Tipikus női vállalatként erős küldetéstudattal rendelkezünk a kollégáink és vásárlóink nagy részét érintő menstruációs szegénység ügyének felkarolásában. Büszke vagyok rá, hogy az ország egyik legnagyobb munkaadójaként és kiskereskedőjeként úttörőként támogathatjuk a nőket abban, hogy megfizethetőbb áron jussanak hozzá az intim higiéniai termékekhez, melyek beszerzése hosszú távon rendszeres plusz kiadást jelent számukra. Partnerünkön keresztül egyúttal a rászoruló családok nőtagjait is segítjük termékadományokkal. Bízunk benne, hogy példánkat a jövőben minél több felelős vállalat követi majd.

Pálinkás Zsolt, vezérigazgató, Tesco Magyarország

 

Cég neve:

Tesco

Megvalósítás éve:

2024

Célterületek:

Esélyegyenlőség, Munkavállalók jólléte, Érintett felek, helyi közösségek, Fogyasztói szemléletformálás

A program célja:

Tipikus női vállalatként külön felelősséget érzünk a nők támogatása iránt. Munkavállalóink közel 70%-a nő, visszatérő vásárlóink több mint felét is a nők képviselik. Meglévő, nőket segítő programjaink, így például a menopauza program vagy a családbarát intézkedések természetes folytatása, hogy keressük a lehetőségeket, hogy minél több nő felé nyissunk.
Az utóbbi időszak megélhetési válsága sokak anyagi körülményeit megnehezítette, és tovább növelte a támogatásra szorulók számát. Az érintettek közül a nők egy jelentős része még nehezebben tudja fedezni rendszeres kiadásait, havonta ugyanis mintegy kétezer forint költséget jelent számára az intim higiéniai termékek beszerzése. A Tesco számításai is megerősítik azokat a kalkulációkat, melyek szerint összesen 500 ciklussal számolva egy nő átlagosan mintegy 1 millió forintot költ élete során menstruációs termékekre. Sokoldalú kedvezményrendszerünkkel évek óta segítünk a spórolásban és a családi költségvetés minél praktikusabb beosztásában

A Tescónál régóta fókuszálunk a nők támogatására, ezért sokszínűségi és befogadási stratégiánk részeként kiemelten foglalkozunk többek között a nemek közötti összkereset-különbség kiegyenlítésével, a női kollégák karriertámogatásával vagy a különféle juttatások, köztük például a rugalmas foglalkoztatási formák vagy a gyermeket nevelőknek és azt tervezőknek járó extra szabadságok biztosításával. Fontosnak tartjuk, hogy olyan kényes témákat is napirendre tűzzünk, mint a menstruációs szegénység, amelynek komoly pszichológiai, fizikai, társadalmi és anyagi hatásai lehetnek a nők életére. 2023 októbere óta ingyenes menstruációs termékek érhetők el a mosdókban az áruházainkban, központi irodánkban és disztribúciós központjainkban dolgozó nők számára. A pozitív fogadtatást látva úgy döntöttünk, hogy tartósan csökkentjük sajátmárkás menstruációs termékeink árát azáltal, hogy elengedjük az áfatartalmukat. Ezzel más piaci szereplőket is szeretnénk hasonló kezdeményezésre ösztönözni.

A program intézkedései, vállalásai:

2017-ben a brit Tesco volt az első kiskereskedelmi vállalat a szigetországban, amely átvállalta a menstruációs termékekre kiszabott ÁFA fizetési kötelezettségét a vásárlóktól, majd 2023-ban a menstruációs bugyik kapcsán vágott bele hasonló kezdeményezésbe. Ugyanebben az évben indította el kampányát, melynek keretében szerte az országban női mosdókban hívta fel a figyelmet arra, hogy a Tesco ügyfélszolgálati pultjánál a „fehér boríték” jelszó bemondásával kérhetők ingyenes intim higiéniai termékek anélkül, hogy bármilyen magyarázatra szükség lenne.
A május 28-i Menstruációs higiénia világnapjához kapcsolódva jelentettük be, hogy 2024. június 27-től minden sajátmárkás női intim higiéniai termékünk árából elengedjük az ÁFA-t, így segítve a nőket havi több ezer forint értékű, rendszeres extra költségeik visszaszorításában. Büszkék vagyunk rá, hogy Magyarországi kiskereskedőként is úttörők vagyunk a területen, és bízunk benne, hogy a példánkat minél többen követik majd, ezáltal pedig még több figyelmet tudunk irányítani a menstruációs szegénység problémájára, annak megoldására és a felelős marketingtevékenységre.

Május 21-én sajtóbeszélgetést tartottunk a menstruációs szegénységről és annak társadalmi hatásairól, ahol beszámoltunk a kezdeményezésről, melyről két sajtóközleményt is kiadtunk. A Tesco vállalati weboldalán pedig külön aloldalt szenteltünk a témának. Közösségimédia-felületeinken, hírlevelekben, eladáshelyi eszközökön és Clubcard alkalmazásunkban is tájékoztattuk követőinket, illetve vásárlóinkat az egyedülálló akcióról.

A téma iránti figyelmet a jövőben is szeretnénk fenntartani, így szakmai rendezvényeken is rendszeresen megszólalunk az ügyben és bemutatjuk jó gyakorlatainkat. Ezenkívül pedig átfogó vásárlói kutatást indítottunk, hogy felmérjük a menstruációs szegénységgel kapcsolatos attitűdöket, tapasztalatokat.

