biztosító Zrt.

Megvalósítás éve:

2019-2024

Célterületek:

Esélyegyenlőség, Munkavállalók jólléte, Oktatás és képzés, Emberi jogok, Érintett felek, helyi közösségek, Felelős vállalatirányítás, Vállalati stratégia

A program célja:

 

A fenntartható szervezeteknek hosszú távon egészséges, energikus, szenvedélyes munkatársakra és vezetőkre van szüksége.

A tudatos jelenlét, a saját magunkra való odafigyelés az elmúlt évekhez képest eddig nem látott fontossággal bír. Ahogy egyre inkább előtérbe kerül az innováció, a digitalizáció által felgyorsult információáramlás, egyre fontosabb figyelni az emberre, mint élő organikus szervezetre.

A mentális egészség megtartására egyre nagyobb fókusz helyeződik. A szervezetünknek kiemelten kell vigyázni a kollégákra, így a HR care aktivitásokban, de a vezetői és munkatársi képzéseinkben is a fizikai és mentális egészséget, mindfulness-t támogató programok kiemelt fókuszt kapnak.

 

A program intézkedései, vállalásai:

 

A Generali Group Next Normal programjának köszönhetően 2023-tól vállalatunk 100%-a a globális alapelvek által inspirált hibrid munkamodelleket alkalmazza. Ennek segítségével megőrizzük és erősítjük alkalmazkodási és fejlődési képességünket, további kompetenciafejlesztéssel fokozzuk az emberekben rejlő potenciálokat.

A kompetenciafejlesztés a fenntartható szervezetért több területen zajlik.

  • Globális és lokális Future Leader vezetőképző programunk fejleszti vezetőink stratégiai készségeit, bővíti digitalizációs, AI ismereteiket, legmodernebb trendek mellett egészségmegőrző gyakorlatokat ismertet.
  • 2022 óta Woman Leader Programunk segíti női vezetőinket többféle női szerepük egyensúlyának megteremtésében, családanya szerepük és karrierjük egymás melletti működtetésében.
  • Mobility és rotációs programunk célja a vezetők People menedzsment kompetenciáinak erősítése, üzleti területek hatékonyabb együttműködésének növelése, szervezeti egységek közötti silók lebontása.
  • Támogatjuk megváltozott munkaképességű munkavállalóinkat, hogy felvállalják, ha betegséggel küzdenek, és tájékoztatást, segítséget adunk az őket megillető extra juttatásokról, lehetőségekről. Megszólítunk leendő MMK kollégákat, elsősorban call centeres pozíciókkal.
  • GeNext tehetség program: friss diplomások egyéves rotációban megismerik vállalatunk működését, és a program végén készen állnak junior szakértői pozíció betöltésére.
  • Munkavállalóink mentális jólétét fejleszti HR Care kezdeményezésünk.
  • Önkéntes programokkal erősítjük a vállalati CSR programokhoz való kapcsolódást.

Programjaink tanulsága, hogy folytatni kell a jövőre felkészítő kompetenciáik fejlesztése mellett az emberi egészség hosszútávú fenntarthatóságára fókuszáló képzési programokat. A női vezetőképzések mellett érdemes női vezető klubot is működtetni. HR Care programunk iránti érdeklődés nagy, cél ezen események kapacitásának bővítése, a személyes jelenlétet igénylő egyéni és kiscsoportos alkalmak még szélesebb körben hozzáférhetővé tétele.

 

A program hatása és eredménye:

 

Vezetőképző programunk sikere évek óta töretlen: a generációk közti tapasztalatcsere, kezdeményező attitűd, kapcsolódási pontok tudatos kialakítása mindennapi kultúránk szerves részévé vált.

Megváltozott munkaképességű új kollégák bevonására irányuló kezdeményezésünkkel egy hónap alatt 43 jelöltet értünk el.

Lokális tehetségprogramjainkon 2021-2023 között 30 fő átfogó képzését biztosítottuk (2-2,5 éves programok).

HR Care programunkban a legtöbb előadás, beszélgetés vállalati Facebook csoportunkban is megosztásra kerül, így kollégáink országszerte vissza tudják nézni.

