„A klímaadaptáció nemcsak technológiai, hanem tudásbeli kihívás is. Minél több érintett érti meg a változások hatásait és a lehetséges megoldásokat, annál gyorsabban tudunk alkalmazkodni. Az oktatásba fektetett energia a jövő biztonságát és fenntarthatóságát alapozza meg. Ezért indítottunk a WWF-fel szakmai együttműködésében egy hiánypótló klímaadaptációs képzést a cégek munkavállalói számára.”
Hodik Tibor, ügyvezető igazgató, Progressive Reklámügynökség
Cég neve:
Progressive BEX Kft (partnerek: WWF Magyarország, Universum 8 Zrt.)
Megvalósítás éve:
2025
Célterületek:
Klímavédelem, klímaadaptáció, Hulladékgazdálkodás, Alternatív energiafelhasználás és energiahatékonyság, Légszennyezés csökkentése, Vízhasználat, Biodiverzitás, Körforgásos gazdaság, Munkavállalók jólléte, Oktatás és képzés, Fogyasztói szemléletformálás
A program célja:
A Green Academy, egy élményalapú, interaktív edukációs program, amely a fenntarthatóságot a vállalati kultúra részévé teszi. A program célja, hogy a munkavállalók számára kézzelfoghatóvá és személyesen is relevánssá tegye a felelős működés elveit. Könnyen integrálható meglévő vállalati fenntarthatósági programokba vagy belső kommunikációs kampányokba, ugyanakkor önállóan is alkalmazható.
A program hatására:
- nő a dolgozók környezeti tudatossága és elköteleződése,
- miközben gyakorlati, a mindennapokban is alkalmazható tudást kapnak.
A vállalat számára lehetőséget teremt arra, hogy saját fenntarthatósági tevékenységét érthetően és hitelesen mutassa be, így erősítve munkavállalói elköteleződését, a munkáltatói márkáját és ESG-kommunikációját.
A program intézkedései, vállalásai:
„Green Academy – A legcoolabb vállalati fenntarthatósági e-learning program”
A Green Academy egy interaktív, szórakoztató és gyakorlatorientált e-learning program, amely a fenntarthatósági tudatosság fejlesztését célozza meg a munkavállalók körében.
A tartalom szakmai hitelességét a WWF szakértői garantálják, míg a tananyag közérthetőségét és élményszerűségét olyan ismert házigazdák biztosítják, mint Nyúl Zsuzsa és McMenemy Márk.
Animációk, infografikák és magyarázó videók segítik a könnyű megértést a programban feldolgozott négy kulcsterületen:
- klímaváltozás,
- vízgazdálkodás,
- biodiverzitás és
- élelmiszertermelés
A hangvétel pozitív és inspiráló, a cél, hogy a résztvevők olyan gyakorlati tudást kapjanak, amit a saját életükben is alkalmazni tudnak.
A figyelem fenntartását és a tanulás élményét egy gamifikációs rendszer támogatja. Kvízek, feladatok és kihívások segítik az ismeretek elmélyítését, a résztvevők pontokat és jelvényeket gyűjthetnek, a kurzus végén pedig digitális oklevelet kapnak, amit akár meg is oszthatnak.
A heti modulokat hétköznapi kihívások kísérik, így a tanultak azonnal gyakorlatba ültethetők.
A program teljes mértékben önállóan lebonyolítható, 4 hetes időkeretben, az általunk biztosított kommunikációs toolkittel. Ugyanakkor könnyen integrálható meglévő fenntarthatósági vagy belső kommunikációs programokba is. A komplexitás és az erőforrásigény rugalmasan skálázható.
A megszerzett pontokat WWF-es vagy vállalati ajándékokra lehet beváltani, így az egyéni motivációt további ösztönzők erősítik. A program nemcsak egyéneket, hanem csapatokat és szervezeti egységeket is díjazhat, erősítve ezzel a közösségi élményt. Igény esetén szektorspecifikus modul is fejleszthető, ha a vállalat saját működése is szorosan kapcsolódik a fenntarthatósághoz.
A program hatása és eredménye:
Havi 2-3 projekt indítását tervezzük, melyekkel éves szinten 7-8000 munkavállalót érünk el. Az edukációs program a munkavállalókra mint egyénekre irányul, így ennyi bevont, a környezeti fenntarthatóság iránt elkötelezett családdal számolunk.
Kapcsolódó linkek:
https://www.mygreenacademy.hu/
Kapcsolódó kulcsszavak:
klímaadaptáció, biodiverzitás, ökoszisztéma, klímaváltozás, vízgazdálkodás, e-leaning, munkavállalói képzés