Közel 15 éve tart partnerkapcsolatunk a Magyar Ökumenikus Segélyszervezettel, melynek során vásárlóink és munkatársaink rendszeresen támogatják munkájukat adománykuponok értékesítésével, illetve vásárlásával, valamint jótékony célra felajánlott termékekkel. A menstruációs szegénység elleni küzdelemhez is hozzájárulva a tartós árcsökkentéssel egyidejűleg termékadományokat juttattunk el stratégiai partnerünk számára. A felajánlás olyan nehéz sorsú nőknek és lányaiknak szólt, akik a Segélyszervezet valamelyik otthonában élnek, és bevételeik nem fedezik a megélhetési költségeiket, így az intim higiéniai termékek ára sokszor meghaladja a lehetőségeiket. Számukra ajánlottunk fel egy évre elegendő menstruációs terméket, termékkategóriánként 2400 darab Tesco sajátmárkás nappali és éjszakai betétet, tisztasági betétet, tampont, illetve intim törlőkendőt.

Elkötelezettek vagyunk a menstruációs szegénység elleni küzdelem és a nők támogatása terén, ezért a tartós árcsökkentés mellett a fogyasztói és társadalmi edukáció részeként hosszabb távon is porondon tartjuk a témát. Jelenleg zajlik egy 1000 fős, reprezentatív fókuszcsoportos vizsgálat, illetve kérdőíves felmérés a menstruációs termékekkel, menstruációs szegénységgel kapcsolatban, melynek eredménye és kommunikációja őszre várható. Továbbá TikTok videókban az „utca emberét” is szeretnénk megszólaltatni, hogy rávilágítsunk az egyéni történetekre és vélekedésekre. Szakmai rendezvényeken és csoportokban pedig a kiskereskedelmi szereplők összefogására és a Tescóéhoz hasonló gyakorlatok bevezetésére ösztönözzük az intim higiéniai termékeket forgalmazó vállalatokat.

A program hatása és eredménye:

A bejelentés óta eltelt időszakban közel 30%-kal nőtt meg a sajátmárkás női higiénés termékek forgalma.
A bejelentő sajtóközleményből több mint 60 megjelenés született közel 25 millió forint hirdetési értékben. A témával olyan fontos orgánumok is foglalkoztak, mint az Index, a Képmás, a Szeretlek Magyarország, a Szoljon hírportál vagy az Éva Magazin. A Tesco Magyarország LinkedIn-oldalán a témában megosztott tartalmak mintegy 30.000 megjelenést és több mint 18.500 egyedi megtekintést generáltak. A kezdeményezésről beszámoltak olyan véleményvezérek, mint Orosz Barbara televíziós műsorvezető, Rácz Zsuzsa író vagy Mirelle, életmódblogger. A TV2 Mokka és a Manna FM Valódi Nők műsorában élőben is nyilatkoztunk az akcióról. A Tesco Facebook és Instagram oldalán közzétett posztok 167 ezer megjelenítést,160 ezer egyedi megtekintést és közel 2500 felhasználói interakciót hoztak. Az árcsökkentést kommunikáló bannert tartalmazó két vásárlói hírlevelet összesen 316 ezer alkalommal nyitották meg.
A kommunikációs kampány hatására a Szabad a Hang kampányt indított arra kérve más áruházláncok vezetőit, hogy kövessék a Tesco példáját és vezessenek be hasonló tartós árcsökkentés.

Kapcsolódó linkek:

Tesco Fenntarthatóság: Küzdelem a menstruációs szegénység ellen

Menstruációs termékek áfáelengedésével és adományozásával támogatja a Tesco a nők extra kiadásainak csökkentését

Valódi Nők-Manna FM: Beszélgetés a menstruáció szegénységről

Kapcsolódó kulcsszavak:

nők támogatása, menstruációs szegénység, partnerség

 

Cégünk számára fontos a munkavállalók mentális és fizikai jólléte, programunknak 3 pillére van: test, lélek, tudatosság.  A Testőr program keretében az év folyamán előadásokat, egészségügyi szűréseket szervezünk, igy kollégáink több különböző lehetőségből választhatnak.  Számíthatsz Ránk programunk által pedig ingyenesen hívható jogi, pénzügyi, mentális, egészségügyi tanácsadást biztosítunk, több alkalmas, személyes találkozással kibővítve.

Schwarczenberger Tamás, ügyvezető

 

 

Cég neve:

Güntner-Tata Hűtőtechnika Kft.

Megvalósítás éve:

2022 óta

Célterületek:

Munkavállalók jólléte

A program célja:

 

A környezeti, a társadalmi és az irányítási szempontok harmóniája a fenntartható fejlődés garanciája. Napjainkban ez slágertéma, ugyanakkor az a fontos, hogy a szavak/fogalmak mögött milyen tettek, eredmények, konkrét célok vannak.

A Güntner-Tata Tata város meghatározó munkáltatója 1300 fős állományával. Az anyagi juttatások folyamatos bérpiaci monitorozása mellett fontosnak tartjuk az egyéb, nem anyagi juttatások spektrumának a bővítését. Kiemelten foglalkozunk ezért munkavállalóink mentális és fizikai jóllétével.

 

A program intézkedései, vállalásai:

 

Cégünk számára fontos a munkavállalók mentális és fizikai jólléte, programunknak 3 pillére van: test, lélek, tudatosság.  A Testőr program keretében az év folyamán előadásokat, egészségügyi szűréseket szervezünk, igy kollégáink több különböző lehetőségből választhatnak. Számíthatsz Ránk programunk által pedig ingyenesen hívható jogi, pénzügyi, mentális, egészségügyi tanácsadást biztosítunk, több alkalmas, személyes találkozással kibővítve.

 

A program hatása és eredménye:

 

A program hatását a résztvevők számában mérjük. Azt tapasztaljuk, hogy a fizikai egészségen túl a mentális jóllét is egyre fontosabbá válik kollégáink számára. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján bátran kijelenthetjük, hogy a TestŐr program, az egyik legnépszerűbb kezdeményezés munkatársaink körében. Több programunk nemcsak a kollégáinkra, hanem család tagjaira is kiterjed. Családi napunkon a közeli hozzátartozóknak is biztosítunk egészségügyi szűréseket.