 

Kapcsolódó linkek:

 

The power of community

Sportoltak, rekordot állítottak és jótékonykodtak munkatársaink

GeNext jövőépítő tehetségprogram

Képzési programjaink

Generali Wellbeing nap

Rólunk

Generali előrelátók

 

Kapcsolódó kulcsszavak:

 

fizikai jóllét, mentális jóllét

 

Az egészségnek és a jóllétnek központi szerepe van a Tescónál. Segítünk, hogy kollégáink a legjobbat tudják kihozni magukból, bármit is hozzon számukra az élet. Tisztában vagyunk vele, hogy mindenkinek mást jelent a kiegyensúlyozottság és a jóllét, így, ha valami fontos nekik, akkor nekünk is az. Napról napra igyekszünk kollégáink munkahelyi élményét javítani mentális, fizikai és pénzügyi jóllétet támogató kezdeményezéseinkkel: hisszük, hogy a kollégák a vállalat legnagyobb értéke, ezért is kiemelten fontos, hogy valóban úgy bánjunk mindenkivel, ahogy szeretnénk, hogy velünk bánjanak.

Pálinkás Zsolt, vezérigazgató

 

 

Cég neve:

Tesco-Global Áruházak Zrt.

Megvalósítás éve:

2023-2024

Célterületek:

Munkavállalók jólléte

A program célja:

 

A koronavírus járványt követően érezhető volt a kollégák óriási kimerültsége, amit extra erőfeszítésük, helytállásuk okozott. Ekkor tapasztaltuk meg mi is igazán, hogy a kollégák mentális, fizikai és pénzügyi egészségére is mennyire fontos figyelni. Véleményünk szerint a kollégák is ettől az időszaktól kezdve értékelik jobban a jólléti szolgáltatásainkat.

Célunk, hogy:

  • olyan juttatási csomagot alakítsunk ki, mely nem egyszeri, hanem időtálló, tényleges megoldás kollégáinknak,
  • olyan jólléti elemeket vezessünk be, mellyel minél többen tudnak élni, de figyelembe véve a csapatunk sokszínűségét, akár kisebb csoportokat érintő nehezebb helyzetekben is támogatást tudjunk nyújtani.

 

A program intézkedései, vállalásai:

 

Munkatársi felméréseink eredményeit is felhasználva határoztuk meg azokat az irányokat, melyeken érdemes fejlődnünk.

Mentális jóllétet támogató juttatásaink

  • Családbarát intézkedések: pl. babacsomag, 3×1 hét fizetett távollét a reprodukciós eljárásban résztvevőknek, szülői gyász miatti extra távollét, 25 nap alapszabadság kortól függetlenül mindenkinek.
  • Kéthetente wellbeing előadások.
  • Ingyenes női higiénés termékek minden munkatársnőnknek.

Fizikai jóllétet támogató juttatásaink

  • Egészséghónap
  • Csapatnapra kitelepülő (év közben áruházakba is ellátogató) szűrőbuszon egészségügyi szűrések ingyenesen.
  • Munkakörtől függően egészségbiztosítási csomag.

Pénzügyi jóllétet támogató juttatásaink

  • 15%-os munkatársi vásárlási kedvezmény.
  • Megemeltük az éves Cafeteria-keretet.
  • A Tesco idén megháromszorozta az iskolakezdési juttatás mértékét.

Egyéb juttatások

  • Számíthatsz ránk! munkavállalói segélyvonalunk .
  • Tesco Angyal kezdeményezés.

Pénzügyi edukáció
Egyéb

  • pszichológiai, jogi, pénzügyi és az egészséges életmóddal kapcsolatos problémák támogatására, ingyenesen, 7/24-ben hozzáférhető tanácsadás minden munkatárs számára

További terveink:

  • Azon dolgozunk, hogy az egészségbiztosítási tanácsadást elérhetővé tegyük áruházi kollégáink számára is digitális csatornákon.
  • Kutatjuk, hogy az aktuális trendeknek megfelelően hogyan tudunk digitális megoldásokat alkalmazni a mentális problémák kezelésére.

 

A program hatása és eredménye:

 

Az éves Számít a véleményed munkavállalói felmérés egyik kérdése, hogy Ajánlaná-e a kolléga másoknak a Tescót, mint nagyszerű munkahelyet. Büszkék vagyunk arra, hogy az elmúlt 5 évben 74%-ról 82%-ra sikerült növelni ezt az eredményt, és az elmúlt évben is 4%-ot emelkedett ez az érték.