 

Kapcsolódó linkek:

 

 

Kapcsolódó kulcsszavak:

 

jóllét, egészség, test, lélek, tudatosság

 

Hálás vagyok munkatársaimnak, akik lehetővé teszik, hogy minden hónapban olykor reménytelennek tűnő sorsok forduljanak jobbra önzetlenség és közösségi összefogás révén. Sajnos bárki kerülhet váratlan helyzetbe, amikor szüksége van a segítségre. A Tesco Angyal öt éve bizonyítja, hogy a Tesco jóval több, mint munkahely. Egy erős és összetartó közösség ölt testet általa, amely nem hagyja cserben nehéz helyzetbe került tagjait. Büszkék vagyunk arra, hogy a Tesco Angyal minden apró szárnyrebbenésében, valamennyi megmozdulásában igazolást nyer hitvallása: A legkisebb figyelmesség is csodákra képes.

Pálinkás Zsolt, vezérigazgató

 

 

Cég neve:

Tesco-Global Áruházak Zrt.

Megvalósítás éve:

2019 óta

Célterületek:

Munkavállalók jólléte, Érintett felek, helyi közösségek

A program célja:

 

A Tesco csoporton belül Szlovákiában indult el a program 2013-ban, amikor a kollégák elkezdtek adományokat gyűjteni egy komoly műtétre szoruló társuknak.

Hazánkban is több kérelem érkezik a HR/PR osztályra egy-egy krízishelyzet anyagi támogatása kapcsán. A szlovákiai jó tapasztalatok és a kollégák igényei alapján döntöttünk úgy 5 évvel ezelőtt, hogy hazánkban is elindítjuk a Tesco Angyal Alapítványt.

Célunk, hogy a közösség erejével évről évre több kollégát tudjunk bevonni az állandó támogatói körbe és évről évre több kollégát segítsünk.

 

A program intézkedései, vállalásai:

 

A Tesco Angyal Alapítvány 2019 tavaszán, a Tesco munkavállalóinak és hozzátartozóinak megsegítésére jött létre.

Célunk, hogy a rászoruló, nehéz helyzetbe került, vagy hátrányos helyzetű kollégák részére szociális segítséget nyújtsunk, és más módokon is támogassuk őket és gyermekeiket is. Emellett feladatunknak tekintjük az egészségügyi krízishelyzetbe került dolgozók támogatását, illetve a munkavállalóinkat ért vagy környezetükben történt súlyos családi események, tartós betegség vagy haláleset, természeti katasztrófák alkalmával keletkező anyagi terhek mérséklését, és kollégáink rehabilitációjának elősegítését.

Bevételeink munkatársaink rendszeres vagy eseti adományaiból, illetve sütivásárokon, egyéb karitatív gyűjtésekből származó felajánlásokból állnak össze. Továbbá az adó 1%-át is felajánlhatják kollégáink az Alapítványnak. Az így befolyt összeget pedig a Tesco minden hónapban megduplázza.

A Tesco Angyal nemcsak rendkívüli nehézség esetén segít. Akár egy egész éven át támogatjuk kollégáink kimagasló tehetségű gyermekeit, emellett jelentős összegeket fordítunk tescós gyerekek nyári táboroztatására, a rászoruló kollégák húsvéti és karácsonyi nagybevásárlására és további 200 munkatársunk extra támogatására.

Kihívásunk, hogy hogyan tudjuk kollégáinkat rendszeres, akár magasabb összegű adományozásra ösztönözni, kialakítani azt a pszichológiai biztonságot, ahol a munkatársak meg merik osztani történetüket, és mernek segítséget kérni.

 

A program hatása és eredménye:

 

  • Az elmúlt 5 évben összesen 116,2 millió Ft adomány gyűlt össze.
  • A rendszeres adományozók száma évről évre növekszik, 1037 főről 2097 főre emelkedett 2019 óta.
  • Minden évben egyre több kollégát tudunk támogatni: eddig 1306 fő kapott támogatást, ami az igénylők 97%-a.
  • 2023-ban 11,2 millió Ft extra karácsonyi ajándékot tudtunk kollégáinknak adni.
  • 484 gyerek táborozását támogattuk az elmúlt években.
  • Az adó 1%-ából 2022-ben először közel 3,5 millió Ft folyt be, mely 2023-ra 3 675 268 Ft-ra emelkedett.
  • Évente növekszik azon aktivitások száma, melyeken adományoznak kollégáink.

 

Kapcsolódó linkek:

 

Tesco Angyal (videó a Fenntartható jövőért díj pályázati anyagához)

Tesco Angyal

 

Kapcsolódó kulcsszavak:

 

támogatás, jóllét

 

Büszke vagyok arra, hogy az emberközpontú munkakörnyezeten túl szervezetünk elkötelezett híve munkatársaink szakmai és mentális fejlesztésének. Támogatjuk és biztosítjuk a legkorszerűbb tudás elsajátítását, az új ötletek megvalósítását, valamint a mentális egészség ápolását. A sokféleséget tiszteletben tartjuk, elismerjük és megbecsüljük, vállalatként pedig hiszünk benne, hogy a munkatársainkban rejlő lehetőségeket csak akkor tudjuk felszínre hozni és kiaknázni, ha szervezeti kultúránkban, mint fontos alapérték, hangsúlyt kap a felhatalmazás, az esélyegyenlőség, a befogadás és a sokszínűség.

Erdős Mihály, elnök-vezérigazgató

 

 

Cég neve:

Generali Biztosító Zrt.

Megvalósítás éve:

2019-2024

Célterületek:

Esélyegyenlőség, Munkavállalók jólléte, Oktatás és képzés, Emberi jogok, Érintett felek, helyi közösségek, Felelős vállalatirányítás, Vállalati stratégia

A program célja:

 

A fenntartható szervezeteknek hosszú távon egészséges, energikus, szenvedélyes munkatársakra és vezetőkre van szüksége.

A tudatos jelenlét, a saját magunkra való odafigyelés az elmúlt évekhez képest eddig nem látott fontossággal bír. Ahogy egyre inkább előtérbe kerül az innováció, a digitalizáció által felgyorsult információáramlás, egyre fontosabb figyelni az emberre, mint élő organikus szervezetre.

A mentális egészség megtartására egyre nagyobb fókusz helyeződik. A szervezetünknek kiemelten kell vigyázni a kollégákra, így a HR care aktivitásokban, de a vezetői és munkatársi képzéseinkben is a fizikai és mentális egészséget, mindfulness-t támogató programok kiemelt fókuszt kapnak.

 

A program intézkedései, vállalásai:

 

A Generali Group Next Normal programjának köszönhetően 2023-tól vállalatunk 100%-a a globális alapelvek által inspirált hibrid munkamodelleket alkalmazza. Ennek segítségével megőrizzük és erősítjük alkalmazkodási és fejlődési képességünket, további kompetenciafejlesztéssel fokozzuk az emberekben rejlő potenciálokat.

A kompetenciafejlesztés a fenntartható szervezetért több területen zajlik.

  • Globális és lokális Future Leader vezetőképző programunk fejleszti vezetőink stratégiai készségeit, bővíti digitalizációs, AI ismereteiket, legmodernebb trendek mellett egészségmegőrző gyakorlatokat ismertet.
  • 2022 óta Woman Leader Programunk segíti női vezetőinket többféle női szerepük egyensúlyának megteremtésében, családanya szerepük és karrierjük egymás melletti működtetésében.
  • Mobility és rotációs programunk célja a vezetők People menedzsment kompetenciáinak erősítése, üzleti területek hatékonyabb együttműködésének növelése, szervezeti egységek közötti silók lebontása.
  • Támogatjuk megváltozott munkaképességű munkavállalóinkat, hogy felvállalják, ha betegséggel küzdenek, és tájékoztatást, segítséget adunk az őket megillető extra juttatásokról, lehetőségekről. Megszólítunk leendő MMK kollégákat, elsősorban call centeres pozíciókkal.
  • GeNext tehetség program: friss diplomások egyéves rotációban megismerik vállalatunk működését, és a program végén készen állnak junior szakértői pozíció betöltésére.
  • Munkavállalóink mentális jólétét fejleszti HR Care kezdeményezésünk.
  • Önkéntes programokkal erősítjük a vállalati CSR programokhoz való kapcsolódást.

Programjaink tanulsága, hogy folytatni kell a jövőre felkészítő kompetenciáik fejlesztése mellett az emberi egészség hosszútávú fenntarthatóságára fókuszáló képzési programokat. A női vezetőképzések mellett érdemes női vezető klubot is működtetni. HR Care programunk iránti érdeklődés nagy, cél ezen események kapacitásának bővítése, a személyes jelenlétet igénylő egyéni és kiscsoportos alkalmak még szélesebb körben hozzáférhetővé tétele.

 

A program hatása és eredménye:

 

Vezetőképző programunk sikere évek óta töretlen: a generációk közti tapasztalatcsere, kezdeményező attitűd, kapcsolódási pontok tudatos kialakítása mindennapi kultúránk szerves részévé vált.

Megváltozott munkaképességű új kollégák bevonására irányuló kezdeményezésünkkel egy hónap alatt 43 jelöltet értünk el.

Lokális tehetségprogramjainkon 2021-2023 között 30 fő átfogó képzését biztosítottuk (2-2,5 éves programok).

HR Care programunkban a legtöbb előadás, beszélgetés vállalati Facebook csoportunkban is megosztásra kerül, így kollégáink országszerte vissza tudják nézni.

 

Kapcsolódó linkek:

 

The power of community

Sportoltak, rekordot állítottak és jótékonykodtak munkatársaink

GeNext jövőépítő tehetségprogram

Képzési programjaink

Generali Wellbeing nap

Rólunk

Generali előrelátók

 

Kapcsolódó kulcsszavak:

 

fizikai jóllét, mentális jóllét

 

Az egészségnek és a jóllétnek központi szerepe van a Tescónál. Segítünk, hogy kollégáink a legjobbat tudják kihozni magukból, bármit is hozzon számukra az élet. Tisztában vagyunk vele, hogy mindenkinek mást jelent a kiegyensúlyozottság és a jóllét, így, ha valami fontos nekik, akkor nekünk is az. Napról napra igyekszünk kollégáink munkahelyi élményét javítani mentális, fizikai és pénzügyi jóllétet támogató kezdeményezéseinkkel: hisszük, hogy a kollégák a vállalat legnagyobb értéke, ezért is kiemelten fontos, hogy valóban úgy bánjunk mindenkivel, ahogy szeretnénk, hogy velünk bánjanak.

Pálinkás Zsolt, vezérigazgató

 

 

Cég neve:

Tesco-Global Áruházak Zrt.

Megvalósítás éve:

2023-2024

Célterületek:

Munkavállalók jólléte

A program célja:

 

A koronavírus járványt követően érezhető volt a kollégák óriási kimerültsége, amit extra erőfeszítésük, helytállásuk okozott. Ekkor tapasztaltuk meg mi is igazán, hogy a kollégák mentális, fizikai és pénzügyi egészségére is mennyire fontos figyelni. Véleményünk szerint a kollégák is ettől az időszaktól kezdve értékelik jobban a jólléti szolgáltatásainkat.

Célunk, hogy:

  • olyan juttatási csomagot alakítsunk ki, mely nem egyszeri, hanem időtálló, tényleges megoldás kollégáinknak,
  • olyan jólléti elemeket vezessünk be, mellyel minél többen tudnak élni, de figyelembe véve a csapatunk sokszínűségét, akár kisebb csoportokat érintő nehezebb helyzetekben is támogatást tudjunk nyújtani.

 

A program intézkedései, vállalásai:

 

Munkatársi felméréseink eredményeit is felhasználva határoztuk meg azokat az irányokat, melyeken érdemes fejlődnünk.