 

Kapcsolódó linkek:

 

Tesco Angyal (videó a Fenntartható jövőért díj pályázati anyagához)

Fenntarthatósági szemléletünk

Alapelveink

Fenntarthatósági és Közösségi Stratégia

Tesco Sokszínűségi Riport

Híreink

 

Kapcsolódó kulcsszavak:

 

fizikai egészség, mentális egészség, dolgozói  jóllét

 

„Itt az MFB-nél elkötelezettek vagyunk a családbarát szemléletmód és működés minél szélesebb körű kialakításában, valamint a munka-magánélet egyensúly fenntartásának biztosításában, és ennek a két szemléletnek a banki vállalati kultúrába illesztésében. Vallom és az elmúlt évek tapasztalatai megerősítették, hogy mindezek biztosítása nemcsak munkaerőpiaci elvárás, de erős eszköz a dolgozói megtartás és elkötelezettség növelésében is. Ennek érdekében – és ezt erősítve – számos intézkedést, programot valósítottunk már meg a Bankban, és ezt a tudatos építkezést a jövőben is folytatni szeretnénk.”

dr. Sipos-Tompa Levente, elnök-vezérigazgató

 

 

Cég neve:

MFB Magyar Fejlesztési Bank Zrt.

Megvalósítás éve:

2022 óta

Célterületek:

Munkavállalók jólléte

A program célja:

 

A magyar családpolitika egyik pillére a munka és a család egyensúlyának támogatása. Ehhez a célkitűzéshez az MFB, mint családbarát értékeket valló munkáltató az MFB Aprófalva Munkahelyi Bölcsőde kialakításával csatlakozott 2022-ben.

A munkahelyi bölcsőde kialakításának és működtetésének előnye a Bank munkajogi állományból történő visszatérési idő csökkenése, a hatékonyabb munkavégzés, a vállalati munkarendhez való könnyebb igazodás és a napi családi rutinra fordított idő csökkentése.

A bölcsőde fenntartása hozzájárul a családbarát szemlélet és vonzó munkáltatói kép erősítéséhez is (bevonzás, fiatal munkavállalók munkahely-választási preferenciája).

 

A program intézkedései, vállalásai:

 

Sok család számára okoz nehézséget a munkába való visszaállás során a kisgyermekek nappali elhelyezése, mely az MFB munkavállalóit is érinti.

A probléma egy lehetséges megoldásaként a kormányzat 2021-ben pályázatot írt ki „Hazai családi bölcsőde és munkahelyi bölcsőde-fejlesztési program nem önkormányzati fenntartók részére” megnevezéssel.

A kiírásra benyújtott pályázatunk pozitív elbírálását és közel egyéves komoly szakmai előkészítő munkát követően 2022-ben 2 csoportszobával és összesen 16 férőhellyel nyílt meg az MFB Aprófalva Munkahelyi Bölcsőde a Bank főépületének földszintjén.

A pályázat pozitív elbírálását követően külső szakmai támogató, úgynevezett módszertani szakértő segítette a munkánkat a Családokért Felelős Tárca Nélküli Miniszter által kijelölt módszertani szervezeten (MACSKE – Magyarországi Családi Bölcsődék Közhasznú Egyesülete) keresztül. Az infrastrukturális kialakítást a megbízott külső kivitelező mellett a Bank üzemeltetési, valamint marketing területe segítette. A működtetéshez szükséges adminisztrációs és egyéb feladatokat a Bank HR Igazgatósága, illetve a kapcsolódó társterületek látják el.

A bölcsődei ellátás térítési díja ingyenes juttatásként biztosított a bölcsődét igénybe vevő dolgozóinknak.

Kiemelt célunk, hogy a munkahelyi bölcsődénk hozzájáruljon a családok életminőségének javításához.

Az MFB komoly auditálási folyamat eredményeként 2022 végén hivatalosan is „Családbarát hely” lett. A tanúsítvány elnyerésében fontos szerepet játszott az MFB Aprófalva Munkahelyi Bölcsőde, valamint az, hogy a Bank egy belső használatú, „Kismama Iránytű” című informatív kiadvánnyal is segíti a munka világába visszatérő édesanyákat.

Továbbra is cél a Bankban a családbarát szemléletmód erősítése, valamint a munka-magánélet egyensúly fenntartásának biztosítása. Az idei évben munkahelyi pszichológus igénybevételének lehetőségével, illetve kibővített csoportos mozgásfoglalkozásokon való részvételi lehetőséggel támogatjuk a dolgozóink mentális és fizikai jóllétét.