Mentális jóllétet támogató juttatásaink

  • Családbarát intézkedések: pl. babacsomag, 3×1 hét fizetett távollét a reprodukciós eljárásban résztvevőknek, szülői gyász miatti extra távollét, 25 nap alapszabadság kortól függetlenül mindenkinek.
  • Kéthetente wellbeing előadások.
  • Ingyenes női higiénés termékek minden munkatársnőnknek.

Fizikai jóllétet támogató juttatásaink

  • Egészséghónap
  • Csapatnapra kitelepülő (év közben áruházakba is ellátogató) szűrőbuszon egészségügyi szűrések ingyenesen.
  • Munkakörtől függően egészségbiztosítási csomag.

Pénzügyi jóllétet támogató juttatásaink

  • 15%-os munkatársi vásárlási kedvezmény.
  • Megemeltük az éves Cafeteria-keretet.
  • A Tesco idén megháromszorozta az iskolakezdési juttatás mértékét.

Egyéb juttatások

  • Számíthatsz ránk! munkavállalói segélyvonalunk .
  • Tesco Angyal kezdeményezés.

Pénzügyi edukáció
Egyéb

  • pszichológiai, jogi, pénzügyi és az egészséges életmóddal kapcsolatos problémák támogatására, ingyenesen, 7/24-ben hozzáférhető tanácsadás minden munkatárs számára

További terveink:

  • Azon dolgozunk, hogy az egészségbiztosítási tanácsadást elérhetővé tegyük áruházi kollégáink számára is digitális csatornákon.
  • Kutatjuk, hogy az aktuális trendeknek megfelelően hogyan tudunk digitális megoldásokat alkalmazni a mentális problémák kezelésére.

 

A program hatása és eredménye:

 

Az éves Számít a véleményed munkavállalói felmérés egyik kérdése, hogy Ajánlaná-e a kolléga másoknak a Tescót, mint nagyszerű munkahelyet. Büszkék vagyunk arra, hogy az elmúlt 5 évben 74%-ról 82%-ra sikerült növelni ezt az eredményt, és az elmúlt évben is 4%-ot emelkedett ez az érték.

 

Kapcsolódó linkek:

 

Tesco Angyal (videó a Fenntartható jövőért díj pályázati anyagához)

Fenntarthatósági szemléletünk

Alapelveink

Fenntarthatósági és Közösségi Stratégia

Tesco Sokszínűségi Riport

Híreink

 

Kapcsolódó kulcsszavak:

 

fizikai egészség, mentális egészség, dolgozói  jóllét

 

„Itt az MFB-nél elkötelezettek vagyunk a családbarát szemléletmód és működés minél szélesebb körű kialakításában, valamint a munka-magánélet egyensúly fenntartásának biztosításában, és ennek a két szemléletnek a banki vállalati kultúrába illesztésében. Vallom és az elmúlt évek tapasztalatai megerősítették, hogy mindezek biztosítása nemcsak munkaerőpiaci elvárás, de erős eszköz a dolgozói megtartás és elkötelezettség növelésében is. Ennek érdekében – és ezt erősítve – számos intézkedést, programot valósítottunk már meg a Bankban, és ezt a tudatos építkezést a jövőben is folytatni szeretnénk.”

dr. Sipos-Tompa Levente, elnök-vezérigazgató

 

 

Cég neve:

MFB Magyar Fejlesztési Bank Zrt.

Megvalósítás éve:

2022 óta

Célterületek:

Munkavállalók jólléte

A program célja:

 

A magyar családpolitika egyik pillére a munka és a család egyensúlyának támogatása. Ehhez a célkitűzéshez az MFB, mint családbarát értékeket valló munkáltató az MFB Aprófalva Munkahelyi Bölcsőde kialakításával csatlakozott 2022-ben.

A munkahelyi bölcsőde kialakításának és működtetésének előnye a Bank munkajogi állományból történő visszatérési idő csökkenése, a hatékonyabb munkavégzés, a vállalati munkarendhez való könnyebb igazodás és a napi családi rutinra fordított idő csökkentése.

A bölcsőde fenntartása hozzájárul a családbarát szemlélet és vonzó munkáltatói kép erősítéséhez is (bevonzás, fiatal munkavállalók munkahely-választási preferenciája).

 

A program intézkedései, vállalásai:

 

Sok család számára okoz nehézséget a munkába való visszaállás során a kisgyermekek nappali elhelyezése, mely az MFB munkavállalóit is érinti.

A probléma egy lehetséges megoldásaként a kormányzat 2021-ben pályázatot írt ki „Hazai családi bölcsőde és munkahelyi bölcsőde-fejlesztési program nem önkormányzati fenntartók részére” megnevezéssel.

A kiírásra benyújtott pályázatunk pozitív elbírálását és közel egyéves komoly szakmai előkészítő munkát követően 2022-ben 2 csoportszobával és összesen 16 férőhellyel nyílt meg az MFB Aprófalva Munkahelyi Bölcsőde a Bank főépületének földszintjén.

A pályázat pozitív elbírálását követően külső szakmai támogató, úgynevezett módszertani szakértő segítette a munkánkat a Családokért Felelős Tárca Nélküli Miniszter által kijelölt módszertani szervezeten (MACSKE – Magyarországi Családi Bölcsődék Közhasznú Egyesülete) keresztül. Az infrastrukturális kialakítást a megbízott külső kivitelező mellett a Bank üzemeltetési, valamint marketing területe segítette. A működtetéshez szükséges adminisztrációs és egyéb feladatokat a Bank HR Igazgatósága, illetve a kapcsolódó társterületek látják el.

A bölcsődei ellátás térítési díja ingyenes juttatásként biztosított a bölcsődét igénybe vevő dolgozóinknak.

Kiemelt célunk, hogy a munkahelyi bölcsődénk hozzájáruljon a családok életminőségének javításához.

Az MFB komoly auditálási folyamat eredményeként 2022 végén hivatalosan is „Családbarát hely” lett. A tanúsítvány elnyerésében fontos szerepet játszott az MFB Aprófalva Munkahelyi Bölcsőde, valamint az, hogy a Bank egy belső használatú, „Kismama Iránytű” című informatív kiadvánnyal is segíti a munka világába visszatérő édesanyákat.

Továbbra is cél a Bankban a családbarát szemléletmód erősítése, valamint a munka-magánélet egyensúly fenntartásának biztosítása. Az idei évben munkahelyi pszichológus igénybevételének lehetőségével, illetve kibővített csoportos mozgásfoglalkozásokon való részvételi lehetőséggel támogatjuk a dolgozóink mentális és fizikai jóllétét.

 

A program hatása és eredménye:

 

A bölcsőde 2022. szeptemberi megnyitásától napjainkig 6 kismamánk tért vissza a Bankba. A nyitás évében 7, 2023-ban 10 fővel, míg 2024-ben már 11 kisgyermekkel működik a maximálisan 16 férőhelyes bölcsőde.

A bankban a bevezetett családbarát programok is hozzájárultak a létszám-betöltöttség növekedéséhez és a fluktuáció csökkenéséhez, ami a 2019-es 23,38%-ról 2021-re 8,95%-ra, a 2022-es 9,8%-ról 2023-ra pedig 9%-ra mérséklődött. Az intézkedések a pozíció meghirdetésétől a betöltésig eltelt átlagos munkanapok számát is csökkentették (2021-es 64,5 napról 2022-ben 46,25-re, majd 2023-ban 27,3-re).

 

Kapcsolódó linkek:

 

Miért az MFB? 

Fenntarthatósági (ESG) Jelentés 2022 (A jelentés 61-66. oldalakon olvasható a MFB Aprófalva Munkahelyi Bölcsőde bemutatása.)

 

Kapcsolódó kulcsszavak:

 

családbarát munkahely

 

„A dm drogerie markt történetében először a vállalat teljes konszern szinten, mind a 14 országon átívelő nemzetközi kezdeményezést valósított meg a dolgozók számára: 2023. október és november között zajlott a 25 napos programsorozat a testi, mentális és szociális egészség segítésére. A Mozgás Kihívás során a magyar dm dolgozók 3342 órát mozogtak, ami nagyon szép országos eredmény, igazán büszkék vagyunk a kollégákra és a kihívásra.”

Csoknyainé Horváth Gertrud, ügyvezető igazgató

 

 

Cég neve:

dm Kft.

Megvalósítás éve:

2023

Célterületek:

Munkavállalók jólléte, Munkaegészség és -biztonság (Health and Safety)

A program célja:

 

A felelősségvállalás többféle területen része a dm mindennapjainak. Ez megnyilvánul a termékpaletta kialakításában, a környezet és az erőforrások terén tett különféle intézkedésekben, vagy éppen az az alkalmazottakkal való bánásmódban és a dm szociális területeken kezdeményezett programjaiban is.

 

A program intézkedései, vállalásai:

 

A dm konszern nemzetközi Egészségheteket szervezett 2023. október 9. és november 10. között több mint 71 600 munkavállalója számára Európa-szerte. Mind a 14 országban, ahol a dm üzletei jelen vannak, változatos előadásokkal és közösségi programokkal hívták fel a kollégák egymás figyelmét az egészségmegőrzés fontosságára. A kezdeményezés jelmondata: Utam az egészségesebb élethez.

A 25 napos programsorozatban a magyar dm dolgozók 7 különféle Experten Talk közül választhattak, a pihentető alvástól kezdve a stresszkezelés vagy táplálkozás témaköréig. A programot teljessé tette, hogy az Intraneten minden nap felvillant egy-egy újabb impulzus, mely izgalmas információkat tartalmazott a mentális, a testi vagy a szociális egészség témáiból. A kollégák emellett a Viva Engage felületen és e-mailben is követhették az Egészséghetek programjait.

A Nemzetközi Egészségheteket egy másik különleges közösségi kampány is kísérte: december közepéig minden munkavállalónak lehetősége nyílott arra, hogy egy, a külön e célra létrehozott platformon keresztül benyújtsa személyes javaslatait az egészségesebb jövőre vonatkozóan. Az „Ötletbörze” lehetőséget ad a dm munkatársainak, hogy részt vegyenek az egészségért folytatott munkában, és így nemzetközi szinten kezdeményezzenek változásokat. A beérkezett pályázatokat egy zsűri értékeli, amely a különböző munkaterületekről érkező dm dolgozókból áll

 

A program hatása és eredménye:

 

A 25 napos intervallum jó lehetőség volt, hogy igazán széleskörűen átnézhessék a munkatársak az egészség különféle aspektusait. Az előadásokon több mint 1000 dolgozók vett részt. A Mozgás Kihívás során a magyar dm dolgozók 3342 órát mozogtak.

 

Kapcsolódó linkek:

 

Nemzetközi Egészséghetek | dm.hu

 

Kapcsolódó kulcsszavak:

 

munkavállalók jólléte

 

„A budapesti Continental Ipar 4.0-ás mintagyárban kiemelten figyelünk, hogy a legfejlettebb technológiai megoldásokat alkalmazzuk a jövő biztonságos mobilitásának megteremtéséért. De felelős munkáltatóként az is küldetésünk, hogy kollégáinknak megfelelő munkahelyi légkört, esélyegyenlőséget teremtsünk, versenyképes juttatások mellett. Continental Health Index dolgozói felmérésünk ebben nyújt számunkra nagy segítséget, hiszen ezzel kapunk egy pillanatképet munkavállalóink állapotáról, eredményeire alapozva pedig olyan intézkedéseket hozhatunk, melyek segítik a dolgozói elköteleződés növelését.”

Dapsy Zoltán, ügyvezető igazgató

 

 

Cég neve:

Continental Automotive Hungary Kft.