 

A program hatása és eredménye:

 

A bölcsőde 2022. szeptemberi megnyitásától napjainkig 6 kismamánk tért vissza a Bankba. A nyitás évében 7, 2023-ban 10 fővel, míg 2024-ben már 11 kisgyermekkel működik a maximálisan 16 férőhelyes bölcsőde.

A bankban a bevezetett családbarát programok is hozzájárultak a létszám-betöltöttség növekedéséhez és a fluktuáció csökkenéséhez, ami a 2019-es 23,38%-ról 2021-re 8,95%-ra, a 2022-es 9,8%-ról 2023-ra pedig 9%-ra mérséklődött. Az intézkedések a pozíció meghirdetésétől a betöltésig eltelt átlagos munkanapok számát is csökkentették (2021-es 64,5 napról 2022-ben 46,25-re, majd 2023-ban 27,3-re).

 

Kapcsolódó linkek:

 

Miért az MFB? 

Fenntarthatósági (ESG) Jelentés 2022 (A jelentés 61-66. oldalakon olvasható a MFB Aprófalva Munkahelyi Bölcsőde bemutatása.)

 

Kapcsolódó kulcsszavak:

 

családbarát munkahely

 

„A dm drogerie markt történetében először a vállalat teljes konszern szinten, mind a 14 országon átívelő nemzetközi kezdeményezést valósított meg a dolgozók számára: 2023. október és november között zajlott a 25 napos programsorozat a testi, mentális és szociális egészség segítésére. A Mozgás Kihívás során a magyar dm dolgozók 3342 órát mozogtak, ami nagyon szép országos eredmény, igazán büszkék vagyunk a kollégákra és a kihívásra.”

Csoknyainé Horváth Gertrud, ügyvezető igazgató

 

 

Cég neve:

dm Kft.

Megvalósítás éve:

2023

Célterületek:

Munkavállalók jólléte, Munkaegészség és -biztonság (Health and Safety)

A program célja:

 

A felelősségvállalás többféle területen része a dm mindennapjainak. Ez megnyilvánul a termékpaletta kialakításában, a környezet és az erőforrások terén tett különféle intézkedésekben, vagy éppen az az alkalmazottakkal való bánásmódban és a dm szociális területeken kezdeményezett programjaiban is.

 

A program intézkedései, vállalásai:

 

A dm konszern nemzetközi Egészségheteket szervezett 2023. október 9. és november 10. között több mint 71 600 munkavállalója számára Európa-szerte. Mind a 14 országban, ahol a dm üzletei jelen vannak, változatos előadásokkal és közösségi programokkal hívták fel a kollégák egymás figyelmét az egészségmegőrzés fontosságára. A kezdeményezés jelmondata: Utam az egészségesebb élethez.

A 25 napos programsorozatban a magyar dm dolgozók 7 különféle Experten Talk közül választhattak, a pihentető alvástól kezdve a stresszkezelés vagy táplálkozás témaköréig. A programot teljessé tette, hogy az Intraneten minden nap felvillant egy-egy újabb impulzus, mely izgalmas információkat tartalmazott a mentális, a testi vagy a szociális egészség témáiból. A kollégák emellett a Viva Engage felületen és e-mailben is követhették az Egészséghetek programjait.

A Nemzetközi Egészségheteket egy másik különleges közösségi kampány is kísérte: december közepéig minden munkavállalónak lehetősége nyílott arra, hogy egy, a külön e célra létrehozott platformon keresztül benyújtsa személyes javaslatait az egészségesebb jövőre vonatkozóan. Az „Ötletbörze” lehetőséget ad a dm munkatársainak, hogy részt vegyenek az egészségért folytatott munkában, és így nemzetközi szinten kezdeményezzenek változásokat. A beérkezett pályázatokat egy zsűri értékeli, amely a különböző munkaterületekről érkező dm dolgozókból áll

 

A program hatása és eredménye:

 

A 25 napos intervallum jó lehetőség volt, hogy igazán széleskörűen átnézhessék a munkatársak az egészség különféle aspektusait. Az előadásokon több mint 1000 dolgozók vett részt. A Mozgás Kihívás során a magyar dm dolgozók 3342 órát mozogtak.

 

Kapcsolódó linkek:

 

Nemzetközi Egészséghetek | dm.hu

 

Kapcsolódó kulcsszavak:

 

munkavállalók jólléte