Megvalósítás éve:

2023-2025

Célterületek:

Foglalkoztatás, Munkavállalók jólléte, Oktatás és képzés, Munkaegészség és -biztonság (Health and Safety)

A program célja:

 

Napjainkban az autóiparban is kiemelt figyelmet kell fordítani a munkavállalók egészségére és jóllétére. A Continental számára különösen fontos egy olyan üzleti megoldás kidolgozása, amely növeli a dolgozók elégedettségét és termelékenységét, miközben csökkenti a hiányzások és a fluktuáció arányát.

A társadalmi változások, mint például a munka-magánélet egyensúly fontossága, tovább erősítik a program létjogosultságát és sikerességét. Ebben a társadalmi és piaci környezetben a CHI egy olyan innovatív kezdeményezésként jelent meg, amely javítja a munkavállalók egészségi állapotát és egyben növeli a vállalat versenyképességét és fenntarthatóságát, és hozzájárul a hosszú távú üzleti sikerhez.

 

A program intézkedései, vállalásai:

 

A CHI egy olyan pilot projektként indult 2023-ban, ahol többet nyújtunk a dolgozóinknak a törvény által előírtaknál. A fejlődési lehetőségeket feltérképezve egy olyan programtervet állítottunk össze, mellyel dolgozóink jóllétét nagymértékben támogatni tudjuk. A kérdőív kiértékelése során fény derült arra, hogy milyen programokban lennének érdekeltek, ezáltal is elősegítve munkánkat és az akció fókuszának meghatározását.

 

Intézkedéseink:

  • Relaxációval kapcsolatos programok: Belső coach csapat*, Csocsó*, Well-being Nap, Céges juttatások (AYCM, Medicover, Lyra well-being), Masszázs.
  • Mentális egészséggel kapcsolatos programok: Kiégés elleni előadás, Stresszmenedzsment tréning*, Pszichoszociális kockázatértékelés.
  • Egészséges táplálkozással kapcsolatos programok: Őstermelői piac, Egészséges menü.
  • Mozgással kapcsolatos programok: Sportkampány*, 5 perc torna, Edzések a gyárban.
  • Ergonómiával kapcsolatos programok: Tanácsok a helyes szék-asztal pozícionáláshoz, Ergonómiai kiselőadás, Ergonómiai elemzések és fejlesztések a gyártósorokon.

 

Az eredmények értékelése során azonosítottuk az erősségeket és a fejlődési potenciálokat. A fejlődési lehetőségeket figyelembe véve készítettünk egy átfogó akciólistát. Az intézkedések implementálásának ütemezését is elkezdtük, melyből néhányat meg is valósítottunk (pl. Sportkampány). Az akciók hatékonyságának mérése érdekében 2025-ben tervezzük a kérdőív alkalmazásának ismétlését.

A CHI több szempontból is közvetlenül illeszkedik a fenntarthatósági és CSR stratégiánkhoz, melyek egyben az elérni kívánt célokat is magukba foglalják:

  • Munkaerő egészségének megőrzése,
  • Munkavállalói elégedettség növelése,
  • Pozitív vállalati kultúra erősítése,
  • Fenntarthatóság és felelősségvállalás,
  • Költséghatékonyság.

 

A program hatása és eredménye:

 

A program eredményeit egy támogató szoftverrel részletesen elemeztük, mely rendkívül széleskörű kiértékelést tesz lehetővé, és aminek segítségével célzott intézkedéseket határozhattunk meg. Ezen akciók bevezetése jelenleg is folyamatban van.

A program a budapesti Continental teljes telephelyét, kb. 2500 főt érint.

 

Kapcsolódó linkek:

 

 

Kapcsolódó kulcsszavak:

 

munkahelyi egészség, jóllét

 

„A munkatársi elkötelezettség és elégedettség, valamint a szervezeti kultúra megértése kiemelt fontosságú számunkra. A My Voice Pulse felmérésünket négyhavonta végezzük el a dolgozók körében, hogy pontosan lássuk a vállalatot érintő folyamatok megélését, és az ebből következő fejlesztési irányokat. A projektet egy önkéntes csapat viszi a cégen belül, akik az eredményekre alapozva új akciókat is meghatároznak, és azok kivitelezésben is részt vesznek.”

Póka Valentin, országigazgató

 

 

Cég neve:

Coface Hungary Services Kft.

Megvalósítás éve:

2021 óta

Célterületek:

Munkavállalók jólléte

A program célja:

 

A dolgozói elégedettségi felmérés értékes eszközt jelent vállalatunk számára is. Többek között segítséget nyújt abban, hogy:

  • jobban megértsük kollégáinkat,
  • azonosítsuk azokat a területeket, ahol beavatkozásra van szükség,
  • javaslatokat kapjunk a továbblépési irányokra.

A Coface nemzetközi központja úgy döntött, hogy kibővíti elégedettségi felméréseit, és a motiváció mellett a munkavállalói élményt is a felmérés középpontjába helyezi.

Magyarországon emellett létrejött egy önkéntes My Voice csapat is, aki a felmérésben megfogalmazott javaslatok megvalósítását támogatja.

 

A program intézkedései, vállalásai:

 

A My Voice Pulse program 2021-re készült el, melyet már 2022-ben meg is újított a vállalat. A felmérést a nemzetközi központ útmutatásai alapján végezzük el Magyarországon is.

A felmérés központi témái a motiváció és a munkavállalói élmény.

A csoport úgy döntött, hogy a tervezett másfél évvel szemben négyhavonta végzi el a felmérést. Ez segít minden érintettnek abban, hogy szorosan felügyelhesse az eredményeket, és mérje a vezetők által végrehajtott javító intézkedések hatását is.

A Coface minden olyan vezetőnek, akinek több mint hat közvetlen alkalmazottja van, hozzáférést biztosított csapatuk válaszaihoz, hogy segítse őket a párbeszédben és a munkavállalói élmény javításának pontos kezelésében.

A felmérés a Coface-t a pénzügyi piaci benchmarkkal hasonlítja össze, de vizsgálja az adott ország statisztikáit is.

A program abban mutat túl a hagyományos elégedettségi felméréseken, hogy hatására Magyarországon létrejött egy munkavállalói csapat (My Voice team) is, akik javaslatokat tesznek a felmérésben feltárt kihívások, nehézségek megoldására, és azok megvalósításában is részt vesznek.

 

A program hatása és eredménye:

 

A My Voice csapat felállása óta az elkötelezettség növekedését mérjük, amiben nagy szerepe van annak, hogy a kollégák saját maguk javasolhatnak új intézkedéséket a felmérés visszajelzései alapján. A személyes részvétel pedig nagyobb elkötelezettséget és motivációt eredményez.

 

Kapcsolódó linkek:

Universal Registration Document 2023

 

Kapcsolódó kulcsszavak:

 

elégedettség, bevonás

 

„A Hellovelonál abban hiszünk, hogy társadalmi, vállalati és egyéni szinten is menő tenni  a fenntartható jövőért. Elektromos kerékpárflotta szolgáltatásunkat választva a vállalatok a jövőbe fektetnek: nemcsak aktívan tesznek a környezetvédelemért, ezáltal hozzájárulnak egy tisztább és élhetőbb környezet kialakításához, de munkavállalóiknak is lehetőséget biztosítanak arra, hogy a mindennapos sportolás – időjárástól és fizikai állapottól függetlenül – az életük szerves részévé váljék.”

Hényel Ágoston, vezérigazgató

 

Cég neve:

Hellovelo Zrt.

Megvalósítás éve:

2020-tól

Célterületek:

Klímavédelem, klímaadaptáció, Légszennyezés csökkentése, Munkavállalók jólléte, Munkaegészség és -biztonság (Health and Safety

A program célja:

Korunk legnagyobb kihívásai bebizonyították, hogy fenntarthatatlan az emberiség jelenlegi életvitele, így például a közlekedés is. A hatalmas mértékű károsanyag kibocsátás, az ebből adódó légszennyezés, és a végeláthatatlan dugók mind arra hívják fel a figyelmet, hogy égető szükség van alternatív járművekre.

A Hellovelo elektromos kerékpárflottája erre a problémára nyújt innovatív megoldást. A cég célul tűzte ki, hogy minél több munkavállaló térjen át a városi közlekedésben az autóról az elektromos kerékpárra, amely a cégek számára lehetőséget ad arra, hogy hogy a dolgozók munkába jutásának karbonlábnyomát minimalizálják.

A program intézkedései, vállalásai:

A Hellovelo innovatív és fenntartható HR és juttatási megoldásokat kínál az elektromobilitás terén a vállalatok számára: zéró kibocsátású elektromos kerékpárflottájával, szerviz és háttérszolgáltatásával.

A munkaadók számára az elektromos kerékpárok a flottaautók környezettudatos helyettesítői, kiterjesztve a céges járműflottákat a dolgozók szélesebb körére. A jelenlegi klímapolitikai helyzetben, a pandémiát követően meredeken növekszik a kerékpár népszerűsége a munkába járás, napi mobilitás és áruszállítás területén.

Főleg a fiatalabb munkavállalók szívesebben választanak olyan céget, amely komolyan gondolja a fenntarthatóságot, és innovatív módon támogatja őket a saját ilyen irányú törekvéseikben. Ezzel nő az elköteleződésük is.

Az üzleti modell támogatja az egészséges, aktív életmódot, mely a vállalatok számára a szemléletformálás, a wellbeing és az ESG társadalmi oldalának megvalósítása terén hasznos eszköz.

Néhány érv amellett, hogy miért az elektromos kerékpárok a leghatékonyabbak az elektromobilitás területén:

  • emissziójuk nulla,
  • nem terhelik a közúthálózatot (ellentétben az elektromos autók vagy egyéb négykerekű elektromobilitási járművekkel),
  • használatuk a KRESZ-ben megfelelően szabályozott.

A Hellovelo 1500 db kerékpár tartós bérbeadását tervezi középtávon.

  • A tapasztalatok alapján egy elektromos flottakerékpárral évente legalább 1000 km-t tesznek meg.
  • Az elektromos kerékpárnak nincs CO2-kibocsátása, napenergia vagy egyéb megújuló forrásból származó árammal pedig a töltés karbonemissziója is nulla.
  • Ha 1500 db benzines autót évente 1000 km-en elektromos kerékpárra cserélnek le a vállalatok, akkor ezzel 180 tonna széndioxiddal csökkenne a károsanyag kibocsátás.
  • Az elektromos kerékpárok emellett csökkentik a települések zajszennyezettségét és nem terhelik a közutakat.

A program hatása és eredménye:

A cég alapítása óta eddig 17 cég 190 elektromos jármű használatával 19,2 tonnával csökkentette a karbonkibocsátást, nem beszélve a munkavállalók egészségére, közérzetére gyakorolt pozitív hatásról.

Egy konkrét céges példa:

Az MVM cégcsoport 2020 augusztusától indított egy 50 kerékpárból álló flottát.

  • Az alkalmazottak az elektromos kerékpárokkal 42.000 km-t tettek meg egy év alatt.
  • Ezzel 5 tonna karbonkibocsátástól óvták meg bolygónkat és több mint 1,7 millió forint benzinköltséget spóroltak meg (480 Ft-os akkori hatósági áron számolva.)
  • A kerékpározó munkavállalók pedig fittebbnek, egészségesebbnek érezték magukat a rendszeres napi sportolástól.

Kapcsolódó linkek:

Hellovelo Energy Youtube csatorna

Hellovelo – Szolgáltatások

Kapcsolódó kulcsszavak:

elektromos kerékpár, flotta, elektromobilitás, közlekedés, zéró emisszió, munkavállalók jólléte, karbonkibocsátás csökkentés